Pasning første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.122 visninger
26 svar
8 synes godt om
17. august 2014

Papillon

Hvornår fik I passet baby første gang?

Her tænker jeg 3-4 timer i træk, så mor og far kan få et øjeblik til bare at være par

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2014

Trekløver(:

Papillon skriver:

Her tænker jeg 3-4 timer i træk, så mor og far kan få et øjeblik til bare at være par

Tror hun var omkring 5 måneder da vi fik hendes passet en aften, hvor vi så gik ud og spiste. Hun opdagede det aldrig, fordi hun sov.

Nu er hun lige over 1 år og har sovet ude 2 gange (1 gang hos hver bedsteforældre par). Det er gået fantastisk

Anmeld

17. august 2014

De3Guldklumper

Papillon skriver:

Jeg husker ikke hvor gamle de to store var men den mindste er lige blevet 7 mdr og er ikke passet endnu for at vi kan tage ud som par..

Anmeld

17. august 2014

modesty

Min søn havde en periode fra 6 uger og et par måneder frem, hvor han sov 6 timer i streg fra cirka kl 20-2. Dér var vi ude et par gange, hvor bedsterne passede, men han sov jo bare.

Derefter begyndte han at vågne oftere og ville ammes, så dér blev jeg hjemme. Jeg havde nogle aftener hvor jeg gik ud mellem 20-23, hvor han sov uden amning, men da var jeg altid tæt på så jeg kunne komme hjem hvis han vågnede og far ringede. Vi var ikke ude sammen som par i denne periode. Da han var omkring et år og jeg stoppede amningen, gik vi igen ud om aftenen mens bedsterne passede.

Jeg vil sige at det kommer rigtig meget an på det enkelte barns rytme og temperament, hvordan det reagerer når det vågner (har brug for trøst/tryghed, eller falder i søvn med det samme), om det kan tage flaske eller kun vil babs o.s.v.

For mig gjorde det en meget stor forskel om han bare sov igennem det hele og aldrig opdagede at vi var væk, eller om han skulle vågne op til at vi ikke var der. Sidstnævnte ville jeg ikke have haft det godt med før han var, tja... måske omkring 8-10 mdr.?

Anmeld

17. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea lå stadig på neo, første gang, hun blev "passet" af sygeplejersken i ca 3 timer. Vi havde været indlagt i 2 uger, og de mente at jeg trængte til at komme ud og få lidt frisk luft. Vi tog ud og spiste pizza og en tur hjem på sofaen. Det gjorde vi et par gange i de uger vi var indlagt. Det var nødvendigt, for at undgå "økulder" 

Tror hun blev passet af mormor da hun var ca 3 mdr'er, så vi ku tage i biografen. Jeg ammede hende af lige inden vi kørt, så vi var sikre på at ha ca 3-4 timer at løbe på, inden hun sku spise igen.

Hun var ca 7 mdr'er første gang med overnatning.

Alberte har været ret stor inden hun blev passet første gang, for med hende ku man aldrig helt regne med hvornår hun ville spise. Tror hun har været ca 6-7 mdr'er  ved første pasning i længer tid. Hun var i hvert fald begyndt på fast føde. 

Så her har det kommet meget an på barnet. Men gør det når det føles rigtig for jer. Vh stine

Anmeld

17. august 2014

CaWi

Papillon skriver:

7 uger gamle blev han passet i et døgn, pga bryllup.
Inden der var han af og til blevet passet et par timer, hvis jeg skulle handle, i bad osv.

Anmeld

17. august 2014

Malene76

Papillon skriver:

Felix var ca. 6 måneder og farmor og farfar passede ham fra frokosttid lørdag til frokosttid søndag. Vi var til bryllup hos min bror og kone uden børn og det var pænt svært for mig! Heldigvis har vi verdens bedste farmor og farfar så han var i de bedste hænder. 

Kh. Malene 

Anmeld

17. august 2014

Mettefpigen

Da han var 11 dage....

Anmeld

17. august 2014

Masig

Han var 3 uger, da vores nabo var så sød at tilbyde at tage ham nogle timer, så jeg lige kunne få hvilet og få lidt ro. Han sov bare så han opdagede jo ikke noget, og jeg var jo lige ved siden af... Men var nu stadig lidt mærkeligt, men også rart. De har efterfølgende passet ham rigtig mange gange - de var også de første der havde ham til overnatning, og han er bare helt vild med dem, så det er jo fantastisk 

Anmeld

17. august 2014

anonym10101

Jeg fuldammer så har ikke mulighed for særlig længe pasning, men hun blev passet første gang da hun lige var blevet 5 mdr. Det var 2 timer hvor hun sov og legede 

Men jeg føler ikke behov for at få hende passet, heller ikke da hun var yngre - det syntes jeg var alt for tidligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.