Hvor tidligt fødte du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2014

Hvem?

FrkRaarup skriver:

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrig på, hvor tidligt 'man' egentlig kan føde og stadig få barnet med hjem.

Så hvor tidligt fødte du? Hvor længe var I indlagte? Hvad var grunden?

Håber I vil svare

Som hovedregel fra uge 24 (og som regel ska man regne med indlæggende indtil omkring den oprindelige termin) - jeg selv har 3 børn, hvoraf de to er født i henholdvis uge 32 og 35

Ham i uge 32 udskrev vi os selv med sonde efter 10 dage

Med ham i uge 35 kom vi hjem efter 3 dage, også med sonde

Begge har i dag (3 år og 10 mdr. senere) ingen men

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2014

Hugoline.

Min søster blev født ved kejsersnit i uge 27 pga svangerskabsforgiftning hos moderen.

Jeg var kun 4 år så husker ikke så meget andet end hun vejede ca 1 kg og lå i kuvøse det første tid. Hun har altid været lille og havde / har astma - hun tager ikke længere medicin.

I dag er hun 25 og har ingen men.

Piger klarer sig oftest bedre end drenge, når de er født for tidligt.

Anmeld

1. august 2014

Lene Unik

Første født i uge 31+3 pga svangerskabsforgiftning, hun er 19 i dag og har det super

Anden født til tiden

Sidste født i uge 35+3 da jeg fik højt blodtryk, han er 12 og har lidt udfordringer

Før uge 25 og under 500 g er sjældendt, men er set. Efter uge 28 er chancerne gode og efter uge 32 er det nærmest bare en formsag for lægerne.

Anmeld

1. august 2014

Hullabullabulla

FrkRaarup skriver:

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrig på, hvor tidligt 'man' egentlig kan føde og stadig få barnet med hjem.

Håber I vil svare

Fødte 36+6 pga ssf. Vi var heldigvis kun indlagt i 3 døgn før vi blev sluppet fri

Anmeld

1. august 2014

Kløver

Fødte 35+3 pga svangerskabsforgiftning og var indlagt 2 uger

Anmeld

1. august 2014

Mor til F

FrkRaarup skriver:

Hej piger

Håber I vil svare

Vandet gik, derefter kom slimproppen og tegnblødning. Så begyndte udvidelses veerne.

Dette var 36+6 (torsdag)

Min datter er født 37+0 ved AKS, præcis kl. 00.00. (fredag)

Vi kom hjem søndag aften. 

Anmeld

1. august 2014

Clisolka

FrkRaarup skriver:

Hej piger

Håber I vil svare

Jeg har selv født mine til termin, men min kæreste er født i uge 26 for 32 år siden - han lever i bedste velgående 

Min svigermor var indlagt til termin. Han vejede omkring 800 g ved fødslen. Han blev født for tidligt, fordi han sparkede hul på moderkagen... 

Anmeld

1. august 2014

lenemor77

FrkRaarup skriver:

Hej piger

Håber I vil svare

Meld dig ind i facebook gruppen født for tidligt eller dansk præmatur forening. Der er rigtig mange kloge kvinder, som har været igennem de mest utrolige ting - og kommet ud på den anden side... Også med helt ekstremt for tidligt fødte børn.

Anmeld

3. august 2014

Tanja1234

Jeg fødte ved PKS 33+6 pga. for tidlig vandafgang.

Vandet gik i uge 16 og blev ved med at sive lige indtil fødslen. 

Min datter er i dag 3 år og har indtil videre ingen men. Vi har mange mange gange fået at vide hvor stort et mirakel hun er - og vi er da helt enige

Anmeld

4. august 2014

FrkRaarup

lenemor77 skriver:

Meld dig ind i facebook gruppen født for tidligt eller dansk præmatur forening. Der er rigtig mange kloge kvinder, som har været igennem de mest utrolige ting - og kommet ud på den anden side... Også med helt ekstremt for tidligt fødte børn.

Kan jeg godt være det bekendt?

Fødte selv min datter før tid, men 37+0 tæller nødigt..

Jeg er bare nysgerrig, da jeg måske selv ender i den kategori.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.