Regler under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2014

Isabella_mor

Pikku Myy skriver:

Men hvad er grunden til at man ikke må spise rødt kød, hvis det ikke er pga toxoplasmose? For hvis toxoplasmoserisikoen forsvinder ved korrekt tilberedning, hvor kødet stadig kan være "rødt", må der vel være et andet problem ...?

Hvis det kun handler om toxoplasmoserisikoen, nytter det ikke noget at sige alt med måde/der sker ikke noget hvis man bare ikke spiser det hele tiden, for det er jo nok hvis man bare møder parasitten een gang. Så er det jo ligegyldigt om man har gennemstegt sit kød alle de andre gange. Det er jo ikke ligesom med tungmetaller og lignende, hvor det handler om koncentrationer ...

Er det ikke det samme som med kattebakken osv..?? 

De siger jo bare at man skal være forsigtig med alt for rødt kød. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2014

stjernehimmel

Isabella_mor skriver:

Er det ikke det samme som med kattebakken osv..?? 

De siger jo bare at man skal være forsigtig med alt for rødt kød. 

Grunden til at du ikke må spise rød kød er at der kan være en bakterie, og æg der kan blive til laver i din krop... denne bakterie og larve kan vandre i din krop og sætte sig på hjernen.....(foster)

og denne bakterie samt larve kan kun ungås ved at gennemstege det...

Anmeld

26. juli 2014

SanJose

Jenny12 skriver:

Vil bare lige tilføje at det altså er 400 µg folinsyre og ikke 400 mg

Haha, det har jeg opdaget. Synes også det lød som vanvittigt meget folsyre!

Anmeld

26. juli 2014

Isabella_mor

stjernehimmel skriver:

Grunden til at du ikke må spise rød kød er at der kan være en bakterie, og æg der kan blive til laver i din krop... denne bakterie og larve kan vandre i din krop og sætte sig på hjernen.....(foster)

og denne bakterie samt larve kan kun ungås ved at gennemstege det...

Heldigvis spiser jeg overhovedet ikke kød...

men det gjorde jeg da jeg ventede min store dreng, og der spiste jeg nu bøf et oar gange og de var altså ikke 100% gennemstægt, men heller ikke røde, det skal jo ikke være total tørt, så inde i midten havde det jo været oppe på de grader det skulle have været, uden at det var helt hårdt og tørt. Min dreng lever da i bedste velgående. 

Men altså, man skal sgu bare leve som man plejer og tage det roligt. Lade være med at være for fanatiske og nyd graviditeten. Alt med måde. 

Anmeld

26. juli 2014

Hugoline.

Ikke for meget a-vitamin eller andre af de fedtopløselige vitaminer. Derudover ekstra folsyre. Det er lettest at tage en gravid-multi e.lign om dagen.

Jern-tilskud fra 10. Uge. Det optages bedst med c-vitamin

Ingen tunge løft

Ingen rovfisk eller Østersø-laks. Sushi må du godt spise, hvis du stoler på stedet er ordenligt.

Ingen tartar. Rødt kød er fint, hvis man har haft toxoplasmose, jeg spiser det man har i øvrigt nemmere ved at blive smittet ved at spise rå frugt og grønt

Af smertestillende er paracetamol ok, ipren og andet er no-go.

Fiskeolie er blodfortyndende og må ikke spises i slutningen af graviditeten.

Så er der alt det med hårfarvning, make-up, leverpostej, parfume, som man selv må tage stilling til. Alt med måde.

Anmeld

26. juli 2014

-Sigrid-

SanJose skriver:

Altså jeg lever i forvejen sundt og dyrker triathlon på temmelig højt niveau, så det er ikke fordi jeg ikke får nok motion heller. Er dog lidt i tvivl om hvor meget jeg må træne under en graviditet? Men måske kroppen bare sætter sine egne begrænsninger på et tidspunkt.

Jeg tager nok diverse anbefalinger med et gran salt og husker fornuften i hvad jeg foretager mig, men derfor vil man jo stadig ikke gøre noget direkte for at skade det bette nus. 

Tusind tak for dit svar 

Stort tillykke med den lille 

Og du må gerne blive ved så længe det ikke gør ondt, du bløder osv. Du må bare ikke gå fra at være normalt-niveau til Triathlon

Anmeld

26. juli 2014

-Sigrid-

SanJose skriver:

Altså jeg lever i forvejen sundt og dyrker triathlon på temmelig højt niveau, så det er ikke fordi jeg ikke får nok motion heller. Er dog lidt i tvivl om hvor meget jeg må træne under en graviditet? Men måske kroppen bare sætter sine egne begrænsninger på et tidspunkt.

Jeg tager nok diverse anbefalinger med et gran salt og husker fornuften i hvad jeg foretager mig, men derfor vil man jo stadig ikke gøre noget direkte for at skade det bette nus. 

Tusind tak for dit svar 

Og du må gerne blive ved så længe det ikke gør ondt, du bløder osv. Du må bare ikke gå fra at være normalt-niveau til Triathlon

Anmeld

26. juli 2014

SanJose

-Sigrid- skriver:

Hvad mener du med normalt niveau?

Anmeld

26. juli 2014

-Sigrid-

SanJose skriver:

Hvad mener du med normalt niveau?

Det der med 30 minutter om dagen  

Men det lyder som om du laver mere

Anmeld

26. juli 2014

SanJose

-Sigrid- skriver:

Det der med 30 minutter om dagen  

Men det lyder som om du laver mere

Ja, jeg træner 20 timer om ugen og det agter jeg at blive ved med så længe jeg kan og selvfølgelig trappe ned og/eller finde alternativer, jo længere jeg kommer hen i graviditeten. Har nogle løb som jeg skal gennemføre, hvis ikke der kommer komplikationer til undervejs.  3,5 times motion om ugen er jo ingenting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.