Hjemmegående mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2014

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
Anonym skriver:

Mener du, at du er hjemmegående og din mand/ kæreste tage selv ansvaret?? 

Ja,jeg modtager ingen penge nogen steder fra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2014

Trekløver(:

Vi har sat os sådan at vi kan leve udelukkende for min mands løn. Jeg studerer lige nu hjemmefra, og har min datter hjemme hos mig indtil hun bliver halvandet år.

Næste år kommer jeg muligvis til at være hjemmegående til jeg bliver optaget på mit studie.

Det er selvfølgelig ikke alle det kan lade sig gøre for, men det handler også om priotering. Her er det mig der styrer økonomien selvom min mand tjener langt mere end mig. Vi har fælles økonomi, og han nyder at jeg går hjemme og tager mig af de huslige pligter og vores datter. Det giver så meget overskud i hverdagen.

Anmeld

7. juni 2014

Fru Ebied

Anonym skriver:

Hej alle, jeg vil høre om nogen herinde som er hjemmegående mor, det jeg mener at det kun manden der styre økonomi, og kvinde ikke har noget. 

hvordan klar i det, når man har børn, ferie, rejse ???  

Hos os er det min mand der går hjemme medens jeg arbejder.

Han modtager ikke penge nogle steder fra.

Det er også mig der styrer økonomien, men han har naturligvis også kort til vores konto.

Anmeld

7. juni 2014

isabellasmor

Jer der er hjemmegående, tænker I ikke over, hvad der sker, hvis I går fra hinanden? Det er ret svært at få arbejde, når msn har været væk fra arbejdsmarkedet længe, og især hvis man ikke har en uddannelse.
Og hvad men pension? Det er vel også kun den arbejdende, der sparer op der.

At være hjemmegående, hvis manden kun tjener 15.000 om måneden, kan ikke lade sig gære, med mindre man ønsker at leve i fattigdom.