Hvor tidligt fødte du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2014

lenemor77

FrkRaarup skriver:

Desværre er gruppen åben, så den kan ikke spørge i.

Dansk præmatur forening er lukket

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2014

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
lenemor77 skriver:

Dansk præmatur forening er lukket

Jeg har født begge mine fortidligt.. Uge 29+4 og uge 25+0 og begge har det godt, dog begge er meget sensitive...

der er gode chancer for børn født i uge 24, dog afhænger det af forskellige faktorer.. Alt de ikke har for meget at slås med... Men vi oplevet mange tilfælde, da vi var på Riget med den mindste, at børn man ikke troet havde chancen lever i bedste velgående Idag...

du kan sagtens melde dig ind i gruppen født for tidlig.. Præmature børn... 

Knus Mette 

Anmeld

5. august 2014

M (:

FrkRaarup skriver:

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrig på, hvor tidligt 'man' egentlig kan føde og stadig få barnet med hjem.

Så hvor tidligt fødte du? Hvor længe var I indlagte? Hvad var grunden?

Håber I vil svare

36+3 og vi kom hjem 37+2. (: 

Anmeld

5. august 2014

TbCp

Min den første kom uge 35+2 - indlagt i 2 uger.

Min den anden kom uge 32 + 2 - han blev meget syg da han var få døgn - fik NEC (koldbrand i tarmene) og vi var ved at miste ham flere gange.
Heldigvis var han en fighter, lægerne var dygtige og et lille julemirakel hjalp nok også og efter 4 mdr. kunne vi få ham med hjem

Anmeld

5. august 2014

SussieThyssen

FrkRaarup skriver:

Kan jeg godt være det bekendt?

Fødte selv min datter før tid, men 37+0 tæller nødigt..

Jeg er bare nysgerrig, da jeg måske selv ender i den kategori.

Min søn blev taget ved kejsersnit omkring uge 36, men jeg anser ham ikke for for tidligt født.
Men det undrer mig lidt..hvorfor er du så opsat på at komme ind i en gruppe for for tidligt fødte???

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. august 2014

FrkRaarup

SussieThyssen skriver:

Min søn blev taget ved kejsersnit omkring uge 36, men jeg anser ham ikke for for tidligt født.
Men det undrer mig lidt..hvorfor er du så opsat på at komme ind i en gruppe for for tidligt fødte???

Kærligst
Sussie

Er ikke opsat på at komme ind i gruppen. Gruppen blev mig foreslået.

Jeg er lidt nysgerrig for at se hvor tidligt de små pus kan overleve.

Står ikke selv i den bedste situation, så måske en tidlig fødsel bliver nødvendig, hvis vi overhovedet når så langt .. og så er det rart at vide hvad oddsne er.

Anmeld

5. august 2014

SussieThyssen

FrkRaarup skriver:

Står ikke selv i den bedste situation, så måske en tidlig fødsel bliver nødvendig, hvis vi overhovedet når så langt .. og så er det rart at vide hvad oddsne er.

Ahhja på den måde.

Anmeld

15. august 2014

lenemor77

FrkRaarup skriver:

Uha hvor har jeg tænkt på dig. Jeg håber lillebror hænger I - og I har fået lidt afklaring på jeres situation.

Anmeld

22. august 2014

najabaja

Man siger, som tommelfingerregel, at er man født i:

uge 25 - 50% chance for overlevelse

uge 26 - 60% chance

uge 27 - 70% chance

uge 28 - 80% chance

uge 29 og opefter: stort set 100% chance.

Hvis man så når at få Celeston/Betapred (lungemodning) svarer det til at gestationsalderen er 2 uger mere end det reelt er. Men derfor kan de selvfølgelig godt få senfølger alligevel, såsom sensitivitet, hjerneblødninger, øjenproblemer, osv. 

Børn født før uge 24 forsøger man slet ikke at redde. Det anses som senaborter på sygehusene, selvom de viser livstegn ved fødslen. 

Jeg ved disse ting fra min praktik på neonatalafdeling, og undervisningen på min skole. 

Anmeld

22. august 2014

FrkRaarup

najabaja skriver:

Man siger, som tommelfingerregel, at er man født i:

uge 25 - 50% chance for overlevelse

uge 26 - 60% chance

uge 27 - 70% chance

uge 28 - 80% chance

uge 29 og opefter: stort set 100% chance.

Hvis man så når at få Celeston/Betapred (lungemodning) svarer det til at gestationsalderen er 2 uger mere end det reelt er. Men derfor kan de selvfølgelig godt få senfølger alligevel, såsom sensitivitet, hjerneblødninger, øjenproblemer, osv. 

Børn født før uge 24 forsøger man slet ikke at redde. Det anses som senaborter på sygehusene, selvom de viser livstegn ved fødslen. 

Jeg ved disse ting fra min praktik på neonatalafdeling, og undervisningen på min skole. 

Mange tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.