Hjælp til børnevenlig uddannelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.054 visninger
40 svar
49 synes godt om
30. maj 2014

bobbles

kan i nævne nogle uddannelser hvor man kan få et arbejde som er børne venlige arbejdstider, da min mand arbejder 3. holdsskift så skal have fundet et arbejde hvor man arbejder f. eks 7-15 så jeg har mulighed for at hente børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

MsDane

bobbles skriver:

kan i nævne nogle uddannelser hvor man kan få et arbejde som er børne venlige arbejdstider, da min mand arbejder 3. holdsskift så skal have fundet et arbejde hvor man arbejder f. eks 7-15 så jeg har mulighed for at hente børn

Jeg er lægesekretær og arbejder 7-14.30 (14.00 om fredagen)

Anmeld

30. maj 2014

TNBC

bobbles skriver:

Er det ikke bedre at finde en uddannelse, med et arbejde man har lyst til, i stedet for at tænke på tiderne? Det kan man jo altid finde en løsning på, og der kommer jo til at gå noget tid, før du overhovedet skal ud i arbejde.

Anmeld

30. maj 2014

mortilsilke

Nu vælger jeg dog ikke arbejde efter tider, men hvad jeg ønsker - og jeg starter efter barsel engang - i 2015,

som sosu hjælper, derefter assistenten og når jeg er færdig med dem søger jeg ind som socialrådgiver 

Men jeg ville sige fx lægesekretær, kontor arbejde og lign. 

Anmeld

30. maj 2014

bobbles

Yurie skriver:

Er det ikke bedre at finde en uddannelse, med et arbejde man har lyst til, i stedet for at tænke på tiderne? Det kan man jo altid finde en løsning på, og der kommer jo til at gå noget tid, før du overhovedet skal ud i arbejde.

Hvis vi ikke har noget netværk der kan hjælpe os med børnene så nej så er det ikke en mulighed. Jeg skal have et arbejde og tjene nogle penge så mine børn kan få mad på bordet

Anmeld

30. maj 2014

TNBC

bobbles skriver:

Hvis vi ikke har noget netværk der kan hjælpe os med børnene så nej så er det ikke en mulighed. Jeg skal have et arbejde og tjene nogle penge så mine børn kan få mad på bordet

en babysitter?

ja men du skal også være glad for at gå på arbejde, for ellers ødelægger det dig.

Anmeld

30. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
bobbles skriver:

Det er jo svært at give noget bud på uden at kende til dine kvalifikationer - gymnasial uddannelse, gennemsnit etc. etc. Forhåbentlig er der også noget, du brænder mere for end andet. 

Du skal arbejde, til du er et sted i 60'erne - det er mange år at være i en branche, man ikke er glad for og kun har valgt ud fra arbejdstiderne. Ved I med sikkerhed, at din mand også arbejder i 3-holdsskift om fire-fem år? 

Endelig er der jo også mulighed for at være på nedsat tid i en del stillinger. 

Anmeld

30. maj 2014

bobbles

Yurie skriver:

en babysitter?

ja men du skal også være glad for at gå på arbejde, for ellers ødelægger det dig.

Det har vi altså ikke penge til

Anmeld

30. maj 2014

Hullabullabulla

Er der noget du brænder for? Et område, et tema eller andet?

Sundhed, mennesker, økonomi, kontor, dyr eller ?

Jeg tror der er rigtig mange arbejdsgivere som accepterer folk på deltid / flextid hvilket kan give dig lidt friere muligheder

Anmeld

30. maj 2014

Tip!

Jeg tvivler på at der er uddannelses steder, der har så ekstrem meget undervisning at man ikke selv kan nå at afleverer og hente igen... 

Jeg møder kl 8, 25 km væk fra min bopæl... Vi er afsted kl 7.20... 

Har fri mellem kl 11.30 og 15.30... Og min søns børnehave lukker kl 16.45... 

Ergo det kan snildt lade sig gøre... Det er sjældent jeg har sent fri, og min søn er næsten altid hentet inden kl 15... 

Snak ak med en studievejleder om dine fremtidsplaner... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.