Hvorfor taber jeg mig ikke??? (Advarsel. Billed)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Husker du at træne maven???

Tager "kun" mavebøjninger som regel med vægt på maven. Kender ikke så meget til træning af maven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2014

FrkZier

Anonym skriver:

Spiser halvdelen af hvad jeg gjorde da jeg var størst, men dropper som regel frokost og spiser mere om morgenen.  

Styrketræner hveranden dag så vidt det er muligt, men er dårligt til at træne maven da jeg "kun" laver mavebøjninger. Kender ikke andre måder at træne mave.

Tak for dit svar

hvor mange kcal spiser du om dagen?
styrketræning ER pisse godt både for forbrænding og for at tone kroppen, men hvis du træner for at tabe dig vil jeg klart anbefale dig også at få noget ren cardio træning ind udelukkende for at få forbrændt en masse kalorier

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

hvor mange kcal spiser du om dagen?
styrketræning ER pisse godt både for forbrænding og for at tone kroppen, men hvis du træner for at tabe dig vil jeg klart anbefale dig også at få noget ren cardio træning ind udelukkende for at få forbrændt en masse kalorier

Tæller ikke kalorier, har prøvet men det fungerede ikke. Mistede motivationen, halverer i stedet alt hvad jeg spiser, samt intet slik og sødesager.

Anmeld

12. august 2014

RosSofi

Synes noget af det minder om mig selv, tog også 20 kg på under graviditeten og kom fra 54 til 74 kg (nu er jeg kun 158 cm). Tabte 14 kg på de første to uger efter fødslen og derefter skete, der intet, hm jo tog 3-4 kg på igen, så er nok 10 kg større, end før. 
Er kommet til den konklusion, at ens stofskifte måske bare ændrer sig, for synes ikke nødvenindigvis jeg spiser mere eller dyrker mindre motion.

Anmeld

12. august 2014

1977

Profilbillede for 1977

Så vidt det muligt træner jeg hveranden dag, helst styrketræning. Træner kun lidt mave i form af mavebøjninger.  Så måske jeg skulle sætte lidt mere fokus på det??? Har ikke de store erfaringer med træning af maven.

med hensyn til kost, så spiser jeg kun halvdelen af hvad jeg gjorde da jeg var størst, hvis ikke mindre. Dropper som regel frokosten og spiser lidt mere ol morgenen.

Du skal ikke træne mave med vægt. Det øger musklerne og gør dem større. Hvis du skal have flade muskler, skal du bare lave alm mavebøjninger. Og dem behøver du kun lave 1 gang om ugen. Du træner dem også når du træner ben og ryg. Men måske du skal skrue op for cardio. Og så er det vigtigt du spiser. ISÆR når du også træner. Aldrig spinge et måltid over. Så får kroppen ikke den energi den skal bruge. Jeg styrketræner 4-5 gange om ugen og du skal bare se den mængde mad jeg får indenbords og alligevel kun spiser ca 1800 kalc om dagen. Og husk at du opbygger muskler mår du styrketræner

Anmeld

12. august 2014

Kamulla

det er normalt med en stillestund efter så eksplosivt hurtigt vægttab, og det meste du har tabt indtil nu er væske.. lad vær med at fokuser men bare fortsæt, evt få rørt dig en del.. det skal nok gå nedaf igen.. har en veninde der også lige har tabt 20kg på 4mdr, og hendes har stået stille i halvanden mdr nu, vores trænere siger det er normalt

Anmeld

12. august 2014

3rollinger

Som andre siger, saa skal du bare kloe paa. Saa sakl det nok komme igen. Taenk paa det som en livsstileaendring og ikke en slankekur. 

Jeg gaar ud fra at du nok ved det (pga flov smiley), men det bedste ville jo vaere om du fik spist den frokost og endda et par smaa mellemmaaltider. Saa holder du bedre dit stofskifte travlt. 

Forresten saa ser du rigtig flot ud. Jeg kan heller ikke se hvor de 20 kg skulle komme fra. Og mht til din mor saa synes jeg du skal sige til hende at du meget hellere vil hoere at hun roser din indsats end at hun koere paa om hvor tyk du er. Og mht din mand saa er det jo fint at han elsker dig tyk og tynd, men du maa jo sige at du har behov for at tabe dig for din egen skyld. Og man bliver noedvendigvis noedt til at fokusere paa mad naar man skal tabe sig 40 kg. Han faar sikkert en meget mere tilfreds kone naar du har naaet dit maal 

Anmeld

12. august 2014

S*DD

Du skal træne de indre skrå mavemuskler.. Det er dem som holdet organerne på plads og så man får en flot holdning. Det er dem som gør at man ikke har hængemave. (som jeg nu ikke synes du har). 

Jeg er selv gået i krig med at træne mave og især øvelser der går ind og styrker denne. Det kan være planken. Hvis du Google hvordan du kan træne den indre mavemuskel, så kommer der en masse øvelser frem:-) 

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

3rollinger skriver:

Som andre siger, saa skal du bare kloe paa. Saa sakl det nok komme igen. Taenk paa det som en livsstileaendring og ikke en slankekur. 

Jeg gaar ud fra at du nok ved det (pga flov smiley), men det bedste ville jo vaere om du fik spist den frokost og endda et par smaa mellemmaaltider. Saa holder du bedre dit stofskifte travlt. 

Forresten saa ser du rigtig flot ud. Jeg kan heller ikke se hvor de 20 kg skulle komme fra. Og mht til din mor saa synes jeg du skal sige til hende at du meget hellere vil hoere at hun roser din indsats end at hun koere paa om hvor tyk du er. Og mht din mand saa er det jo fint at han elsker dig tyk og tynd, men du maa jo sige at du har behov for at tabe dig for din egen skyld. Og man bliver noedvendigvis noedt til at fokusere paa mad naar man skal tabe sig 40 kg. Han faar sikkert en meget mere tilfreds kone naar du har naaet dit maal 

Tusind tak for dit svar.  

Jeg har mange gange prøvet at tage samtalen med min mor, men hun deler desværre ikke mit synspunkt, da hun mener at en motivation er at sige "sandheden", som hun kalder det. Suk... 

Med hensyn til måltider, jeg er så bange for at komme til at overspise hvis jeg skal have mange hyppige måltider. Så der er virkelig en forhindring for mig der. 

Var hos lægen der målte mit bmi til 29. For at jeg kan få en brystoperation skal den være under 25. 

Anmeld

12. august 2014

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia skriver:

Synes noget af det minder om mig selv, tog også 20 kg på under graviditeten og kom fra 54 til 74 kg (nu er jeg kun 158 cm). Tabte 14 kg på de første to uger efter fødslen og derefter skete, der intet, hm jo tog 3-4 kg på igen, så er nok 10 kg større, end før. 
Er kommet til den konklusion, at ens stofskifte måske bare ændrer sig, for synes ikke nødvenindigvis jeg spiser mere eller dyrker mindre motion.

Er også sikker på at stofskiftet ændre sig, men er alligevel ked af de ekstra kilo.   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.