Hvornår fik I passet baby første gang?
Her tænker jeg 3-4 timer i træk, så mor og far kan få et øjeblik til bare at være par 
Min søn havde en periode fra 6 uger og et par måneder frem, hvor han sov 6 timer i streg fra cirka kl 20-2. Dér var vi ude et par gange, hvor bedsterne passede, men han sov jo bare.
Derefter begyndte han at vågne oftere og ville ammes, så dér blev jeg hjemme. Jeg havde nogle aftener hvor jeg gik ud mellem 20-23, hvor han sov uden amning, men da var jeg altid tæt på så jeg kunne komme hjem hvis han vågnede og far ringede. Vi var ikke ude sammen som par i denne periode. Da han var omkring et år og jeg stoppede amningen, gik vi igen ud om aftenen mens bedsterne passede.
Jeg vil sige at det kommer rigtig meget an på det enkelte barns rytme og temperament, hvordan det reagerer når det vågner (har brug for trøst/tryghed, eller falder i søvn med det samme), om det kan tage flaske eller kun vil babs o.s.v.
For mig gjorde det en meget stor forskel om han bare sov igennem det hele og aldrig opdagede at vi var væk, eller om han skulle vågne op til at vi ikke var der. Sidstnævnte ville jeg ikke have haft det godt med før han var, tja... måske omkring 8-10 mdr.?

Anmeld