Et skridt nærmere lykken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.180 visninger
39 svar
52 synes godt om
27. juni 2014

Another Chance

Jeg er 28år gammel, har i mange år, prøvet at finde lykken i en dejlig kæreste, men da det for det meste er endt ud i fiasko på fiasko, har jeg i MANGE år drømt om det at sætte et barn til verden som enlig mor, et barn jeg kan give alt min kærlighed til, et barn der vil blive elsket så meget af hans/hendes onkel, mormor og morfar og ALLE andre. Kan godt forestille mig et liv uden drømme manden (tvivler efterhånden på om han findes) men kan ikke forestille mig livet uden et barn.

I byen finder man absolut ikke hverken kærligheden eller lykken, er blevet gravid på den måde før, men der er mange risikoer i det, derfor har jeg bestemt mig for at nu gør jeg det, jeg tager ind på en klinik og bliver insemineret der og håber på at kunne opfylde mit højeste ønske nogensinde, en baby.

Ved at det er hårdt at være alene mor, men jeg har en familie og venner der støtter mig i det, min økonomi er ganske fin, alt er klar, mangler bare det sidste, en baby.

Som sagt jeg har været gravid før, faktisk 2 gange før, men disse endte desværre i SA pga. noget medicin jeg i den periode fik

Har så mange spørgsmål som jeg nok aldrig finder svar for på Google eller andre steder, så derfor spørger jeg jer...

Hvilke undersøgelser gik i igennem inden inseminering? Eftersom at jeg er blevet gravid før og har regelmæssig menstruation, styr på hvornår min ægløsning er der og alt det så burde jeg nok ikke undersøges for at finde ud af det.

Men jeg tænker lidt om jeg bør få en helbredsundersøgelse hos min læge, bare lige for at sikre mig at alt er okay.

Er der nogen der har erfaringer med Gaia i Hobro? Da jeg bor i Randers, ville det nok være mit valg af klinik.

Jeg er virkelig ude i noget jeg ikke har erfaring i, andet end det jeg læser op på.

For resten undskyld denne lange stil, men der er så meget jeg gerne vil vide.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2014

Chewy

Another Chance skriver:

Jeg er 28år gammel, har i mange år, prøvet at finde lykken i en dejlig kæreste, men da det for det meste er endt ud i fiasko på fiasko, har jeg i MANGE år drømt om det at sætte et barn til verden som enlig mor, et barn jeg kan give alt min kærlighed til, et barn der vil blive elsket så meget af hans/hendes onkel, mormor og morfar og ALLE andre. Kan godt forestille mig et liv uden drømme manden (tvivler efterhånden på om han findes) men kan ikke forestille mig livet uden et barn.

I byen finder man absolut ikke hverken kærligheden eller lykken, er blevet gravid på den måde før, men der er mange risikoer i det, derfor har jeg bestemt mig for at nu gør jeg det, jeg tager ind på en klinik og bliver insemineret der og håber på at kunne opfylde mit højeste ønske nogensinde, en baby.

Ved at det er hårdt at være alene mor, men jeg har en familie og venner der støtter mig i det, min økonomi er ganske fin, alt er klar, mangler bare det sidste, en baby.

Som sagt jeg har været gravid før, faktisk 2 gange før, men disse endte desværre i SA pga. noget medicin jeg i den periode fik

Har så mange spørgsmål som jeg nok aldrig finder svar for på Google eller andre steder, så derfor spørger jeg jer...

Hvilke undersøgelser gik i igennem inden inseminering? Eftersom at jeg er blevet gravid før og har regelmæssig menstruation, styr på hvornår min ægløsning er der og alt det så burde jeg nok ikke undersøges for at finde ud af det.

Men jeg tænker lidt om jeg bør få en helbredsundersøgelse hos min læge, bare lige for at sikre mig at alt er okay.

Er der nogen der har erfaringer med Gaia i Hobro? Da jeg bor i Randers, ville det nok være mit valg af klinik.

Jeg er virkelig ude i noget jeg ikke har erfaring i, andet end det jeg læser op på.

For resten undskyld denne lange stil, men der er så meget jeg gerne vil vide.

Ved ikke noget om det, men vil lige sende dig et  og ønske held og lykke. Håber du snart får din drøm opfyldt.

Anmeld

27. juni 2014

Another Chance

Chewy skriver:

Ved ikke noget om det, men vil lige sende dig et  og ønske held og lykke. Håber du snart får din drøm opfyldt.

Tak skal du ha, det varmer så meget i mit hjerte  

Anmeld

27. juni 2014

BabyMus

Rigtig meget held og lykke!

Jeg fylder selv 30 om en lille måneds tid, og går også med disse tanker ligesom dig. Jeg har heller ikke mødt ham endnu, og jer vil bare ikke risikere at der lige pludselig er gået for lang tid og det så er for sent, og man sidder tilbage uden børn!

Anmeld

27. juni 2014

Another Chance

BabyMus skriver:

Rigtig meget held og lykke!

Jeg fylder selv 30 om en lille måneds tid, og går også med disse tanker ligesom dig. Jeg har heller ikke mødt ham endnu, og jer vil bare ikke risikere at der lige pludselig er gået for lang tid og det så er for sent, og man sidder tilbage uden børn!

