ble fri..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2014

Wik

Min datter var renlig da hun var lidt over 2, og det var hende der styrede det, med lidt hjælp naturligvis. Inst. skal og kan godt magte det, jeg synes selv som medhjælper at der er alt for mange ble børn på 3 og 4 år, der faktisk er forbi stadiet I er i nu.

Hårde ord for nogen, men det er ikke naturens gang at gå med ble når man er fire hvis du spørger mig, men undtagelse af børn med andre udfordringerne naturligvis. 

I skal følge og støtte hendes udvikling og det skal inst. også. Vores oplevelse med vuggestuen var god, og de støttede op omkring det, andre gange skal man nok stå mere fast, men det er jeres valg ikke deres. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2014

LilleMie

Min datter på 2,5 år er også blevet blefri her i sommerferien. Hun var næsten uden uheld inden hun startede i dagpleje igen, men derovre gik det desværre ikke så godt og hun havde rigtig mange uheld  Efter 4 dage uden bedring, nærmere tvært imod, besluttede vi at give hende ble på i dagplejen, indtil hun husker at sige til derovre, men herhjemme er hun stadig blefri på nær om natten. Der har ingen problemer været med, at hun har ble på i dagplejen (og hun får selvfølgelig lov til at komme på potten når hun vil) og hun er stadig god herhjemme. Det eneste vi har lidt problemer med er afføringen, det lidt svært for hende stadig og det kræver mange ture frem og tilbage til toilettet inden der er gevinst. Nogle dage laver hun også i bleen herhjemme, da hun bliver helt ulykkelig og vi vil selvfølgelig ikke tvinge hende, så hun får bare lige en ble på. Er Elna helt ok med at lave pølser i potten/toilettet?

Mht. problemerne i dagplejen tror vi, at det er overgangen fra to voksne til et barn til en voksen til 5 børn (hun har 5 børn fast for tiden), og det at der sker så meget derovre, så kan det være svært at huske og mærke efter.

Et godt råd... næ det har jeg umiddelbart ikke. Det lyder til, at Elna er motiveret, så bare lyt til hende og hvis det ikke går så godt i vuggestuen, så kan I jo bare lave en overgang, som os, hvor hun kun er blefri hjemme. Det fungerer i hvert fald her 

Anmeld

7. august 2014

Kay

Frk_Louise skriver:

Det må man da håbe! Det er da en stor del af at arbejde i en institution - bleskift, toiletbesøg og uheld  

Arbejder selv som pædagogmedhjælper i en børnehave.. Og der har vi en decideret liste med de børn på, som bruger ble eller dem, som skal have hjælp eller lige mindes om at gå ud og tisse.. Men vi har også mange børn 

Du kan da spørge om de ikke godt vil være søde at hjælpe hende her i starten og fortæl hvor godt, det er gået hjemme! Det ville jo være super ærgerligt, hvis det går i vasken bare fordi nogle af medarbejderne holder ferie 

Ja men ved også af erfaring (har selv arbejdet i flere i flere forskellige vuggestuer) at det er meget forskelligt hvor meget det bliver prioriteret og hvor god kvalitet vikarer der er at få

Håber virkeligt at de er med på den så hun ikke får for meget nederlag og giver op... det skal jo helst være en god oplevelse

Anmeld

7. august 2014

Kay

skovrup skriver:

synes det hjalp meget at dagplejemor var med på den, hun gjorde det bare sådan at han kom på toilet på faste tider, så hun kunneplanlægge ting ud fra det, når han kom om morgenen kom han på toilettet, når han havde leget, spist og sovet.... for han var ikke så god til selv at udtrykke det i dagplejen som hjemme.

Så mit største råd er nok kommunikation med daginstitionen

Og så nyd et blefri barn! du kommer ikke til at savne bleerne  

He he ja det bliver nydt indtil lillesøster kommer og vi skal igang med bleer igen

Anmeld

7. august 2014

Kay

bobbles skriver:

Vi har os lige været på ferie og hun klarede turen på næsten 400 km. Vi holdte tisse pause hver time og hun havde ingen uheld

Jeg overvejer at give hende en ble på hun kan godt forstå at hun ikke behøver tisse i den nemlig...

Vi var ude og spise i går hvor hun fik ble på og gik på toilettet selvom det bare så vi ikke står på halv vejen med en tisvåd autostol  det er jo trodsalt kun 5. Dagen i morgen

Anmeld

7. august 2014

Kay

LilleMie skriver:

Min datter på 2,5 år er også blevet blefri her i sommerferien. Hun var næsten uden uheld inden hun startede i dagpleje igen, men derovre gik det desværre ikke så godt og hun havde rigtig mange uheld  Efter 4 dage uden bedring, nærmere tvært imod, besluttede vi at give hende ble på i dagplejen, indtil hun husker at sige til derovre, men herhjemme er hun stadig blefri på nær om natten. Der har ingen problemer været med, at hun har ble på i dagplejen (og hun får selvfølgelig lov til at komme på potten når hun vil) og hun er stadig god herhjemme. Det eneste vi har lidt problemer med er afføringen, det lidt svært for hende stadig og det kræver mange ture frem og tilbage til toilettet inden der er gevinst. Nogle dage laver hun også i bleen herhjemme, da hun bliver helt ulykkelig og vi vil selvfølgelig ikke tvinge hende, så hun får bare lige en ble på. Er Elna helt ok med at lave pølser i potten/toilettet?

Mht. problemerne i dagplejen tror vi, at det er overgangen fra to voksne til et barn til en voksen til 5 børn (hun har 5 børn fast for tiden), og det at der sker så meget derovre, så kan det være svært at huske og mærke efter.

