Hvornår er det nok mht arbejde ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.603 visninger
37 svar
10 synes godt om
15. juni 2014

NessaXenia

Jeg er 20+0 på onsdag, i min sidste graviditet gik jeg sygemeldt fra uge 15.. Men sitiuationen er anderledes denne gang da jeg netop er blevet udlært i april, fået fast job en uge efter, og det er meget hårdt fysisk og ikke mindst psykisk ifht kollegaer mm. Jeg har en cykel rute og cykler 15 km mindst hver dag + til og fra arbejde og ned med datteren. Jeg er fuldstændig SMADRET efter arbejde, på grænsen til st hyle sommetider.. Jeg har smerter i mit haleben og i hofterne, besvimer næsten dagligt, og er mega mega træt..

Har snakket med min fag forening der støtter mig selvfølgelig 100%, min mand arbejder 05-19 hver dag og jeg har 37 timer med arbejde hver anden weekend også..
Arbejder med demente i eget hjem nogle terminale og tubge løft samt rengøringer hver dag.. Plus jeg så står for alt derhjemme, hente og bringe datteren på tre, ordne hjemmet, lave mad, rengøring, alt simpelthen..

Kan ingen ende se på denne tid og frem til barsel 7/9..

Har i nogen råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2014

2babygirls

NessaXenia skriver:

Jeg er 20+0 på onsdag, i min sidste graviditet gik jeg sygemeldt fra uge 15.. Men sitiuationen er anderledes denne gang da jeg netop er blevet udlært i april, fået fast job en uge efter, og det er meget hårdt fysisk og ikke mindst psykisk ifht kollegaer mm. Jeg har en cykel rute og cykler 15 km mindst hver dag + til og fra arbejde og ned med datteren. Jeg er fuldstændig SMADRET efter arbejde, på grænsen til st hyle sommetider.. Jeg har smerter i mit haleben og i hofterne, besvimer næsten dagligt, og er mega mega træt..

Har snakket med min fag forening der støtter mig selvfølgelig 100%, min mand arbejder 05-19 hver dag og jeg har 37 timer med arbejde hver anden weekend også..
Arbejder med demente i eget hjem nogle terminale og tubge løft samt rengøringer hver dag.. Plus jeg så står for alt derhjemme, hente og bringe datteren på tre, ordne hjemmet, lave mad, rengøring, alt simpelthen..

Kan ingen ende se på denne tid og frem til barsel 7/9..

Har i nogen råd?

Afsted til lægen med dig, det er sleeeet ikke holdbart for dig eller maven

Anmeld

15. juni 2014

NessaXenia

2babygirls skriver:

Afsted til lægen med dig, det er sleeeet ikke holdbart for dig eller maven

Frygter min leders reaktion.. Tanken har strejfet mig mange gange

Anmeld

15. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Stærke smerter og besvimer dagligt?? Det er temmelig langt over grænsen i min bog. Afsted til lægen med dig!  Tænk hvis du en dag besvimer på cyklen? Det vil jo være frygteligt! 

Anmeld

15. juni 2014

2babygirls

NessaXenia skriver:

Frygter min leders reaktion.. Tanken har strejfet mig mange gange

Det skal du ikke, det er risikoen ved at ansætte en gravid.

Anmeld

15. juni 2014

NessaXenia

Mor11 skriver:

Stærke smerter og besvimer dagligt?? Det er temmelig langt over grænsen i min bog. Afsted til lægen med dig!  Tænk hvis du en dag besvimer på cyklen? Det vil jo være frygteligt! 

Besvimer "kun" inde ved borgeren hvis ikke når at sætte mig ned

Anmeld

15. juni 2014

NessaXenia

2babygirls skriver:

Det skal du ikke, det er risikoen ved at ansætte en gravid.

Ja det rigtigt.. Men man føler alle forventer at man bare kan klare det hele.. Men jeg kan snart ikke mere..

Eksempel på en dag imorgen som jeg næsten ikke kan overskue:

04:45 vækkeuret ringer
04:55 gå med hunden
05:10 hjemme igen og manden kører på job.
05:10-05:45 gøre mig selv klar
05:45 vække datteren.
06:20 cykler vi afsted.
Aflevere i bh og møder på job 7:00..

Arbejde ude på cykel fra 7:15-15:00

Hente vanessa i bh , cykle hjem, min hjemmefødsels jdm kommer 16:30-18. Inden hun kommer forberede aftensmad, 18:30 kommer min kørerlære og jeg har to køretimer.. Hjemme 20:30...

Anmeld

15. juni 2014

tweety2060

Du skal da have lavet en mulighedsplan, hvor lederen og dig kommer frem til hvad du kan klare på arbejd så det tilrettelægges din situation pt... Det Kan være nedsat tid, ingen løft mere adm mm. Arbejde er dejligt men ikke for en hver pris.
Kan det ikke lade sig gøre med En mulighedsplan syntes jeg du bør sygemeldes.... Det Er Jo ikke holdbart for dig.

Anmeld

15. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
NessaXenia skriver:

Besvimer "kun" inde ved borgeren hvis ikke når at sætte mig ned

Det er jo heller ikke holdbart, borgerne må da blive seriøst forskrækkede, og hvem ved om din krop siger fra midt på ruten en dag? Ej, DU og bebs er vigtigst her. Pas nu på dig selv! Din leder ved du er gravid, og graviditeter er forskellige, sådan er det bare, så må han/hun blive muggen. Bare have din læges ord i baghånden, så er der ikke noget at komme efter. Når først det er sagt, og du kan gå hjem og pleje dig selv,  så vil jeg vædde med at din krop vil takke dig for at sige stop. 

Husk, ingen kommer og siger tak for indsatsen hvis du knokler til du skal være sengeliggende..! 

Anmeld

15. juni 2014

tweety2060

NessaXenia skriver:

Ja det rigtigt.. Men man føler alle forventer at man bare kan klare det hele.. Men jeg kan snart ikke mere..

Eksempel på en dag imorgen som jeg næsten ikke kan overskue:

04:45 vækkeuret ringer
04:55 gå med hunden
05:10 hjemme igen og manden kører på job.
05:10-05:45 gøre mig selv klar
05:45 vække datteren.
06:20 cykler vi afsted.
Aflevere i bh og møder på job 7:00..

Arbejde ude på cykel fra 7:15-15:00

Hente vanessa i bh , cykle hjem, min hjemmefødsels jdm kommer 16:30-18. Inden hun kommer forberede aftensmad, 18:30 kommer min kørerlære og jeg har to køretimer.. Hjemme 20:30...

Kan manden ikke gå med hunden? Ved godt det er en lille ting, men en mindre for dig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.