Hjemmegående mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2014

Mumto3

Jeg har været hjemmegående i mange år. Manden tjener pengene, og jeg bruger dem

Det giver jo bedst mening at det er mig der handler ind og køber nyt tøj til mig og ungerne. Jeg har jo også et 'arbejde' med at passe hus, husholdning og børn, det er bare ikke lønnet.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med 'hvad gør I med ferie' øh...vi tager da på ferier sammen, på præcis samme måde som hvis vi begge havde haft arbejde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jeg har været hjemmegående i mange år. Manden tjener pengene, og jeg bruger dem

Det giver jo bedst mening at det er mig der handler ind og køber nyt tøj til mig og ungerne. Jeg har jo også et 'arbejde' med at passe hus, husholdning og børn, det er bare ikke lønnet.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med 'hvad gør I med ferie' øh...vi tager da på ferier sammen, på præcis samme måde som hvis vi begge havde haft arbejde.

Tja jeg mener når manden har fradrag, så er det manden der arbejder og tjerne penge. og kvinde har ingen penge forstår hvad jeg mener nu ?? 

Jeg tænkt hvordan har man råd til tøj mad til børnen og tøj til børne ferie alt. hvis manden ikke tjener mere end 15000kr om mdr. 

Anmeld

6. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Nu er jeg ikke hjemmegående, men tænker at hvis manden ikke har mere end 15.000 kr. udbetalt om måneden (hvilket jo ikke er så meget), så giver det vel ik mening at være hjemmegående, så er det vel bedre at få et arbejde, ellers er der vel ikke råd til noget udover regninger og mad og nødvendigheder til familien, dvs der er vel ikke så meget at spare op af?

Anmeld

6. juni 2014

Albertsen92

Jeg skal gå hjemme efter barsel.
Min kæreste tjener ret godt, og jeg får det tilskud af kommunen.
Vil stadig have et fint rådighedsbeløb, og kan tage på ferie hvert år.

Anmeld

6. juni 2014

Aabye

Jeg er godt nok ikke hjemmegående.. 

Men min mor er, og har været det i et par år.. Men hendes mand tjener også en ufattelig god løn (han er økonom)... 

Anmeld

6. juni 2014

Aabye

Jeg er godt nok ikke hjemmegående.. 

Men min mor er, og har været det i et par år.. Men hendes mand tjener også en ufattelig god løn (han er økonom)... 

Anmeld

6. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Tja jeg mener når manden har fradrag, så er det manden der arbejder og tjerne penge. og kvinde har ingen penge forstår hvad jeg mener nu ?? 

Jeg tænkt hvordan har man råd til tøj mad til børnen og tøj til børne ferie alt. hvis manden ikke tjener mere end 15000kr om mdr. 

Jeg tror de fleste familier der lever med en hjemmegående kone og arbejdende mand, der tjener manden nok en pænt god løn for at det netop skal kunne lade sig gøre.  

Anmeld

6. juni 2014

LinLin

isabellasmor skriver:

Man kan i de fleste kommuner få tilskud til at passe barn hjemme i op til 1 år. Jeg fik ca 5000 udbetalt da jeg gik hjemme med vores datter. 

Men uanset, så er det jo ganske enkelt bare en prioritering. .. 

Det gad jeg virkeligt godt man kunne i aarhus....

TS: hvis det kune er manden der tjener penge, så skal man vel dele?!? Jeg ville ikke VÆLGE at gå hjemme hvis min mand ikke tjente mere....

Anmeld

6. juni 2014

Hugoline.

Jer der er hjemmegående, tænker I ikke over, hvad der sker, hvis I går fra hinanden? Det er ret svært at få arbejde, når msn har været væk fra arbejdsmarkedet længe, og især hvis man ikke har en uddannelse.
Og hvad men pension? Det er vel også kun den arbejdende, der sparer op der.

At være hjemmegående, hvis manden kun tjener 15.000 om måneden, kan ikke lade sig gære, med mindre man ønsker at leve i fattigdom.

Anmeld

6. juni 2014

Mumto3

Anonym skriver:

vi har 100% fællesøkonomi. Men ja, hvis manden tjener 15.000kr efter skat om måneden, så kan det nok blive svært at få det til at løbe rundt. Det kommer an på jeres husleje, bil/ikke-bil, forventninger til mærketøj/brugt tøj osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.