Et godt råd... næ det har jeg umiddelbart ikke. Det lyder til, at Elna er motiveret, så bare lyt til hende og hvis det ikke går så godt i vuggestuen, så kan I jo bare lave en overgang, som os, hvor hun kun er blefri hjemme. Det fungerer i hvert fald her 

Hun har svært ved at kende forskel, altså hun siger jeg skal tisse og tager sig til numsen når hun skal lave stort... og det kan godt tage et par gange frem og tilbage før den kommer men hun syntes det er så sjovt når det siger blop i toilettet :p

Planen er også at hvis det ikke går i vuggestuen fortsætter vi her hjemme lige som jer

Anmeld

7. august 2014

Blirnokaldrigfru

Kay skriver:

Vi har en pige der bliver 2 på næste fredag, og med mor der er pædagog har jeg fra starten sat mig for ikke at pæse hende frem og mere følge hendes tempo...

Hendes tempo har dog fra start været hurtigt, lige fra første sP besøg har hun været længere fremme end hun skulle, hun har allerede sprog som en på 3 1/2 og har det sidste halve år tisset på potte når hun har haft lyst...

Men nu vil hun ikke havde ble på mere... hun vil tisse på toilettet, lige nu imens vi er i sommerhus, hun klare det så godt på disse 4 dage har der været 3 uheld... hun siger fint til når hun skal...

Men min erfaring siger mig at det er svære for børn at være renlige i institutionen... og jeg er så spændt på hvad de siger til det... 

Om ikke andet så følger vi i altfald hende der hjemme

Har i andre nogle gode råd eller erfaringer i vil dele?

Her er vores datter på 2 år blefri om dagen herhjemme, hun har haft meget få uheld, og har gået uden ble hjemme siden vores sommerferie, så hun har brugt underbukser hjemme i ca 4 uger nu
Hun får stadig ble på om natten, men de fleste morgener er den helt tør!

I hendes vuggestue, har jeg sagt til dem at vi var blefri hjemme og at jeg havde sendt undertøj og skiftetøj med, som de kunne skifte til når de synes hun var klar til det ..
Altså har de hende på wc x antal gange om dagen, og når de vurderer engang at bleen konstant er tør, så tager de den af det sagde de hvert fald der lød som en rigtig god ide, og hun har nu i 14 dage både lavet det ene og det andet på wc hver dag og de siger det går rigtig godt

Så mit råd, lad dem vide i er klar til at øve det, men lad dem skifte til undertøj når de vurderer hun er klar til det

Anmeld

7. august 2014

Mor1986

Kay skriver:

Vi har en pige der bliver 2 på næste fredag, og med mor der er pædagog har jeg fra starten sat mig for ikke at pæse hende frem og mere følge hendes tempo...

Hendes tempo har dog fra start været hurtigt, lige fra første sP besøg har hun været længere fremme end hun skulle, hun har allerede sprog som en på 3 1/2 og har det sidste halve år tisset på potte når hun har haft lyst...

Men nu vil hun ikke havde ble på mere... hun vil tisse på toilettet, lige nu imens vi er i sommerhus, hun klare det så godt på disse 4 dage har der været 3 uheld... hun siger fint til når hun skal...

Men min erfaring siger mig at det er svære for børn at være renlige i institutionen... og jeg er så spændt på hvad de siger til det... 

Om ikke andet så følger vi i altfald hende der hjemme

Har i andre nogle gode råd eller erfaringer i vil dele?

Vores datter er lige blevet to og hun er begyndt at være meget opmærksom på hun skal tisse. En gang hat hun tisset på potten. Men ellers siger hun mor tisse, peger åå bleen og så tisser hun. Og straks hun er færdig siger hun mor tisse, ny ble. Vi har bestemt at vi prøver t give hende underbukser på og stille potten i stuen og så tager vi det stille og roligt i hendes tempo. Men jeg ser det som noget positivt at hun selv er opmærksom. 

Teor det vigtigste du kan gøre er at det kommer i hendes tempo. Og selvfølgelig rose. Og det ser jo ud til du allerede gør det. Og så er det vigtigt vi ikke presser på. 

Mwn din datter er jo i fuld gang med det og er så dygtig 

Anmeld

7. august 2014

Mor1986

Jeg har desværre hørt at daginstitutioner synes det er for besværligt at sørge for de kommer på wc og derfor giver ble på vores datter går i dagpleje og der bliver de sat på potten med en bog hvor de rigtig hygger. Og så kommer det stille og roligt 

Anmeld

7. august 2014

Kay

Frk P. skriver:

Her er vores datter på 2 år blefri om dagen herhjemme, hun har haft meget få uheld, og har gået uden ble hjemme siden vores sommerferie, så hun har brugt underbukser hjemme i ca 4 uger nu
Hun får stadig ble på om natten, men de fleste morgener er den helt tør!

I hendes vuggestue, har jeg sagt til dem at vi var blefri hjemme og at jeg havde sendt undertøj og skiftetøj med, som de kunne skifte til når de synes hun var klar til det ..
Altså har de hende på wc x antal gange om dagen, og når de vurderer engang at bleen konstant er tør, så tager de den af det sagde de hvert fald der lød som en rigtig god ide, og hun har nu i 14 dage både lavet det ene og det andet på wc hver dag og de siger det går rigtig godt

Så mit råd, lad dem vide i er klar til at øve det, men lad dem skifte til undertøj når de vurderer hun er klar til det

Jeg tror ikke de er så vandt med pottetræning der nede... jeg gør selv meget i mit job for at hjælpe og opmuntre børnene, fx at de får mulighed for at sidde på toilettet når de bliver skiftet fra de er klar på det... men da jeg for et halvt år siden fortalte at hun selv spurgte om at tisse på toilettet der hjemme når vi skiftede blev de helt forundrede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.