Hjælp til børnevenlig uddannelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2014

bobbles

stjernehimmel skriver:

Det er jo som du tolker det....

vi stopper debatten her, og nu skal det altså kun handle om det mit spørgsmål er da jeg startede tråden!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

Karina84

Var det ikke ogsaa dig der engang spurgte ind til hvad du "skulle være", altsaa hvad du kunne uddanne dig til.

Mener du havde en masse begrænsninger, men maaske var det en ide at kigge i den traad igen, kan huske der kom en masse fine forslag 

Men ja, prøv at mærke godt efter hvad du virkelig brænder for, hvad er dine stærke/svage sider, er du god til at snakke med mennesker, har du det bedre med noget for du "passer dig selv", en afvekslende hverdag eller en dag med mere struktur osv. 

Anmeld

30. maj 2014

bobbles

Karina84 skriver:

Var det ikke ogsaa dig der engang spurgte ind til hvad du "skulle være", altsaa hvad du kunne uddanne dig til.

Mener du havde en masse begrænsninger, men maaske var det en ide at kigge i den traad igen, kan huske der kom en masse fine forslag 

Men ja, prøv at mærke godt efter hvad du virkelig brænder for, hvad er dine stærke/svage sider, er du god til at snakke med mennesker, har du det bedre med noget for du "passer dig selv", en afvekslende hverdag eller en dag med mere struktur osv. 

kan ikke huske alle tråde igennem jeg opretter

Anmeld

30. maj 2014

mortilsilke

ROLIG NU!!!

Jeg mener at hvis man ikke brænder for disse fag, skal man ikke gå den vej.... det kræver en kæmpe portion psyke, som man ofte går hjem med dårlig samvittighed fra pga der hverken er til, penge eller muligheder nok til at gøre arbejdet så godt som man gerne vil...

man skal både ha hjertet og hjernen med, og ikke gøre det pga løn og arbejdstider.... for det kommer bestemt til at smitte af på det arbejde man levere....

Forståeligt at du skal finde noget der passer ind, har selv stået der og det er slet ikke nemt.... 

og det er bestemt ikke blevet nemmere... men selvom det er vigtigt at finde noget der passer ind, så er det lige så vigtigt at finde noget DU brænder for....

At du glæder dig til at komme på job.

Dejligt at se der er nogen der skriver sådan... Det gør mig bare ENDNU mere sikker på at socialrådgiver stadig er min store drøm om der så er 7 år tilbage! 

Anmeld

30. maj 2014

TNBC

bobbles skriver:

Der blev så heller ikke skrevet pænt til mig den anden vej!

Hvis du læser hendes svar til dig, kan du se at hun FORTÆLLER dig at hvis man ikke brænder for noget, skal man ikke arbejde med det. Især ikke mennesker. Tænk på hvis pædagoger og lærere var ligeglade med børnene, men de skulle bare have et arbejde der passer til deres familieliv/hverdag.. Det er jo ikke særlig betrygende, vel?
Det var bare det hun fortalte dig, det var ikke for at være ond, men for at fortælle dig en sandhed omkring arbejde. En hjælp og så fløj du i hovedet på hende, uden grund.

Anmeld

30. maj 2014

Laulund87

bobbles skriver:

Der blev så heller ikke skrevet pænt til mig den anden vej!

Det var ikke engang dig der blev citeret og jeg kan slet ikke se hvad du mener..

Anmeld

30. maj 2014

bobbles

vær venlig at holde den positive tone tak.

Anmeld

30. maj 2014

A.n.onym.

bobbles skriver:

kan i nævne nogle uddannelser hvor man kan få et arbejde som er børne venlige arbejdstider, da min mand arbejder 3. holdsskift så skal have fundet et arbejde hvor man arbejder f. eks 7-15 så jeg har mulighed for at hente børn

Kontor er typisk flextidsbaserede. Ellers teknisk designer, eller mercer (sætter f.eks. Kims chips eller coca cola op i supermarkedet) var lige dem jeg kunne komme på

Anmeld

30. maj 2014

Liiiine

men hvad kan du så holde til ?

Jeg mener, er det ikke lidt urealistisk at det både skal hænge sammen med at være fuldstændig fysisk skånende, ikke fagligt højt og samtidig børnevenlige arbejdstider? 
Specielt hvis det er ufaglært arbejde du søger, for det hænger altså ikke på træerne længere anno 2014. 

Tænker lidt at i og med at du har fået at vide at kontoruddannelsen ikke fungerer, om du så ikke selv kan være med til at overveje hvad der så gør? Det er svært for os at vurdere hvis du kan holde til i forhold til gigt og sådan. 

Fx. er jeg ved at uddanne mig til sygeplejerske. Ikke noget man forbinder med børnevenlige arbejdstider. Men bliver det et problem kan jeg jo arbejde i ambulatorium, blodbank, lægepraksis eller gå deltid således at det passer bedre med en hverdag med børn.

Når dit problem er det boglige samt nogle sygdoms-aspekter, så er det nok kun du som vurdere hvad du fysisk og psykisk kan holde til, og så tror jeg da på at det kan afvikles sådan at det kan hænge sammen.

(Hvad med receptionist eller sådan noget?)  

Anmeld

30. maj 2014

TNBC

bobbles skriver:

vær venlig at holde den positive tone tak.

Det var dig der startede. Og vi snakker pænt, vi fortæller dig at du ikke snakker pænt, til en der ikke engang skrev til dig i den her debat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.