Spørgsmål om su og enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2014

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Det er stadig en økonomisk hjælp, da du ikke selv har råd til at betale ham ud.

Hvorn kan det egenligt være økonomisk hjælp når jeg betaler alt ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2014

AnnaK89

Anonym skriver:

Hvorn kan det egenligt være økonomisk hjælp når jeg betaler alt ?

Fordi du ikke har råd til at betale ham ud.
Men forstår bare ikke du siger at du ikke har råd til at betale ham ud, men at du alligevel betaler alt? Det hænger ikke sammen.

Anmeld

4. august 2014

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Fordi du ikke har råd til at betale ham ud.
Men forstår bare ikke du siger at du ikke har råd til at betale ham ud, men at du alligevel betaler alt? Det hænger ikke sammen.

Fordi bilen er fra februar i år . En ny bil ! den koster 200.000 hvor skulle jeg skaffe 100.000 fra ???

Jeg betaler alt andet . Benzin , afgift osv .. Det er da ikk så svært at forstå . Ja undskyld mig . Men jeg kan ikk finde 100.000 ..

Anmeld

4. august 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Fordi bilen er fra februar i år . En ny bil ! den koster 200.000 hvor skulle jeg skaffe 100.000 fra ???

Jeg betaler alt andet . Benzin , afgift osv .. Det er da ikk så svært at forstå . Ja undskyld mig . Men jeg kan ikk finde 100.000 ..

Løsningen må være at sælge bilen med tab (eller 0 hvis i er heldige) - og så kan du gå ud og købe en billigere bil selv, og din ex kan gøre det samme..

Der findes ingen regler med at bilen følger børnene des lignende, i begge står som hæftere af gælden, og derfor er det bedste at få bilen solgt!

Anmeld

4. august 2014

LJMNA

Men har i betalt bilen kontant? For ellers kan jeg ikk forstå hvorfor du skal betale din eks 100000?

Men ofte så kan man levere bilen tilbage til sælger og så frafalder gælden, men så kan man ikk låne penge hos det selsskab igen.

Anmeld

4. august 2014

Elgaard73

Jeg forstår ikke helt det med de 100.000...? Ja, bilen har kostet 200.000, men det har I vel ikke betalt kontant. Jeg går ud fra at, når du skriver at at du betaler gælden, så mener du billånet?

Du skal da ikke give eksen 100.000 kr, for noget som ikke er betalt. Du skal maks give ham halvdelen af det, som I har afdraget i fælleskab indtil nu (og det kan jo ikke være meget, hvis bilen er fra starten af året) Og samtidig går du jo så bare ind og overtager lånet, så det kun er dig der står på det. Og på bilen's papirer. Det er da helt hul i hovedet at han står på noget, som han ikke er med til at betale.

Og det med at at bilen følger børnene, går bare slet ikke, når du skal have enlige-tilskud, for det vil betragtet som om at I hjælper hinanden økonomisk og så er man i kommunen's øjne ikke enlig (åndsvag regel, I know)

Anmeld

4. august 2014

Anonym trådstarter

Altså . Vi har bil lånet . Og der er ca 200.000 tilbage . Vi lagde en udbetaling på 32.000 . Så jo jeg skal låne de sidste penge i banken hvilke jeg ikk ka . Of han heller ikke . Men spørgsmålet lød heller ik på hvor vidt jeg skulle betale ham eller ej .

Men hvorn kommunen ville se på det .

Men så forstår jeg ik . Fordi for nogen år siden gik jeg fra en anden eks . Of vi havde købt en lejlighed sammen . Og den havde vi da stadigvæk da jeg fik enlig ydelsen da vi ikk kunne komme af med den

Anmeld

4. august 2014

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Jeg forstår ikke helt det med de 100.000...? Ja, bilen har kostet 200.000, men det har I vel ikke betalt kontant. Jeg går ud fra at, når du skriver at at du betaler gælden, så mener du billånet?

Du skal da ikke give eksen 100.000 kr, for noget som ikke er betalt. Du skal maks give ham halvdelen af det, som I har afdraget i fælleskab indtil nu (og det kan jo ikke være meget, hvis bilen er fra starten af året) Og samtidig går du jo så bare ind og overtager lånet, så det kun er dig der står på det. Og på bilen's papirer. Det er da helt hul i hovedet at han står på noget, som han ikke er med til at betale.

Og det med at at bilen følger børnene, går bare slet ikke, når du skal have enlige-tilskud, for det vil betragtet som om at I hjælper hinanden økonomisk og så er man i kommunen's øjne ikke enlig (åndsvag regel, I know)

Jeg kan ikk låne alle de penge alene . Da min anden eks kæreste fik hans og min fælles lejlighed på tvang .. Så jeg står allerede med en gæld sammen med min anden eks på 500.000 !

Anmeld

4. august 2014

AnnaK89

Anonym skriver:

Men så betaler din eks vel også halvdelen på lånet? Altså de andre 100.000.

Anmeld

4. august 2014

SandraXOXO

Kan i ikke få bilen og lånet skrevet over i dit navn? Så din eks ikke betaler den og den kun er din? For det må man gerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.