Hjemmegående mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2014

TNBC

Hugoline. skriver:

Jeg går ud fra alle der vælger at gå hjemme, har sikret sig, så de ikke sidder tilbage med ingenting ved et brud. Alt andet er stupidt, sorry.

Og jo, det er fattigdom i dagens Danmark, hvid man som famile på 4 kun har en samlet indtægt på 15000 kr. Så må man jo gøre op med om man ønsker at leve sådan.

Man behøver da ikke forsikre sig i hoved og røv, bare fordi man vælger at gå hjemme i omkring 3år, mens manden arbejder.

Ikke alle er uheldige, når det kommer til at finde arbejde. 
Og du vil aldrig sidde, tilbage med ingenting, hvis I går fra hinanden. Hvis det går helt galt, ja så er man på Kh i lidt tid, ind til man finder noget igen. Der er jo ingen der kommer til at sidde uden penge. 

Ja, der er fattigdom, men bare fordi man sidder 4personer på 15.000 betyder ikke at man er fattig. hvis du har en husleje på under 5000(og jo det kan man have), har du jo stadigvæk, 10.000 til mad, tøj(som ikke er hver dag), og alt andet, og det er jo ikke ligefrem at leve i fattigdom. Man tager jo ikke ud og spiser hver eneste dag. 

Men der er vel ingen der vælger at gå hjemme uden at tænke alle tingene igennem først. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2014

EnGodMor

Yurie skriver:

Ja jeg forstår det ikke. 

Men jeg tror også der er mange der tænker; Gider de ikke arbejde, vil de hellere bare være derhjemme? 
Og så er der dem der er jaloux over at de ikke kan gå hjemme selv.
Men det er vel også en del fordi der er så mange der klager over at de ikke kan finde arbejde, og så måske nogen mener at det er at tage den lette løsning. (mærkelige mennesker)

Jeg vil også helst gå hjemme, så jeg håber da at jeg kan det når jeg får børn. Lige nu "går" jeg hjemme med to på 14uger og 17måneder, og det er bare skønt at være hjemme og tage det i sit eget tempo, opleve alle deres sjove små påfund i løbet af dagen. 

Det er skønt at være sammen med ungerne hver dag, og ja selvfølgelig skal de være sammen med andre børn, men det behøver de ikke være i Dp eller vs for.

Vi har kun vores børn til "låns" så det er bare om at nyde så meget0 tid med dem som muligt

Lige pludselig er de store, kan klare sig selv, og rejst hjemmefra. 

Jeg forstår godt de som vælger at være hjemmegående, jeg kan kun være så meget enig med dig

Anmeld

8. juni 2014

TNBC

EnGodMor skriver:

Vi har kun vores børn til "låns" så det er bare om at nyde så meget0 tid med dem som muligt

Lige pludselig er de store, kan klare sig selv, og rejst hjemmefra. 

Jeg forstår godt de som vælger at være hjemmegående, jeg kan kun være så meget enig med dig

Præcis og de bliver bare så store, ALT for hurtigt. Kunne godt ønske at man kunne stoppe tiden, en gang imellem.

Anmeld

8. juni 2014

isabellasmor

Hugoline. skriver:

Jeg går ud fra alle der vælger at gå hjemme, har sikret sig, så de ikke sidder tilbage med ingenting ved et brud. Alt andet er stupidt, sorry.

Og jo, det er fattigdom i dagens Danmark, hvid man som famile på 4 kun har en samlet indtægt på 15000 kr. Så må man jo gøre op med om man ønsker at leve sådan.

Hvad det så end bliver kaldt så kan du jo læse her at vi er nogle som ikke lever fattigt trods lav indtægt.

Jeg har aldrig set os som en fattig familie. Men en familie med styr på prioriteringerne,  det VI finder vigtigt.  

Anmeld

8. juni 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Hugoline. skriver:

Jeg er ikke 100% sikker på dette, men næsten.

Såfremt man skulle gå hen og blive skilt, så har den hjemmegående ægtefælle stadig ret til en form for forsørgelse af den arbejdende ægtefælle. Ikke ubegrænset, men i noget tid, og man skal vidst også have gået hjemme i noget tid...

Så rent juridisk er nogen jo sikrede ved skilsmisse gennem lovgivning.

- det kan godt være at der er nogle fejl i detaljerne.  Min graviditetshjerne er desværre trådt meget ind.

Men hvis disse mennesker ikke tænker over det, og blot vil leve i nuet, så gør det dem ikke dumme at de ikke tænker "hvad nu hvis". Det kan blot være at de er i et af de forhold, hvor man har det så godt, at man slet ikke har skilsmisse i tankerne i hverdagen, fordi det ligger dem så fjernt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.