Regler under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.563 visninger
38 svar
15 synes godt om
25. juli 2014

SanJose

Ihh som nygravid synes jeg godt nok det er svært at finde rundt i alle de regler der findes om hvad man må og ikke må. Vil jo gerne bare det lille nus det bedste. 

Jeg er med på ingen alkohol (i hvert fald i bitte små mængder, hvis det endelig er) og nul rygning. Men hvad mere? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2014

*Mor Til Albert*

SanJose skriver:

Ihh som nygravid synes jeg godt nok det er svært at finde rundt i alle de regler der findes om hvad man må og ikke må. Vil jo gerne bare det lille nus det bedste. 

Jeg er med på ingen alkohol (i hvert fald i bitte små mængder, hvis det endelig er) og nul rygning. Men hvad mere? 

Husk dit kosttilskud med 400 mg. folinsyre...

Anmeld

25. juli 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

http://sundhedsstyrelsen.dk/publ/Publ2013/12dec/gravidSundeVaner.pdf

Hvis du følger sundshedsstyrelsens retningslinjer er du godt med. Det handler jo i bund og grund bare om at leve sundt. De fleste har en rimelig god føling på hvad det indebærer. 

Specifikt om kostvaner og motion:  http://sundhedsstyrelsen.dk/publ/publ2006/cff/gravid_fvst/naar_gravid.pdf

Anmeld

25. juli 2014

SanJose

Altså jeg lever i forvejen sundt og dyrker triathlon på temmelig højt niveau, så det er ikke fordi jeg ikke får nok motion heller. Er dog lidt i tvivl om hvor meget jeg må træne under en graviditet? Men måske kroppen bare sætter sine egne begrænsninger på et tidspunkt.

Jeg tager nok diverse anbefalinger med et gran salt og husker fornuften i hvad jeg foretager mig, men derfor vil man jo stadig ikke gøre noget direkte for at skade det bette nus. 

Tusind tak for dit svar 

Anmeld

25. juli 2014

SanJose

*Heidi* skriver:

Husk dit kosttilskud med 400 mg. folinsyre...

Hvorfor egentlig tage kosttilskud, når jeg i forvejen lever sundt og varieret? Er bare nysgerrig Folinsyre må jeg huske at tage.

Anmeld

25. juli 2014

stjernehimmel

Ingen rødt kød eller ubehandlet rå fisk... grundet bakterier :-)

Anmeld

25. juli 2014

SanJose

stjernehimmel skriver:

Ingen rødt kød eller ubehandlet rå fisk... grundet bakterier :-)

Betyder det at man ikke må spise sushi så? 

Anmeld

25. juli 2014

stjernehimmel

SanJose skriver:

Kun hvis du er 110% sikker på at det har været fryse behandlet(det dræber noget der er i fisken) men tror det meste er frysebehandlet div steder.... men ingen frisk rå fisk .-/

Anmeld

25. juli 2014

SanJose

stjernehimmel skriver:

Kun hvis du er 110% sikker på at det har været fryse behandlet(det dræber noget der er i fisken) men tror det meste er frysebehandlet div steder.... men ingen frisk rå fisk .-/

Altså reglerne for sushirestauranter herhjemme er at fisken skal have været frosset ned i minimum 24 timer. Så det burde vel ikke være et problem.

Er desværre ikke så god til stegt fisk. Kan kun lide grillet laks og ellers rå fisk 

Anmeld

25. juli 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
SanJose skriver:

Nej, du må gerne spise sushi. Det man køber i Danmark skal være nedfrosset før brug. 

Du skal bare ikke spise for meget med store rovfisk (100 gram om ugen), såsom tun, da de kan indeholde meget kviksølv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.