Opstart af grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.661 visninger
38 svar
33 synes godt om
3. juni 2014

Dianabk

Hej Piger

Så er lillemanden blevet 4 mdr og jeg vil gerne starte med lidt grød til ham.

Men hvordan skal jeg være mig ad? Det er jo en helt ny verden

Så hit me - har brug for råd og vejledning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2014

M&J87

Jeg startede med kartoffel/gulerod mos, det anbefalede min sp :-)

Anmeld

3. juni 2014

anynom

Hej Piger

Hvorfor vil du starte så tidligt? 

Anmeld

3. juni 2014

Trekløver(:

Dianabk skriver:

Hej Piger

Risgrød og grøntsagsmos af gulerod og kartoffel

Anmeld

3. juni 2014

Dianabk

JulieWH skriver:

Hvorfor vil du starte så tidligt? 

Fordi han ikke er mæt nok særlig længe op mælk. Og er først lige begyndt at sove igennem.

Samt han viser alle tegn på at være klar.

Anmeld

3. juni 2014

MR-82

Dianabk skriver:

Fordi han ikke er mæt nok særlig længe op mælk. Og er først lige begyndt at sove igennem.

Samt han viser alle tegn på at være klar.

Jeg startede op med forskellige slags grød, men først da min datter var 6 mdr. Jeg skal bestemt ikke lyde bedrevidende, men som en anden siger, hvorfor så tidligt? Hans fordøjelsessystem er slet ikke klar til det endnu Det er derfor ssundhedsstyrelsen først anbefaler at man starter med grød og mos ved 6 mdr.. Det med sulten kan jeg for sin vis godt forstå. Du kan ikke give ham lidt mere mælk? Det med søvnen er da ganske normalt. Tror da bestemt det er normalt at han stadig ikke sover igennem. Han har jo stadig behov for et måltid om natten også

Anmeld

3. juni 2014

Dianabk

MR-82 skriver:

Jeg startede op med forskellige slags grød, men først da min datter var 6 mdr. Jeg skal bestemt ikke lyde bedrevidende, men som en anden siger, hvorfor så tidligt? Hans fordøjelsessystem er slet ikke klar til det endnu Det er derfor ssundhedsstyrelsen først anbefaler at man starter med grød og mos ved 6 mdr.. Det med sulten kan jeg for sin vis godt forstå. Du kan ikke give ham lidt mere mælk? Det med søvnen er da ganske normalt. Tror da bestemt det er normalt at han stadig ikke sover igennem. Han har jo stadig behov for et måltid om natten også

Men der er også grød/mos hvor det er ok at starte fra 4mdr af.

Så når jeg kan mærke på ham han ikke bliver nok mæt af mælken kan jeg ikke se noget problem i at supplere med det.

Anmeld

3. juni 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
MR-82 skriver:

Her startede vi altså da vores datter var 4 mdr. gammel og det var selv vores sp der sagde at vi kunne starte stille og rolig op. Og det gik bare rigtig godt  

Og desuden er det ikke hvilken alder man skal starte op med grød som ts spørger om men om hvordan hun skal bære sig ad.....

Anmeld

3. juni 2014

Dianabk

Omsorgsgiver skriver:

Her startede vi altså da vores datter var 4 mdr. gammel og det var selv vores sp der sagde at vi kunne starte stille og rolig op. Og det gik bare rigtig godt  

Og desuden er det ikke hvilken alder man skal starte op med grød som ts spørger om men om hvordan hun skal bære sig ad.....

tak

Anmeld

3. juni 2014

anynom

Selvfølgelig har det noget med alder at gøre, sikke da noget sludder! Deres mave-tarm system skal jo være klar til andet end mm/mme. 

Til ts: hvis du virkelig ikke vil vente, så vælg det mindst hårde for den bettes mave - risgrød, majsgrød, evt hirse og ingen kartofler (der er meget stivelse i). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.