Kan man takke nej til nf og md?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.962 visninger
34 svar
32 synes godt om
8. juli 2014

stm2812

Nu skal det lige siges at jeg har ikke nogen hensigt om at takke nej (elsker scanninger og den sikkerhed de giver) men kom faktisk til at tænke på det i dag... 

Det er vel egentlig bare et tilbud, så man kan vel godt takke nej hvis det er? Og vil egentlig gerne høre fra nogle der har takket nej, og hvorfor? (Hvis der er nogle derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2014

Mami

Jeg læste en tråd inde på mm om en der ikke ville nf  

jeg ved man kan sige nej da det netop bare er et tilbud hvad det smarte i at takke nej skulle være kan jeg ikke lige få øje på

Anmeld

8. juli 2014

stm2812

Mami skriver:

Jeg læste en tråd inde på mm om en der ikke ville Md  

jeg ved man kan sige nej da det netop bare er et tilbud hvad det smarte i at takke nej skulle være kan jeg ikke lige få øje på

Nej det er også det jeg tænker, så derfor kunne det være skønt at høre en der havde takket nejs synspunkt. Hun havde ikke skrevet hvorfor derinde?

Anmeld

8. juli 2014

Mami

stm2812 skriver:

Nej det er også det jeg tænker, så derfor kunne det være skønt at høre en der havde takket nejs synspunkt. Hun havde ikke skrevet hvorfor derinde?

Hun skrev hun var ligeglad med at barnet havde downs og at det var fokert at vælge det fra, man skulle elske barnet uanset hvad. 

Det er dog længe siden (3 år) og jeg har ikke stødt på andre med den holdning 

Anmeld

8. juli 2014

MIWULA

Ja man kan godt takke nej. Det er bare et tilbud. Men kan ikk se hvorfor man skulle gøre det. 

Anmeld

8. juli 2014

Christine

stm2812 skriver:

Nu skal det lige siges at jeg har ikke nogen hensigt om at takke nej (elsker scanninger og den sikkerhed de giver) men kom faktisk til at tænke på det i dag... 

Det er vel egentlig bare et tilbud, så man kan vel godt takke nej hvis det er? Og vil egentlig gerne høre fra nogle der har takket nej, og hvorfor? (Hvis der er nogle derude

Det kan man godt. Vi takkede nej til NF med den ældste, da vi ikke lige var helt klar til risikovurdering mv. og godt følte vi kunne vente. Vi var dog til MD.

Nu hvor jeg ved hvor fantastisk det er (når det går godt!!) ville jeg nok ikke kunne sige nej, men dengang føltes det rigtigt.

Anmeld

8. juli 2014

spj

Vi valgte nf fra med den første, fordi vi alligevel ikke ville have en abort hvis der var noget galt. Jeg har hørt fra andre at lægerne virkelig kan presse på for en abort, hvis der var noget galt og det gad jeg ikke.

Med nr. 2 kunne jeg simpelthen ikke vente med at se den lille baby

Anmeld

9. juli 2014

Rockertand

stm2812 skriver:

Ja, det kan man godt.

Min veninde fik ikke engang tilbud om nakkefold til hendes første, egen læge mente ikke, at det var aktuelt, når de ville beholde under alle omstændigheder (ventede 6 år på graviditeten).

Anmeld

9. juli 2014

hesøth

JA det kan man sagtens. Ved mine to ældste 11 og 13 år vurderede min lægen at vi ikke var i riskogruppen, så nf var unødvendig - også valgte vi den fra....vi kom dog til md.

Ved nummer tre valgte vi nf fra, for det havde jo ikke været nødvendigt med de første to (han er 8 i  dag), men det fik jeg godt nok på puklen for af scanningsjordemor, da jeg kom til md. Hun synes det var mega uansvarligt...for hvad nu hvis?

Anmeld

9. juli 2014

stm2812

Christine skriver:

Det kan man godt. Vi takkede nej til NF med den ældste, da vi ikke lige var helt klar til risikovurdering mv. og godt følte vi kunne vente. Vi var dog til MD.

Nu hvor jeg ved hvor fantastisk det er (når det går godt!!) ville jeg nok ikke kunne sige nej, men dengang føltes det rigtigt.

Kan sagtens følge dig og så længe man har det godt med sit valg, så er det klart også det bedste at gøre Fedt at høre din side af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.