Anonym skriver:
Jeg er lige nu gravid i slutningen af 1. Trimester. Det går rigtigt godt, og har set hjerteslag. Er stadig nervøs for baby's ve og vel.... Jeg glæder mig til NF og Håber inderligt at stå med en velskabt lille baby i armene om 7 mdr
Men er lige nu nået til det punkt, at jeg virkeligt inderligt ønsker mig et barn af samme køn som min førstefødte.
Vi lever på ingen måder en luxus tilværelse ift. Min økonomi (1 indkomst). Men vi klarer det. Og hvis baby er det modsatte køn, er det nærmest alt, der skal udskiftes. Barnevognen tvivler jeg desværre også på, er brugbar
Så her mange bekymringer, og føler mig som et dårligt menneske for at håbe på at baby har et bestemt køn. Det ville bare gøre tingene meget meget nemmere på mange måder
Jeg vil elske baby uanset hvilket køn det er..... Men er virkeligt bange for at blive skuffet hvis baby ikke er af det forventede køn :-(
Er der andre der har det på samme måde? Og er det okay at have det sådan?
Først man er ikke et dårligt menneske fordi man har ønsker, og handler ønsker om køn så er det jo det. Man kan ikke kræve af sig selv at skulle "glemme" sine ønsker/drømme blot fordi man alene bør ønske barnet er sundt og raskt (og levende).
Men jeg forstår ikke hvorfor alt skal udskiftes hvis det bliver et andet køn - kan godt forstå en del tøj måske ikke kan genbruges selvom mine drenge nu har sovet i en del lyserøde natdragter og lyserøde kortærmede bodyer inden under.
Men alt det andet er vel i bund og grund fuldstændig ligegyldigt (ja det er tøjet jo også men....), tremmeseng kan vel være hvad farve det skal være, barnevogn også, puslebord, puslepude osv er vel også hip som hap. Så hvis økonomien er smal så gør en dyd ud af det er ligegyldigt og husk baby er i hvert fald ligeglad. Mine drenge er blevet båret i lilla bæreseler, sovet i blomster, mine piger har sovet i lyseblåt sengetøj og natdragter osv.
Pøj pøj med graviditeten
Anmeld