Hvornår er det nok mht arbejde ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Patriark skriver:

Hvorfor står du for alt derhjemme? Kan manden ikke hjælpe til? Og er der mulighed for at du kan køre de forskellige steder i bil i stedet for at cykle? 

Jeg tænker bare at du jo kan starte med at skrue ned for arbejdsopgaverne. 

I hjemmeplejen er de som regel alene ude, og derfor kan man jo ikke bare skrue ned for opgaverne? Hvad skulle man undlade? At bade borgeren, give tøj på, skifte ble, rengøring? Så er der nok nogen pårørende i røret efter temmelig kort tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor11 skriver:

I hjemmeplejen er de som regel alene ude, og derfor kan man jo ikke bare skrue ned for opgaverne? Hvad skulle man undlade? At bade borgeren, give tøj på, skifte ble, rengøring? Så er der nok nogen pårørende i røret efter temmelig kort tid

Hun kunne da skrue ned for sine arbejdsopgaver derhjemme. Og så kunne hun måske gå ned i tid ift. job og se om der er mulighed for anden transport end cyklen. 

Anmeld

16. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
mor:) skriver:

Hun kunne da skrue ned for sine arbejdsopgaver derhjemme. Og så kunne hun måske gå ned i tid ift. job og se om der er mulighed for anden transport end cyklen. 

Korrekt, men på jobbet er det svært at skære i selve opgaverne men tiden, helt sikkert. 

Anmeld

16. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor11 skriver:

Korrekt, men på jobbet er det svært at skære i selve opgaverne men tiden, helt sikkert. 

Vi er helt enige

Anmeld

16. juni 2014

2babygirls

NessaXenia skriver:

Tænker at tage til lægen mht sygemelding? Hvordan skal jeg forholde mig mht økonomi ?
Hvad skal man sige til lederen mm?

Jeg vil gætte på du fortsætter med samme løn sats, de får pengene refunderet men hvor længe kan jeg ikke huske, men du går på barsel inden vil jeg gætte på.

Anmeld

18. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad sagde din jm? Og har du snakket med lederen? 

Anmeld

18. juni 2014

Camillos

NessaXenia skriver:

Jeg er 20+0 på onsdag, i min sidste graviditet gik jeg sygemeldt fra uge 15.. Men sitiuationen er anderledes denne gang da jeg netop er blevet udlært i april, fået fast job en uge efter, og det er meget hårdt fysisk og ikke mindst psykisk ifht kollegaer mm. Jeg har en cykel rute og cykler 15 km mindst hver dag + til og fra arbejde og ned med datteren. Jeg er fuldstændig SMADRET efter arbejde, på grænsen til st hyle sommetider.. Jeg har smerter i mit haleben og i hofterne, besvimer næsten dagligt, og er mega mega træt..

Har snakket med min fag forening der støtter mig selvfølgelig 100%, min mand arbejder 05-19 hver dag og jeg har 37 timer med arbejde hver anden weekend også..
Arbejder med demente i eget hjem nogle terminale og tubge løft samt rengøringer hver dag.. Plus jeg så står for alt derhjemme, hente og bringe datteren på tre, ordne hjemmet, lave mad, rengøring, alt simpelthen..

Kan ingen ende se på denne tid og frem til barsel 7/9..

Har i nogen råd?

Du har det skidt og din leder må ilke fyre en gravid :-). Pas nu på dig selv du stresser det kan baby mærke og du risikerer at føde for tidligt. Sygmeld dig nu! Kram til dih

Anmeld

18. juni 2014

Camillos

Camillos skriver:

Du har det skidt og din leder må ilke fyre en gravid :-). Pas nu på dig selv du stresser det kan baby mærke og du risikerer at føde for tidligt. Sygmeld dig nu! Kram til dih

Du får fuld løn indtil barsel slut. Nare husk at raskmelde dig når du går på barsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.