Jeg tror jeg bliver mobbet.... (Meget langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2014

Tildemor

Jeg arbejder også som SSH, og der er desværre MANGE der har det med at lægge alt over på de søde og hjælpsomme, 

men sig det dog til morgenmødet at det ikk kan være rigtigt at i skal arbejde i en børnehave og at i for pokker da er voksende mennesker og ALLE skal gøre deres arbejde i stedet for at holde pauser hele tiden.

Tro mig de vil respektere dig så meget mere hvis du sætter foden ned, og det skal lige siges at det er ulovligt at de ringer at spørger hvad du fejler, det eneste de har behov for at vide er at du er syg intet andet. 

Sig endelig til hvis jeg har sagt noget groft har bestemt ikk været meningen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2014

lycly

Stakkels dig og stakkels borgere! Hold da kæft, jeg vil hellere dø end ende på et plejehjem hvis det er standarden at 1 ud af 3 medarbejdere rent faktisk GIDER sit arbejde. Holy shit.

Anyways, synes for det første at du skal sætte dem på plads! Er sikker på at de ville blive pænt paf hvis du begyndte at svare dem igen og forsvare sig selv. For det at du ikke gør det, er grunden til at de bliver ved.
Udover det så synes jeg du skal gå til en leder og fortælle om deres dovenskab. Hold kæft det er synd for borgerne og for alle de gode medarbejdere som dig - I kan sgu ikke trække læsset selv.

Anmeld

11. juli 2014

lucas<3

Kæmpe kæmpe kæmpe krammer til dig.. ❤️

er meget enig med det de andre skriver ��

Anmeld

11. juli 2014

Kløver

Hold nu fast, du har vist taklet det mere end godt, er der en leder du kan gå til, ellers ville jeg danske med fagforeningen, lyder bestemt som mobning

er der mulighed for at der kan være andre inde over planlægningen af opgaver, og du holder dig til dit eller kommer til at gå sammen med nogle andre. Lyder godt nok ikke fair det de har gang i 

Anmeld

11. juli 2014

HopinWishin

- har ikke læst andres svar...

Men hvor synes jeg godt nok de er strenge.... 

Kan du ikke kalde ind til 'møde' og fortælle dem hvordan du har det ?! Eller evt skrive det ned.. og vise dem det??

Anmeld

11. juli 2014

Sahara82

Har ikke læst de andres svar, så undskyld hvis det er det samme, men du skal da klart ringe til din fagforening. Så skal du bede om et møde hos chefen og få en repræsentant fra fagforeningen med som bisidder. De kender alle reglerne og kan være din støtte.
Helt klart er der sikkert mange der har sagt du skal sige fra, men kender typerne på de gimber du beskriver, og det er så absolut svært at være en mod de to. Så jeg kan godt forstå hvis du ikke føler det er en mulighed at sige fra.. Det er ihvertfald en svær kamp. Men om ikke andet så ring til din fagforening og tal med dem om din situation før du selv beder om et møde hos chefen. Man kan godt møde mange utroligt venlige chefer, men som på meget kort tid får en overbevist om at der ikke er noget problem. Men det ER der! Også i den grad. Opdater os gerne. Held og lykke

Anmeld

11. juli 2014

Eliza

lineog4 skriver:

Jeg læste din beretning i går, men vidste egentlig ikke hvad jeg skulle svare....

Har nu set mange har svaret det jeg ville, nemlig at du har en engels tålmodighed og de klart har udnyttet den og det faktum at du ikke vil fyres.
Det er selvsagt ikke i orden...

Men her stopper min enighed så også med de andre, for en god kollega siger det direkte først før man går til fagforening og ledelse. Hvis du ønsker at blive på den arbejdsplads har du også et ansvar for arbejdsmiljøet, og det kræver man tør tage bladet fra munden (siger kvinden der selv er utrolig konfliktsky) og giver dem chancen for at ændre før man går til deres overordnede.
Fint nok at rådføre sig med fagforeningen, hvis man har behov for en sparring, men ikke at starte en sag før man selv har sagt fra,

Jeg ved heller ikke om jeg vil kalde det mobning, men jeg vil klart kalde det dårlig opførsel og en nedladende væremåde som de på ingen måde kan være bekendt. Men mit råd ville være du brugte i dag på at få tænkt formuleringer igennem så du i morgen kan tage tyrene ved hornet og måske det hvor I deler borgere få fortalt hvordan det har været at være dig, og du forventer trods du er vikar og sosu at de behandler dig ligeværdigt.

Jeg er rigtig meget enig.
Dog ville jeg klart, ringe og rådføre mig med fagforeningen, ang lederen.
Det er IKKE ok at kontakte folk under sygdom og man må IKKE spørge, hvad folk fejler.

Anmeld

11. juli 2014

Muhmi

Tusind tak for alle jeres søde svar tøser, de hjælper mig rigtig meget og efter mange samtaler både med mand, forældre og venner så er vi i fællesskab (med tak til jer for godt råd) nået frem til at jeg tager "kampen" med B og A før jeg går til ledelse og/eller fagforening.

Jeg skal på mandag når jeg møder igen have fundet ud af hvem der er tillidsrepræsentant og have allieret mig med hende (medmindre det selvfølgelig er én af de to) og lige nu går jeg og øver mig på samtalen jeg skal have med B og A, øver mig på forskellige måder når ting lige popper op i hovedet på mig og det gør det næsten hele tiden fordi dette er noget jeg gerne vil have ud af verdenen

Jeg skal nok komme med opdatering!! 

TUSIND tak for alle jeres svar og undskyld at jeg ikke svarer jer alle tilbage, men gentagelser har aldrig været min stærke side 

Anmeld

11. juli 2014

Loan

Jeg synes det lyder rigtig fornuftigt, jeg vil dog råde dig til at inddrage din leder i sær med henblik på dine kollegaers opringninger under sygdom.

Anmeld

11. juli 2014

lineog4

Eliza skriver:

Jeg er rigtig meget enig.
Dog ville jeg klart, ringe og rådføre mig med fagforeningen, ang lederen.
Det er IKKE ok at kontakte folk under sygdom og man må IKKE spørge, hvad folk fejler.

Enig - det med lederen er en fagforeningssag. Men med kollegaer der ser man frygten i øjnene og konfronterer først

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.