Kay skriver:
Vi har en pige der bliver 2 på næste fredag, og med mor der er pædagog har jeg fra starten sat mig for ikke at pæse hende frem og mere følge hendes tempo...
Hendes tempo har dog fra start været hurtigt, lige fra første sP besøg har hun været længere fremme end hun skulle, hun har allerede sprog som en på 3 1/2 og har det sidste halve år tisset på potte når hun har haft lyst...
Men nu vil hun ikke havde ble på mere... hun vil tisse på toilettet, lige nu imens vi er i sommerhus, hun klare det så godt på disse 4 dage har der været 3 uheld... hun siger fint til når hun skal...
Men min erfaring siger mig at det er svære for børn at være renlige i institutionen... og jeg er så spændt på hvad de siger til det...
Om ikke andet så følger vi i altfald hende der hjemme 
Har i andre nogle gode råd eller erfaringer i vil dele?
Jeg synes du skal sende hende afsted uden ble
Selv om de faste ikke er der, må der jo stadig være bemandning nok på.
I Lukas vuggestue/børnehave sagde de altid at så snart barnet var klar, så ville de "kæmpe med". Og alle børnene bliver tilbudt at komme på toilet på bestemte tidspunkter, også dem der har været uden ble længe 
Og hvor er hun da bare sej!!! Vi er endnu ikke nået dertil, på trods af Lukas er 3 nu. Han er bevidst om at han tisser, og laver i bleen, for det fortæller han lystigt "mor jeg skal tisse, nej mor ikke i potten, i BLEEN!". Han NÆGTER at gå på potten eller toilet! Dog siger han at snart skal han af med bleen
Så jeg tager det i hans tempo, og tror på at det nok skal komme 
Lige bleen, er jo ikke noget man kan presse på, det er ihvertfald synd at gøre det, i min optik
Men nøj hvor kunne det være skønt med kun 1 blebarn herhjemme!