Kay skriver:
Vi har en pige der bliver 2 på næste fredag, og med mor der er pædagog har jeg fra starten sat mig for ikke at pæse hende frem og mere følge hendes tempo...
Hendes tempo har dog fra start været hurtigt, lige fra første sP besøg har hun været længere fremme end hun skulle, hun har allerede sprog som en på 3 1/2 og har det sidste halve år tisset på potte når hun har haft lyst...
Men nu vil hun ikke havde ble på mere... hun vil tisse på toilettet, lige nu imens vi er i sommerhus, hun klare det så godt på disse 4 dage har der været 3 uheld... hun siger fint til når hun skal...
Men min erfaring siger mig at det er svære for børn at være renlige i institutionen... og jeg er så spændt på hvad de siger til det...
Om ikke andet så følger vi i altfald hende der hjemme 
Har i andre nogle gode råd eller erfaringer i vil dele?
Her er vores datter på 2 år blefri om dagen herhjemme, hun har haft meget få uheld, og har gået uden ble hjemme siden vores sommerferie, så hun har brugt underbukser hjemme i ca 4 uger nu

Hun får stadig ble på om natten, men de fleste morgener er den helt tør!
I hendes vuggestue, har jeg sagt til dem at vi var blefri hjemme og at jeg havde sendt undertøj og skiftetøj med, som de kunne skifte til når de synes hun var klar til det ..
Altså har de hende på wc x antal gange om dagen, og når de vurderer engang at bleen konstant er tør, så tager de den af

det sagde de hvert fald der lød som en rigtig god ide, og hun har nu i 14 dage både lavet det ene og det andet på wc hver dag og de siger det går rigtig godt

Så mit råd, lad dem vide i er klar til at øve det, men lad dem skifte til undertøj når de vurderer hun er klar til det