Ar efter cutting :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2014

Anonym trådstarter

mit1barn skriver:

For at være helt ærligt, vill jeg som forælder tænke at du ikke kunne passe på mit barn, når du ikke engang kan passe på dig selv. 
Ingen ved, hvor mange år siden det det var at du cuttede, det kan være 2 månder siden og det kan være flere år siden. 

Det er dejligt at du har det godt, men jeg ville helt klart få gjort noget ved de ar. 

Mmmhhh... måske du kunne sende et forældre brev rundt, vhor du kort fortalte at du havde en svær periode og derfor har du cuttet, men du har det godt nu. 

Alligevel synes jeg ikke det er en god ide, da du måske ikke har lyst til at dele hele tit pritavliv med din arbejdsplads? 

Det er godt du har det godt nu, men som forældre ville jeg være bekymret for om du ville kunne passe på mit barn. 

(pst. det skal lige siges at jeg ingen børn har:-))

Tak for dit ærlige svar

Nej, jeg har nemlig ikke lyst til at alle skal vide det, og gå og tænke over det.

Og lige præcis er problemet jo at man ikke kan se hvor længe siden det er. Man kan se at der ikke er sår på, og at arrene er gået fra at være røde til hvide, men det gør de vist rimelig hurtigt tror jeg. Og hvis folk skal vide jeg har gjort det, skal de i hvert fald også vide at det ikke var i sidste måned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2014

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Det skal på ingen måde lyde som om jeg vil dømme dig overhovedet, synes det er super flot du er kommet igennem det.
Men som en anden skriver er det jo svært for forældrene at vide hvor længe siden det er og hvor vidt du stadig kæmper med noget.
Jeg ville dog heller ikke bryde mig om at spørge ind til det hvis det var en ansat i min datters børnehave.
Tror hvis man som forældre fik mulighed for at snakke åbent med dig om det at det ville hjælpe (i hvert fald mig)
Men det ved jeg jo heller ikke hvordan du har det med...

Nemlig det med ingen kan vide hvor lang tid siden det er. Tror egentlig også de færreste ville spørge ind til det, bare bemærke det og så tænke sit. Og det er det jeg har det svært med.

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg ville overhovedet ikke have nogle problemer med at en pædagog i min søns institution havde ar efter cutting. Vi oplever alle op- og nedture, det er en del af livet, og det skal der være plads til. To af mine bedste venner går rundt med sådanne ar, og de er skønne, ansvarsfulde, empatiske mennesker - måske netop på grund af den modgang de har oplevet.

Jeg ville stole på at institutionens leder havde valgt dig til jobbet fordi du er kompetent.

Som en anden også skriver - vær åben og ærlig omkring din fortid. Der er ingen skam i at have været nede til tælling - tværtimod er det skide sejt at du er kommet op igen.

Hvis du kan se at forældrene kigger, ville jeg fortælle dem at du var inde i en dårlig periode, men at det er 12 år siden og at du er et andet menneske nu.

Tak for svar

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg ville overhovedet ikke have nogle problemer med at en pædagog i min søns institution havde ar efter cutting. Vi oplever alle op- og nedture, det er en del af livet, og det skal der være plads til. To af mine bedste venner går rundt med sådanne ar, og de er skønne, ansvarsfulde, empatiske mennesker - måske netop på grund af den modgang de har oplevet.

Jeg ville stole på at institutionens leder havde valgt dig til jobbet fordi du er kompetent.

Som en anden også skriver - vær åben og ærlig omkring din fortid. Der er ingen skam i at have været nede til tælling - tværtimod er det skide sejt at du er kommet op igen.

Hvis du kan se at forældrene kigger, ville jeg fortælle dem at du var inde i en dårlig periode, men at det er 12 år siden og at du er et andet menneske nu.

Tak for svar

Tænker også at jeg er kommet styrket ud på den anden side... men er det desværre ikke alle der ville tænke, og synes generelt folk er meget hurtige til at dømme hinanden.

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ville ikke have noget problem med det. Vi har alle forskellige ting med i bagagen

Men det er trist det påvirker dig så meget i hverdagen 

Der er absolut ikke det samme, men jeg havde en knop på læben og et par stykker under brysterne, som jeg var ked af. Min læge fortalte mig at fjerne dem ville være et kosmetisk indgreb, men kunne lade sig gøre hvis det påvirkede mig psykisk. Endte med at jeg fik dem fjernet. 

Jeg ved ikke om dine ar kan fjernes og om det kan gøres via egen læge, men jeg synes da du skal undersøge det

pøj pøj 

Det vil jeg i hvert fald gøre... tak

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

TanyaGR skriver:

Altså du kan jo altid prøve med nogle af de cremer/olier der skulle hjælpe med ar og strækmærker. - Bl.a. Bio Oil skulle hjælpe.
Og ellers snak med din læge om hvad der er af muligheder for at mindske eller fjerne dem. 

Nu har jeg selv en del ar efter selvskade, fordelt godt og grundigt på hele kroppen, og jeg må ærligt indrømme at jeg faktisk ikke tænker meget over dem til hverdag. 
Jeg går med bare arme og shorts selvom underarme og lår er fuldt med ar. - Jeg har accepteret at det er en del af mig og min fortid. Det var en lorte beslutning at gøre det, men jeg er et helt andet menneske den dag i dag. Jeg er ikke stolt over mine ar, men jeg skammer mig heller ikke over dem. - Alle har skeletter i skabet, det er bare lidt tydeligere at se på mig. 

Og det sker kun meget, meget sjældent at jeg får kommentarer på det, men hvis jeg gør, så svarer jeg ærligt og åbent. Som sagt, jeg er ikke stolt over min baggage, men den er heller ikke hemmelig.

Jeg håber du finder en løsning som du har det godt med 

Tak for svar, dejligt lige at høre din historie  Vil få en tid hos min læge.

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

melila skriver:

Ked af det er endt så galt med dig, men flot du er kommet ud på den anden side!! Respekt for det!!

Jeg ved du kan få fjernet arene med laser behandling, det er smertefuldt, men nok det værd, da det er en lidt grim påmindelse man skal kigge på hver dag. Og hvis det skal skabe frygt omkring din arbejdsplads, så det er nok godt givet ud :-) 

Mange tak for de søde ord

Skidt med det gør ondt, vil bare gerne have det væk. Vil lige undersøge nærmere

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

du skal sige sandheden hvor du skal i praktik og det er jo en del af dig og hvad der er sket min kæreste har også men det er over 20 år gammel men det er jo ikke noget at gøre ved desværre til børene spørg ind til et kan man jo altid sige man har skåret sig det kan de jo også komme til så er det jo ikke forkert eller lyv.

Måske jeg alligevel skulle overveje det, selvom jeg ikke er meget for det

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

Jeg ville som forældre ikke skænke det en tanke, vi har alle op og nedture i livet.. 

Jeg tror de tydeligt kan se på dine ar, at det er længe siden.. 

Altså de er i hvert fald hvide, men kan ikke huske hvornår de blev det, men er da i hvert fald mange år siden. Man kan i hvert fald sagtens se at det ikke er friske ar.

Anmeld

5. juni 2014

B&J

Anonym skriver:

Måske jeg alligevel skulle overveje det, selvom jeg ikke er meget for det

nemlig det er jo en del af dig og jeg syntes ikke du skal gå igennem en masse for at få dem fjernet. for ja det er da mega synd for dig og må være så hårdt dengang men du er ærlig og åben omkring det og det er 100% respekt fra min side...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.