Det er netop også de tanker jeg har haft, jeg vil ikke pludselig sidde som 40 årig og fortryde at jeg ikke brugte de penge på at opfylde mit højeste ønske

Godt nok kunne de penge være brugt til at forkæle et bette barn, men når jeg nu ikke har manden i mit liv og er nået til den beslutning at mit barn, jo fortjener en far, men på ingen måder nogle af mine eks'er.

Så ser jeg dette som den bedste løsning for mig selv og andre der sidder i samme situation.

Held og lykke til dig også

Anmeld

1. juli 2014

Another Chance

Så fik jeg endelig kontaktet Hobro graviditetsklinik og har nu modtaget en journal jeg skal ha udfyldt og så til læge for at få taget de vigtigste blodprøver, ved at jeg ikke har HIV eller noget som det, men er sq stadig bekymret eller nervøs :-(

så lige en tur til gynækolog for at få renset æggeledderne igennem, eftersom at jeg har haft klamydia et par gange.

Wow en følelse det giver i maven alt dette, jeg er SÅ lykkelig lige nu, det kan jo ikke blive bedre og mere perfekt, eller jo, hvis jeg havde haft den perfekte mand, men tror efterhånden ikke på at han findes.

Ville bare lige dele min glæde med alle jer andre herinde  en glæde der ingen ende vil tage lige nu og så står jeg ikke engang med en positiv graviditets test, det er "bare" en journal fra klinikken der skal hjælpe mig til det

Anmeld

1. juli 2014

Bak

Another Chance skriver:

Så fik jeg endelig kontaktet Hobro graviditetsklinik og har nu modtaget en journal jeg skal ha udfyldt og så til læge for at få taget de vigtigste blodprøver, ved at jeg ikke har HIV eller noget som det, men er sq stadig bekymret eller nervøs :-(

så lige en tur til gynækolog for at få renset æggeledderne igennem, eftersom at jeg har haft klamydia et par gange.

Wow en følelse det giver i maven alt dette, jeg er SÅ lykkelig lige nu, det kan jo ikke blive bedre og mere perfekt, eller jo, hvis jeg havde haft den perfekte mand, men tror efterhånden ikke på at han findes.

Ville bare lige dele min glæde med alle jer andre herinde  en glæde der ingen ende vil tage lige nu og så står jeg ikke engang med en positiv graviditets test, det er "bare" en journal fra klinikken der skal hjælpe mig til det

Held og lykke med det hele
Børn er en fantastisk gave at få.

Anmeld

1. juli 2014

BabyMus

Another Chance skriver:

Ihh hvor dejligt. Så er du et skridt nærmere drømmebarnet.

Anmeld

4. juli 2014

Another Chance

Typisk, lægen holder jo sommerferie, så kan først komme til læge d. 21 juli... men så kan jeg da have lidt tid til at komme lidt ned fra denne lyserøde sky som jeg er kommet op på. Få slappet godt af og startet min sundere livsstil og startet op på gravitamin. Skal have test for hepatitis, HIV og alle de andre mulige kønssygdomme og så forbi gynækologen, så der er rigeligt at komme i gang med

Kan nok godt bruge tiden til at meditere og finde en god indre ro igen og så til august eller september så blive insemineret og håbe på det lykkes første gang.

På trods af alt det jeg nu skal ha testet så er jeg stadig så lykkelig for min beslutning og det hele  Ved også godt at jeg ikke har hverken HIV eller noget af alt det andet, hvis der er noget sygdom, så er det muligvis clamydia, håber det selvfølgelig ikke, men det er to piller og så er jeg fit for fight igen og så lige få skyllet æggeledderne igennem og så kan de bare komme an.

Er ved super godt mod  har sågar endda fortalt en god veninde om min beslutning, hun støtter mig fuldt ud.

Anmeld

6. august 2014

Another Chance

Hold nu op, det føles så uvirkeligt lige nu, men lige nu har jeg min mens og så skal jeg derefter teste for ægløsning og så ringe ind til Gaia i Hobro og så derefter skal jeg sq ind og prøve at blive insemineret for første gang... er virkelig spændt og ja har en masse sommerfugle i min mave, men glæder mig så sindssygt meget

Jeg prøver på at gøre det bedste for at gøre min krop klar, jeg prøver på at holde igen med cola og kaffe (Desværre så er først nævnte nok ikke så nemt igen)

Jeg spiser fiskeolie og gravitaminer hver dag, for kroppen skal jo ha de vigtige vitaminer for at blive klar.

Har en regl om at jeg hver dag til aftensmad skal have en masse grønsager og frokost er helst gerne en salat og et eller andet kød. Får godt med motion og alt muligt, så er der mere jeg kan gøre? Andet end at håbe og krydse fingre.

Lidt sjovt faktisk, jeg tænker så meget på navne allerede, det er vel meget normalt?

Nå, må nok hellere sørge for at få min natte søvn også så... det er også vigtigt har jeg læst mig frem til, ikke at min krop er helt enig, men må da forsøge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.