Spørgsmål om su og enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.257 visninger
30 svar
1 synes godt om
3. august 2014

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.

Har lige et spørgsmål . Jeg er på su og min kæreste og jeg er lige gået fra hinanden ! Vi har en bil sammen hvor vi begge står på lånet . Nogen der ved om kommune vil kræve den skal sælges eller jeg skal købe ham ud ???

For det har jeg ik råd til , og hvis ik jeg har en bil ka jeg ikk nå at aflevere unger og komme i skole !?!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2014

Tip!

Du må gerne eje bil, når du er på su... 

Jeg har egen bil.. 

Det er slet ikke samme regler som på kontanthjælp... 

Anmeld

3. august 2014

Anonym trådstarter

Twinkle little star skriver:

Du må gerne eje bil, når du er på su... 

Jeg har egen bil.. 

Det er slet ikke samme regler som på kontanthjælp... 

Nej det ved jeg .

Men bilen står både i mit navn og min eks navn . Og vi er blevet enige om at bilen følger børnene ? Sådan så jeg ka komme i skole .

Men jeg skal jo have forhøjet børnepenge af kommune , så derfor ville jeg bare høre om det var ok vi havde bilen sammen ?

Anmeld

3. august 2014

Tip!

Anonym skriver:

Nej det ved jeg .

Men bilen står både i mit navn og min eks navn . Og vi er blevet enige om at bilen følger børnene ? Sådan så jeg ka komme i skole .

Men jeg skal jo have forhøjet børnepenge af kommune , så derfor ville jeg bare høre om det var ok vi havde bilen sammen ?

De vil ikke se dig som enlig, hvis at i deles om bilen, og begge står som ejer af den... 

Kunne det være en mulighed at du overtager den, betaler din eks ud? Eller han betale dig ud, og du køber din egen? 

Anmeld

3. august 2014

AnnaK89

Anonym skriver:

Nej det ved jeg .

Det tror jeg bestemt ikke man må. Der er meget strenge regler omkring det. I må ikke hjælpe hinanden på økonomisk vis.

Anmeld

3. august 2014

Anonym trådstarter

De vil ikke se dig som enlig, hvis at i deles om bilen, og begge står som ejer af den... 

Kunne det være en mulighed at du overtager den, betaler din eks ud? Eller han betale dig ud, og du køber din egen? 

Nej desv det kan vi ikk ..

Jeg har en gæld på en lejlighed fra min anden eks . Som han valgte at få på tvang ?

Men der fik jeg da forhøjet børnepenge til trods for det ?

Anmeld

3. august 2014

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Det tror jeg bestemt ikke man må. Der er meget strenge regler omkring det. I må ikke hjælpe hinanden på økonomisk vis.

Vi hjælper heller ik hinanden .

Jeg betaler bilen . Benzin , afgift og gæld , jeg kan bare ik betale ham ud eller omvendt .

Anmeld

3. august 2014

Tip!

Anonym skriver:

Nej desv det kan vi ikk ..

Jeg har en gæld på en lejlighed fra min anden eks . Som han valgte at få på tvang ?

Men der fik jeg da forhøjet børnepenge til trods for det ?

Reglerne er skrappe og firkantede.... Hvis du deler noget med dine børns far, så kan de fratage dig boligsikring, forhøjet bp osv... Som er reelt nok... 

Den eneste mulighed er at i sælger den, og køber 2 biler for den sum penge der er tilbage... 

Anmeld

3. august 2014

AnnaK89

Anonym skriver:

Vi hjælper heller ik hinanden .

Jeg betaler bilen . Benzin , afgift og gæld , jeg kan bare ik betale ham ud eller omvendt .

Det er stadig en økonomisk hjælp, da du ikke selv har råd til at betale ham ud.

Anmeld

3. august 2014

Anonym trådstarter

Reglerne er skrappe og firkantede.... Hvis du deler noget med dine børns far, så kan de fratage dig boligsikring, forhøjet bp osv... Som er reelt nok... 

Den eneste mulighed er at i sælger den, og køber 2 biler for den sum penge der er tilbage... 

Det kan vi desv bare ikk vi mister for meget . Da bilen er helt ny !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.