ble fri..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2014

Kay

Mor1986 skriver:

Vores datter er lige blevet to og hun er begyndt at være meget opmærksom på hun skal tisse. En gang hat hun tisset på potten. Men ellers siger hun mor tisse, peger åå bleen og så tisser hun. Og straks hun er færdig siger hun mor tisse, ny ble. Vi har bestemt at vi prøver t give hende underbukser på og stille potten i stuen og så tager vi det stille og roligt i hendes tempo. Men jeg ser det som noget positivt at hun selv er opmærksom. 

Teor det vigtigste du kan gøre er at det kommer i hendes tempo. Og selvfølgelig rose. Og det ser jo ud til du allerede gør det. Og så er det vigtigt vi ikke presser på. 

Mwn din datter er jo i fuld gang med det og er så dygtig 

Vi presser ikke det mindste vi tilbyder hende at få ble på mm morgenen når vi tager (en for det meste tør) natble af hende, men det vil hun ikke... med ordene nej mor, bar numse i underbukserne! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2014

Kay

Mor1986 skriver:

Jeg har desværre hørt at daginstitutioner synes det er for besværligt at sørge for de kommer på wc og derfor giver ble på vores datter går i dagpleje og der bliver de sat på potten med en bog hvor de rigtig hygger. Og så kommer det stille og roligt 

Lidt en fordomsfuld kommentar ja nogle institutioner, Eller rettere nogle pædagoger og assistenter/medhjælper syntes det er for besværligt og gør derfor ikke det store ud af det...

Andre steder gøres der en del jeg er selv pædagog og gør en stor del for børnene, har faktisk haft børn der var renlige i institutionen før end de var det der hjemme

Anmeld

8. august 2014

Mor1986

Kay skriver:

Vi presser ikke det mindste vi tilbyder hende at få ble på mm morgenen når vi tager (en for det meste tør) natble af hende, men det vil hun ikke... med ordene nej mor, bar numse i underbukserne! 

Hvor er hun sød. Så er hun også meget bevidst om det ikke er rart med ble på. 

Min dattwe vil gerne have den på men bliver panisk så snart hun har tisset 

Anmeld

8. august 2014

Mor1986

Kay skriver:

Lidt en fordomsfuld kommentar ja nogle institutioner, Eller rettere nogle pædagoger og assistenter/medhjælper syntes det er for besværligt og gør derfor ikke det store ud af det...

Andre steder gøres der en del jeg er selv pædagog og gør en stor del for børnene, har faktisk haft børn der var renlige i institutionen før end de var det der hjemme

Jeg ved det godt. Men det er desværre reglen end undtagelsen her hvor vi bor. De er så elendige de daginstitutioner der er i vores kommune. Så man kan desværre ikke undgå at være fordums fuld

Anmeld

8. august 2014

Happiness

Kay skriver:

Vi har en pige der bliver 2 på næste fredag, og med mor der er pædagog har jeg fra starten sat mig for ikke at pæse hende frem og mere følge hendes tempo...

Hendes tempo har dog fra start været hurtigt, lige fra første sP besøg har hun været længere fremme end hun skulle, hun har allerede sprog som en på 3 1/2 og har det sidste halve år tisset på potte når hun har haft lyst...

Men nu vil hun ikke havde ble på mere... hun vil tisse på toilettet, lige nu imens vi er i sommerhus, hun klare det så godt på disse 4 dage har der været 3 uheld... hun siger fint til når hun skal...

Men min erfaring siger mig at det er svære for børn at være renlige i institutionen... og jeg er så spændt på hvad de siger til det... 

Om ikke andet så følger vi i altfald hende der hjemme

Har i andre nogle gode råd eller erfaringer i vil dele?

Jeg synes du skal sende hende afsted uden ble Selv om de faste ikke er der, må der jo stadig være bemandning nok på. 

I Lukas vuggestue/børnehave sagde de altid at så snart barnet var klar, så ville de "kæmpe med". Og alle børnene bliver tilbudt at komme på toilet på bestemte tidspunkter, også dem der har været uden ble længe

Og hvor er hun da bare sej!!! Vi er endnu ikke nået dertil, på trods af Lukas er 3 nu. Han er bevidst om at han tisser, og laver i bleen, for det fortæller han lystigt "mor jeg skal tisse, nej mor ikke i potten, i BLEEN!". Han NÆGTER at gå på potten eller toilet! Dog siger han at snart skal han af med bleen Så jeg tager det i hans tempo, og tror på at det nok skal komme

Lige bleen, er jo ikke noget man kan presse på, det er ihvertfald synd at gøre det, i min optik Men nøj hvor kunne det være skønt med kun 1 blebarn herhjemme!

