En update... prøver at gøre den kort

først og fremmest, så TAK for alle jeres beskeder.. det hjælper virkelig meget med den støtte i har udvist her, og de gode råd jeg har fået.. og tak til dem der har givet mig sparket ift. hans misbrug!
Jeg har haft en okay dag i dag, hvor jeg mødtes med veninde og hendes søn.... Mig, min kæreste og hende fik en rigtig god snak mens drengene legede... hun er meget god til at formidle følelser, så hun gav mig forslag til nogle andre vendinger og til hvordan jeg undgår at blive alt for følelsesmæssigt påvirket under samtalen, men derimod forsøge på bedste vis at forholde mig nogenlunde objektiv....
Jeg har en bedre fornemmelse i maven for, hvad der er den helt konkrete grund til at jeg søger.... faktum er at jeg har haft det fulde ansvar for vores søn i to år, og faren har meget simpelt ikke været der.. De gange han har været der, har det været når det har passet ind for ham, og altid med betingelser og undtagelser....
Derudover er vores kommunikation helt hen i vejret, og fuldstændig eskaleret det sidste stykke tid - det kan umuligt være godt for vores dreng...
her kommer så noget som jeg føler dybt inde i mig.. jeg er meget utryg ved at inddrage og kontakte faren i forhold til beslutninger der vedrører vores søn.. jeg mener ikke han er i stand til at sætte sønnens behov først, og dette især på grund af den ustabilitet han har vist... hertil kommer det at jeg føler mig chikaneret af ham, han ændrer adfærd pludseligt over for mig, og jeg ved ikke "hvor han står".....
Jeg er også utryg idet jeg har en stærk fornemmelse af , at han er syg.. jeg er ikke i position til at kunne bedømme om han har en psykisk lidelse, men jeg mærker enorm ustabilitet i hans psyke og en meget svingende måde at være på.. (hvis de ønsker yderligere uddybning efter dette, vil jeg fortælle om misbruget, som jeg højst sandsynligt vil fortælle om.. problemet er at jeg faktisk ikke kan vide mig sikker på om han nu stadig er misbruger - dog har min gode veninde stødt tilfældigt ind i ham på hvor han har røget joints osv. de sidste uger). Dette kan jeg selvfølgelig ikke byde vores søn.. det er absolut ikke til hans bedste..
hvad synes i? jeg mærker at jeg får større ro indeni, i morgen tager vi ud i det grønne/blå og jeg prøver at få clearet my mind, og få slappet af.... på søndag skal jeg mødes med min veninde (og bisidder ved mødet) og tale det hele igennem igen..