Kan det skade vores dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2014

Elgaard73

Tildemor skriver:

Fordi det for mig lyder som de mennesker der ikk mener man må have barnevognen i huset, for tænk nu hvis man taber barnet. 

Lyder bare lidt langt ude.

Nu er der jo så også himmelråbende stor forskel på gammel overtro (den med barnevognen), og hvad der rent videnskabeligt er bevist (den med blærebetændelse i graviditet).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2014

L&V

Tildemor skriver:

Fordi det for mig lyder som de mennesker der ikk mener man må have barnevognen i huset, for tænk nu hvis man taber barnet. 

Lyder bare lidt langt ude.

Der er jo rimelig langt fra overtro til fakta. Jeg var ved at gå i fødsel i uge 19+ pga en blærebetændelse jeg ik selv havde opdaget. Men gør hva du vil. Du er jo alligevel fast besluttet på at hva du gør er det rigtige

Anmeld

25. august 2014

Tildemor

L&V skriver:

Der er jo rimelig langt fra overtro til fakta. Jeg var ved at gå i fødsel i uge 19+ pga en blærebetændelse jeg ik selv havde opdaget. Men gør hva du vil. Du er jo alligevel fast besluttet på at hva du gør er det rigtige

Hvor fra ved du at jeg mener jeg gør det rigtige?

vi havde det sjovt en gang, jeg vidste intet om man kunne gå i fødsel af en blærebetændelse og heller intet om at man kunne få blærebetændelse af én isterning suk 

Anmeld

25. august 2014

AnnaK89

Tildemor skriver:

ej nu må i holde op, min søn har det fint han ligger trygt og godt inde i min mave. Vi havde det bare sjovt 

Hold da op

Det er jo bare ren videnskab.

Isterninger der proppes op uden at være sterile kan forårsage bakterier, som kan give blærebetændelse, som du er i risikogruppen for at få som gravid. Og det igen kan fører til for tidlig fødsel!!

Så jo - bliver han født for tidligt, så kan det skade ham! Forstår slet ikke, at det er så svært at forstå?

Anmeld

25. august 2014

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Jeg synes det er fint at i fortæller om muligheden for at blærebetændelse kan sætte fødslen igang for tidligt. men synes i overdriver en smugle.

til ts. Det kunne måske være en ide og få fat i nogle af de "gamle" isterninge bakker (De faste) Så kan den skoldes og derefter hældes kogende vand i der fryses. Så tænker jeg der ikke kan være særlig mange bakterier tilbage

Mvh
Pernille

Ps. har haft kronisk blærebetændelse i alle mine 3 graviditeter, der åbenbart ikke kunne kureres med pensilin, og ingen er født mere end 1 uge før termin. (Men det var skide ubehageligt)

Anmeld

25. august 2014

Mata

WTF sex med isterninger?? Det lyder godt nok meget underligt og koldt.

Anmeld

25. august 2014

Masig

TR skriver:

Lige noget helt andet efter jeg læste dette

Så forstår jeg simpelthen ikke, hvorfor man ikke bliver tjekket for blærebetændelse, uden man selv ringer og siger, man tror der er noget.
Det budte være en del af sin graviditet, at man lige får det tjekkes en gang om uge, hver 14dag eller hva man har det bedst med, især når det ikke er hver gang, man mærker til det ..

Jeg er især urolig for, om jeg har det, netop fordi jeg intet mærker til det, når jeg har det, ..

Gør man ikke også det? Jeg skulle da tisse på sådan en urin stick der vist nok målte ph værdi eller noget i den stil, hver gang jeg var til jordemoder, mener de sagde at det var for at opdage hvis PH værdien ændrede sig, da det kunne betyde en evt blærebetændelse... Men kan godt være jeg har misforstået...?!

Anmeld

25. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
TR skriver:

Lige noget helt andet efter jeg læste dette

Så forstår jeg simpelthen ikke, hvorfor man ikke bliver tjekket for blærebetændelse, uden man selv ringer og siger, man tror der er noget.
Det budte være en del af sin graviditet, at man lige får det tjekkes en gang om uge, hver 14dag eller hva man har det bedst med, især når det ikke er hver gang, man mærker til det ..

Jeg er især urolig for, om jeg har det, netop fordi jeg intet mærker til det, når jeg har det, ..

Det bliver man da også? Jeg har indtil videre fået tjekket urin ved hvert læge og jordemoder besøg. 

Anmeld

25. august 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Lige et undrende spørgsmål.... Der er mange der skriver at I slet ikke kan forstå at ts vil løbe den risiko med at få en blærebetændelse. Hvad så med os der går i svømmehallen?? Der er der jo også en risiko for blærebetændelse som gravid. Hvad er forskellen? For man kunne jo i princippet bare tisse lige efter sex med en isterning ligeså vel som man gør efter man har været i svømmehal. Så er blæren jo skyllet igennem. Er jeg forkert på den?

Anmeld

25. august 2014

modesty

Jeg synes det er fint at i fortæller om muligheden for at blærebetændelse kan sætte fødslen igang for tidligt. men synes i overdriver en smugle.

til ts. Det kunne måske være en ide og få fat i nogle af de "gamle" isterninge bakker (De faste) Så kan den skoldes og derefter hældes kogende vand i der fryses. Så tænker jeg der ikke kan være særlig mange bakterier tilbage

Mvh
Pernille

Ps. har haft kronisk blærebetændelse i alle mine 3 graviditeter, der åbenbart ikke kunne kureres med pensilin, og ingen er født mere end 1 uge før termin. (Men det var skide ubehageligt)

Helt enig. Hønsegården pisker en gevaldig stemning op. 

Kan se at TS har slettet sig som bruger herinde, det forstår jeg egentlig godt efter sådan en tur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.