Anmeld

8. august 2014

Kay

Mor1986 skriver:

Jeg ved det godt. Men det er desværre reglen end undtagelsen her hvor vi bor. De er så elendige de daginstitutioner der er i vores kommune. Så man kan desværre ikke undgå at være fordums fuld

Ja det er desværre sådan i pædagog faget at vuggestue pædagoger er de "lavest" rangerende dem der bliver set ned på og det job man altid kan få... så oftest er det ikke de dygtigste der søger det... og det er egentlig utroligt ærgerligt da man jo i en vuggestue er med til at bygge børnenes fundament til de mennesker de senere bliver, det er den gruppe mennesker en pædagog kan arbejde med og præge allermest... og de bliver tit overladt til inkompetente pædagoger det syntes jeg er så ærgerligt... det var også en af de væsentlige grunde til at jeg var ude og se på mange institutioner til vores datter da hun skulle skrives op

Anmeld

8. august 2014

Kay

Happiness skriver:

Jeg synes du skal sende hende afsted uden ble Selv om de faste ikke er der, må der jo stadig være bemandning nok på. 

I Lukas vuggestue/børnehave sagde de altid at så snart barnet var klar, så ville de "kæmpe med". Og alle børnene bliver tilbudt at komme på toilet på bestemte tidspunkter, også dem der har været uden ble længe

Og hvor er hun da bare sej!!! Vi er endnu ikke nået dertil, på trods af Lukas er 3 nu. Han er bevidst om at han tisser, og laver i bleen, for det fortæller han lystigt "mor jeg skal tisse, nej mor ikke i potten, i BLEEN!". Han NÆGTER at gå på potten eller toilet! Dog siger han at snart skal han af med bleen Så jeg tager det i hans tempo, og tror på at det nok skal komme

Lige bleen, er jo ikke noget man kan presse på, det er ihvertfald synd at gøre det, i min optik Men nøj hvor kunne det være skønt med kun 1 blebarn herhjemme!

Nej for det skal lige netop være en god oplevelse for at det holder især når det er så tidligt hun begynder på det så intet præs men hun er nu med på at når vi om lidt køre hjem så skal hun havde ble på, hvis muf nu ikke kan nå at stoppe bussen i tide (vi køre alle sammen i min fars mini bus her over )  

Anmeld

29. august 2014

majba

Kay skriver:

Ja det er desværre sådan i pædagog faget at vuggestue pædagoger er de "lavest" rangerende dem der bliver set ned på og det job man altid kan få... så oftest er det ikke de dygtigste der søger det... og det er egentlig utroligt ærgerligt da man jo i en vuggestue er med til at bygge børnenes fundament til de mennesker de senere bliver, det er den gruppe mennesker en pædagog kan arbejde med og præge allermest... og de bliver tit overladt til inkompetente pædagoger det syntes jeg er så ærgerligt... det var også en af de væsentlige grunde til at jeg var ude og se på mange institutioner til vores datter da hun skulle skrives op

Faldt lige over dit svar omkring pædagoger! Hvor er det frygteligt at man ser sådan på vuggestue pædagoger! De skal jo tage sig af slå bitte børn, de skal jo være ligesom en mor for de børn! Jeg troede mange godt ville være i en vuggestue :-)
Hvad med pædagogmedhjælper i en vuggestue, er de også ofte "dårlig" kvalitet?

Anmeld

29. august 2014

Kay

majba skriver:

Faldt lige over dit svar omkring pædagoger! Hvor er det frygteligt at man ser sådan på vuggestue pædagoger! De skal jo tage sig af slå bitte børn, de skal jo være ligesom en mor for de børn! Jeg troede mange godt ville være i en vuggestue :-)
Hvad med pædagogmedhjælper i en vuggestue, er de også ofte "dårlig" kvalitet?

det kan variere rigtig meget... 

jeg har måtte gå til lederen et sted jeg var ansat da jeg oplevede en medhjælper råbe af børnene og tyranisere nogle af dem... ganske forfærdeligt  især når vi er nogle der er fagligt stolte og gerne vil gøre det bedste for børnene... 

kan så sige at jeg er uddannet med henblik på det socialpædagogiske.. og jeg ville faktisk få en del mere i lønd hvis jeg arbejde i institutioner med børn der er psykisk/fysisk handicappede end jeg får i en vuggestue... faktisk en betydelig højere løn... hvilket jo bestemt er med til at give det billed af at vuggestue pædagoger er nederst i "fødekæden" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.