Opstart af grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2014

MR-82

Dianabk skriver:

Men der er også grød/mos hvor det er ok at starte fra 4mdr af.

Så når jeg kan mærke på ham han ikke bliver nok mæt af mælken kan jeg ikke se noget problem i at supplere med det.

Der er intet problem Du skal gøre lige præcis hvad du synes der er bedst. Derfor skrev jeg blandt andet også, at jeg startede med grød. Det anbefales nemlig også hvis man starter tidligt. Det har nok noget at gøre med, at det er lettere for kroppen at nedbryde, end decideret mos. Det med at vente til 6 mdr., var udelukkende henvisning til sundhedsstyrelsens anbefalinger, og som sagt ikke en anfægtning af dit valg 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2014

MR-82

Omsorgsgiver skriver:

Her startede vi altså da vores datter var 4 mdr. gammel og det var selv vores sp der sagde at vi kunne starte stille og rolig op. Og det gik bare rigtig godt  

Og desuden er det ikke hvilken alder man skal starte op med grød som ts spørger om men om hvordan hun skal bære sig ad.....

Som skrevet til ts, så ser jeg ikke noget problem i at starte med grød og mos tidligere. Det var såmænd bare for at komme med et input, og ikke nogen form for anfægtelse af ts' valg. Hun skal gøre præcis som hun synes bedst Grunden til at jeg skrev det med de seks mdr. var udelukkende på grund af sundhedsstyrelsens anbefalinger 

Anmeld

3. juni 2014

Monski

Dianabk skriver:

Hej Piger

Så er lillemanden blevet 4 mdr og jeg vil gerne starte med lidt grød til ham.

Men hvordan skal jeg være mig ad? Det er jo en helt ny verden

Så hit me - har brug for råd og vejledning

Vi startede for 2 dage siden og vi er blevet anbefalet at starte med grød af rismel eller majsmel da det er mest skånsomt for maven
Vi fik en bog om det af Sp, hvis du har lyst kan jeg tage et billede af opskrifterne

Anmeld

3. juni 2014

Dianabk

Monski skriver:

Vi startede for 2 dage siden og vi er blevet anbefalet at starte med grød af rismel eller majsmel da det er mest skånsomt for maven
Vi fik en bog om det af Sp, hvis du har lyst kan jeg tage et billede af opskrifterne

Fedt det må du meget gerne

Anmeld

3. juni 2014

L&V

Dianabk skriver:

Hej Piger

Så er lillemanden blevet 4 mdr og jeg vil gerne starte med lidt grød til ham.

Men hvordan skal jeg være mig ad? Det er jo en helt ny verden

Så hit me - har brug for råd og vejledning

Det er meget typisk de bliver mere sultne ved 4mdrs alderen og det er ik et tegn på klarhed. At sove igennem som 4mdr er flot men ikke normalt mange er meget ældre.

Men hvis du endelig ska gi grød så gå uden om alt stivelse dvs kartofler, ris og majs det er den direkte vej til hård mave og forstoppelse. Hirsegrød og grønsagsmos er langt bedre siger min erfaring mig

Anmeld

3. juni 2014

Dianabk

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Det er meget typisk de bliver mere sultne ved 4mdrs alderen og det er ik et tegn på klarhed. At sove igennem som 4mdr er flot men ikke normalt mange er meget ældre.

Men hvis du endelig ska gi grød så gå uden om alt stivelse dvs kartofler, ris og majs det er den direkte vej til hård mave og forstoppelse. Hirsegrød og grønsagsmos er langt bedre siger min erfaring mig

Igen, jeg spørg ikke hvornår jeg bør opstarte, men hvad jeg bør give som start.

Men tak for rådet.

Anmeld

3. juni 2014

M&J87

Dianabk skriver:

tak

Jeg startede da min søn var 4 mdr. Nu er han 6 mdr om 10 dage, og spiser super godt, grov mos og får bidder af frugt. Så her var det godt at starte tidligt ;-) Gør du hvad du føler er bedst, du kender dit barn :-)

Anmeld

3. juni 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
JulieWH skriver:

Selvfølgelig har det noget med alder at gøre, sikke da noget sludder! Deres mave-tarm system skal jo være klar til andet end mm/mme. 

Til ts: hvis du virkelig ikke vil vente, så vælg det mindst hårde for den bettes mave - risgrød, majsgrød, evt hirse og ingen kartofler (der er meget stivelse i). 

Men der er jo ingen der ikke har skrevet at det ikke handler om alder?? 

Anmeld

3. juni 2014

anynom

Omsorgsgiver skriver:

Men der er jo ingen der ikke har skrevet at det ikke handler om alder?? 

Anbefalingen lyder på 6 måneder, ikke 4. 

Anmeld

3. juni 2014

Dianabk

JulieWH skriver:

Anbefalingen lyder på 6 måneder, ikke 4. 

Men jeg har på intet tidspunkt bedt om at få hjælp til hvornår jeg bør starte. Jeg kender min dreng bedst og ved at de vil været fint for ham at starte nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.