Hvornår er det nok mht arbejde ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2014

NessaXenia

2babygirls skriver:

Det går bare ikke søde ven! Du behøver ikke skulle være super kvinde hver dag, og lige nu er du gravid og har en masse følge sygdomme ved det. Du har kæmpet længe nok og bevist at du ikke ville være det svage led. Jeg synes du skal hive fat i din leder i morgen og sige at du skal aflastes noget mere før ellers må du sygmeldes af lægen.

Ja jeg må i hvert fald se om jeg kan gøre noget, venter nok til efter snakken med min jdm imorgen og hvis hun mener det er aktuelt så bestiller jeg en tid hos min læge på torsdag mht sygemelding. Så må jeg mande mig op og se i øjnene at jeg gav det en chance...

Tusinde tak for dine svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84
NessaXenia skriver:

Ja jeg må i hvert fald se om jeg kan gøre noget, venter nok til efter snakken med min jdm imorgen og hvis hun mener det er aktuelt så bestiller jeg en tid hos min læge på torsdag mht sygemelding. Så må jeg mande mig op og se i øjnene at jeg gav det en chance...

Tusinde tak for dine svar

Kan ikke følge din holdning. Som lidt i mine øjne er 110 procent. Eller total sygemelding. 

Forstår heller ikke hvorfor du læner dig op af jordmoderens holdning. Læge og jordmoderens siger fin din egen grænse og arbejd udfra det. 

Har selv fundet løsningen der hedder Max 2 vagter ad gangen er aftenvagt i hjemmeplejen. Derved har jeg kunnet holde til en normal rute uden hensyn. Har bækkenløsning fra uge 4. Men igen mig selv der har lært at lytte. Og bruge den fridag på afslapning for mig så jeg har kunnet være en god kollega og mor i de tidsrum hvor jeg har behov for det. 

Anmeld

16. juni 2014

NessaXenia

Jeg melder mig syg idag på jobbet og får en tid hos lægen...
Jeg er helt ødelagt i hele kroppen.. Men kan de godt fyre en under prøvetiden ? Eller må de ik det ?

Anmeld

16. juni 2014

2babygirls

NessaXenia skriver:

Jeg melder mig syg idag på jobbet og får en tid hos lægen...
Jeg er helt ødelagt i hele kroppen.. Men kan de godt fyre en under prøvetiden ? Eller må de ik det ?

De må gerne, men når du er gravid koster det kassen. Husk at få slappet godt af idag

Anmeld

16. juni 2014

NessaXenia

2babygirls skriver:

De må gerne, men når du er gravid koster det kassen. Husk at få slappet godt af idag

Tænker at tage til lægen mht sygemelding? Hvordan skal jeg forholde mig mht økonomi ?
Hvad skal man sige til lederen mm?

Anmeld

16. juni 2014

Patriark

Hvorfor står du for alt derhjemme? Kan manden ikke hjælpe til? Og er der mulighed for at du kan køre de forskellige steder i bil i stedet for at cykle? 

Jeg tænker bare at du jo kan starte med at skrue ned for arbejdsopgaverne. 

Anmeld

16. juni 2014

Janey

Profilbillede for Janey
2babygirls skriver:

De kan godt fyre dig uden, at det koster kassen, selv om du er gravid, hvis de begrunder fyringen i andet end din graviditet, men de må ikke fyre dig pga. din graviditet. De skal dog kunne bevise eller i hvert fald kraftigt sandsynliggøre, at fyringen IKKE er pga. din graviditet.

Anmeld

16. juni 2014

Janey

Profilbillede for Janey
NessaXenia skriver:

Tænker at tage til lægen mht sygemelding? Hvordan skal jeg forholde mig mht økonomi ?
Hvad skal man sige til lederen mm?

Omkring økonomien kan du få løn under sygdom, hvis du er berrettiget til det ifølge din overenskomst. Jeg kender ikke FOAs overenskomst, så den må du have kigget på.

Hvis du ikke har ret til fuld løn under hele din sygemelding, skal du have søgt om sygedagpenge.

Anmeld

16. juni 2014

Skouboe

Jeg er ikke sikker på de behøver nogen årsag til at fyre dig under prøvetiden - vend den lige med fagforeningen.

Anmeld

16. juni 2014

NessaXenia

Janey skriver:

De kan godt fyre dig uden, at det koster kassen, selv om du er gravid, hvis de begrunder fyringen i andet end din graviditet, men de må ikke fyre dig pga. din graviditet. De skal dog kunne bevise eller i hvert fald kraftigt sandsynliggøre, at fyringen IKKE er pga. din graviditet.

Hun har intet på mig udover jeg er gravid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.