Hvornår er det nok mht arbejde ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2014

NessaXenia

tweety2060 skriver:

Du skal da have lavet en mulighedsplan, hvor lederen og dig kommer frem til hvad du kan klare på arbejd så det tilrettelægges din situation pt... Det Kan være nedsat tid, ingen løft mere adm mm. Arbejde er dejligt men ikke for en hver pris.
Kan det ikke lade sig gøre med En mulighedsplan syntes jeg du bør sygemeldes.... Det Er Jo ikke holdbart for dig.

Må prøve at snakke med hende... Efter jeg har kontaktet foa insisterede hun på jeg først gik på barsel 20 dage før termin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
NessaXenia skriver:

Ja det rigtigt.. Men man føler alle forventer at man bare kan klare det hele.. Men jeg kan snart ikke mere..

Eksempel på en dag imorgen som jeg næsten ikke kan overskue:

04:45 vækkeuret ringer
04:55 gå med hunden
05:10 hjemme igen og manden kører på job.
05:10-05:45 gøre mig selv klar
05:45 vække datteren.
06:20 cykler vi afsted.
Aflevere i bh og møder på job 7:00..

Arbejde ude på cykel fra 7:15-15:00

Hente vanessa i bh , cykle hjem, min hjemmefødsels jdm kommer 16:30-18. Inden hun kommer forberede aftensmad, 18:30 kommer min kørerlære og jeg har to køretimer.. Hjemme 20:30...

Grib lige chancen for at vende denne situation med din jm i morgen aften!!!  

Anmeld

15. juni 2014

Christine

NessaXenia skriver:

Frygter min leders reaktion.. Tanken har strejfet mig mange gange

Din leder må ikke diskriminere dig fordi du er gravid, så han/hun kan næppe gøre andet end at springe op og falde ned på det. Og det er også mit indtryk at langt de fleste arbejdsgivere er meget forstående! 

Plus du har en god fagforening hvis det skulle blive nødvendigt at tale med store bogstaver overfor arbejdsgiver 

Jeg synes du skal satse på at trappe gevaldigt ned, eller få en sygemelding. Vi får jo ikke så mange børn hver, så ingen grund til at risikere noget eller at lide unødvendigt under graviditeterne.

Anmeld

15. juni 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg er sikker på at din arb plads har en graviditetspolitik. Læs den. Jeg er sikker på at dine arbejdsopgaver kan tilpasses. Jeg blev sat ned i tid så jeg kun var der 3 timer pr dag. Ingen løft eller hurtig gang eller anden stress. Det var super hyggeligt den sidste tid.

det blev gjort i samarbejde med lægen og mit arbejde.

det er bare super hårdt arbejde især når du er udekørende, så fuldtid til barsel er ikke altid en mulighed.

Anmeld

15. juni 2014

NessaXenia

Mor11 skriver:

Det er jo heller ikke holdbart, borgerne må da blive seriøst forskrækkede, og hvem ved om din krop siger fra midt på ruten en dag? Ej, DU og bebs er vigtigst her. Pas nu på dig selv! Din leder ved du er gravid, og graviditeter er forskellige, sådan er det bare, så må han/hun blive muggen. Bare have din læges ord i baghånden, så er der ikke noget at komme efter. Når først det er sagt, og du kan gå hjem og pleje dig selv,  så vil jeg vædde med at din krop vil takke dig for at sige stop. 

Husk, ingen kommer og siger tak for indsatsen hvis du knokler til du skal være sengeliggende..! 

Ja meget

Hun tror jo at jeg kan klare alt fordi hun siger at jeg ikke er syg pga jeg er gravid..
Må tage til lægen på torsdag når jeg har min eneste fridag i denne uge da jeg skal arbejde i weekenden også..

Bare lige hvornår man servere den for hende?? Samme dag som jeg snakker med lægen eller? Så går hun da først amok

Anmeld

15. juni 2014

NessaXenia

Mor11 skriver:

Grib lige chancen for at vende denne situation med din jm i morgen aften!!!  

