Pasning første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2014

Christabelle

Læser lige med her.
Min datter er 9,5 mdr og er ikke blevet passet endnu overhovedet. I morgen skal min mor være her med hende i 45 min-1 time. Er liiiidt spændt på hvordan det kommer til at gå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2014

Jupiter

Vores datter på 15 mdr. er aldrig blevet passet af andre fordi vi skulle have "kæreste-tid" eller "en pause".

Hun er faktisk kun blevet "passet" af farmor og farfar i dagtimerne (hjemme hos os) - svarende til en dag i dagpleje, mens vi var på arbejde, fordi dagplejen havde lukket.

Og det var først for en måned siden, så der var hun 14 mdr.

Jeg har intet behov for at komme ud uden hende, og det har min mand åbenbart heller ikke 

Anmeld

17. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Knap 4mdr. Vi havde årsdag og tog ud og spise om aftenen mens farmor babysittede hjemme i vores lejlighed (og sendte billeder af en sovende bebs hver time . ) vi holdt 3 timer, så tog vi hjem  

Anmeld

17. august 2014

Putomanen

Vi fik vores søn passet i 2 timer mellem 2 amninger da han var 3,5 måneder. Vi var også kun 10 min væk.

Han vil først blive passet i flere timer når vi skal til bryllup, når han er 6 måneder, og der vil han passes lige i nærheden, så jeg kan amme ham i løbet af aftenen.

Jeg er endnu ikke klar til at andre skal passe ham i længere tid eller give ham mælk.

Anmeld

18. august 2014

Mama85

Papillon skriver:

Hvornår fik I passet baby første gang?

Her tænker jeg 3-4 timer i træk, så mor og far kan få et øjeblik til bare at være par

Her har min søn på snart 12 mdr. Lige blevet passet en hel dag (9-16) af farmor for første gang i lørdags  Og det gik rigtig godt  Ang. Pasning for at have kærestetid på 3-4 timer, brugte vi vores børns sovetider meget, gerne herhjemme, men vi har hellere ikke haft behovet for at komme "væk" fra børnene.

Anmeld

18. august 2014

merethe

Profilbillede for merethe
Papillon skriver:

Hvornår fik I passet baby første gang?

Her tænker jeg 3-4 timer i træk, så mor og far kan få et øjeblik til bare at være par

1 år gammel var min søn, da han blev passet ca 2timer af mormor og morfar

Anmeld

18. august 2014

Happiness

Min søn var vist 5mdr da han blev passet ude første gang. Han havde koliklignende smerter i de første 3 mdr og sov meget lidt i løbet af dagen, så ja vi havde brug for en kæresteaften! Vi endte dog på hver vores sofa, for vi havde egentlig bare brug for ro og lidt tid til at lave ingenting. 

Han har altid nemt kunne være hos bedsteforældre, når de har været på besøg, og har følt sig tryg hos dem. Så selv om man ringede 25 gange på den aften, om han nu også var ok! Så var der intet. Han var glad og tilfreds, og havde 2 overskudsforældre bagefter!

Nu er han 3 år, og er ca hver anden måned på overnatning hos enten farmor eller mormor. Det er mere dem der efterspørger det, eller ham. MEN vi kan nu også have brug for lidt ro.

Det er dejligt at have børn, og jeg elsker dem ubetinget, men jeg kan altså også godt have brug for at bare være mig, eller bare være mand-kone i nogle timer.

Min datter er snart 6 mdr og er endnu ikke blevet passet ude. Hun er mere rolig og et andet sind. Hun skal (måske) passes i september, da vi skal til bryllup på Fyn. Men selv om hun er mere rolig, så er hun mere sky i forhold til "fremmede". Så er meget i tvivl om HUN er klar til det.

Jeg vil mene det kommer an på barnet. Men ser altså heller intet galt i at man som forældre har brug for et pusterum!

Anmeld

18. august 2014

Mor til F

Min datter er kun 6 uger og 3 dage gammel idag og jeg fuldammer   

Det er min første dag alene med hende,  da far er startet i skole igen - det er dejligt, at jeg kan bevise overfor mig selv,  at jeg godt kan klare hende alene Men tror at både lillepigen og jeg, bliver glade,  når far kommer hjem fra skole i eftermiddag.

Så idag skal jeg have hende til lægen alene (5 ugers undersøgelse),  ja de er lidt sent ude pga. sommerferien 

Jeg regner med at amme hende fuldt til 4-5 måneder og derefter supplere med grød/mos. Derfor bliver der ingen tid helt alene for os (mig og far til prinsessen) før hun begynder på supplerende mad. 

Så hun bliver nok passet nogle timer af gangen, tidligst fra januar 2015

Mormor og Morfar har allerede ytret ønske om at passe hende,  så det er jo en stor hjælp,  når den dag engang kommer. 

Anmeld

18. august 2014

MorDk

Omkring 6mdr. + med vores søn... Med vores datter noget før...

Anmeld

18. august 2014

AnonymMor

min datter var 6 uger ca da min mor kom over og tog hende et par timer en gang i mellem så jeg kunne få lidt søvn. 

hun er nu ca 1 år gammel og bliver passer et par timer jævnligt at min mor

hun har overnattet ude 5 gange. 1 gang hos kærestens forældre og 4 gange hos min mor.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.