Det vil jeg gøre

Anmeld

15. juni 2014

NessaXenia

Christine skriver:

Din leder må ikke diskriminere dig fordi du er gravid, så han/hun kan næppe gøre andet end at springe op og falde ned på det. Og det er også mit indtryk at langt de fleste arbejdsgivere er meget forstående! 

Plus du har en god fagforening hvis det skulle blive nødvendigt at tale med store bogstaver overfor arbejdsgiver 

Jeg synes du skal satse på at trappe gevaldigt ned, eller få en sygemelding. Vi får jo ikke så mange børn hver, så ingen grund til at risikere noget eller at lide unødvendigt under graviditeterne.

Du har ret.. Snakker med min jdm imorgen når hun kommer og hvis hun mener jeg skal snakke med lægen så gør jeg det.. Så må jeg tage ud på arbejdet efterfølgende..

Anmeld

15. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
NessaXenia skriver:

Ja meget

Hun tror jo at jeg kan klare alt fordi hun siger at jeg ikke er syg pga jeg er gravid..
Må tage til lægen på torsdag når jeg har min eneste fridag i denne uge da jeg skal arbejde i weekenden også..

Bare lige hvornår man servere den for hende?? Samme dag som jeg snakker med lægen eller? Så går hun da først amok

Synes du skal starte med at slå fast at graviditet selfølgelig ikke er en sygdom, og du inderligt ønsker at arbejde så længe som muligt. men at du desværre oplever nogen meget slemme gener som følge af din graviditet, og altså også har barn og hjem der skal fungere. Fortæl hende hvad dine gener er, og at du har drøftet det med læge og jm som mener du 1. Skal finde en alternativ løsning så du kan blive på job fx nedsat tid, begrænsede hårde opgaver eller lign. 2. Sygemelding fuld tid hvis det første ikke er muligt. (Bare eksempler)

Og få din læges ord på skrift så du kan tage det med! 

Anmeld

15. juni 2014

2babygirls

NessaXenia skriver:

Ja det rigtigt.. Men man føler alle forventer at man bare kan klare det hele.. Men jeg kan snart ikke mere..

Eksempel på en dag imorgen som jeg næsten ikke kan overskue:

04:45 vækkeuret ringer
04:55 gå med hunden
05:10 hjemme igen og manden kører på job.
05:10-05:45 gøre mig selv klar
05:45 vække datteren.
06:20 cykler vi afsted.
Aflevere i bh og møder på job 7:00..

Arbejde ude på cykel fra 7:15-15:00

Hente vanessa i bh , cykle hjem, min hjemmefødsels jdm kommer 16:30-18. Inden hun kommer forberede aftensmad, 18:30 kommer min kørerlære og jeg har to køretimer.. Hjemme 20:30...

Det går bare ikke søde ven! Du behøver ikke skulle være super kvinde hver dag, og lige nu er du gravid og har en masse følge sygdomme ved det. Du har kæmpet længe nok og bevist at du ikke ville være det svage led. Jeg synes du skal hive fat i din leder i morgen og sige at du skal aflastes noget mere før ellers må du sygmeldes af lægen.

Anmeld

15. juni 2014

NessaXenia

Mor11 skriver:

Synes du skal starte med at slå fast at graviditet selfølgelig ikke er en sygdom, og du inderligt ønsker at arbejde så længe som muligt. men at du desværre oplever nogen meget slemme gener som følge af din graviditet, og altså også har barn og hjem der skal fungere. Fortæl hende hvad dine gener er, og at du har drøftet det med læge og jm som mener du 1. Skal finde en alternativ løsning så du kan blive på job fx nedsat tid, begrænsede hårde opgaver eller lign. 2. Sygemelding fuld tid hvis det første ikke er muligt. (Bare eksempler)

Og få din læges ord på skrift så du kan tage det med! 

Jeg ved at opgaverne ikke kan gøres mindre hårde da det er det samme i hele gruppen også de to andre..

Jeg snakker med min jdm imorgen og må nok indse at jeg ikke kan klare det meget længere....

Tusinde tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.