Hjælp til børnevenlig uddannelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2014

TNBC

bobbles skriver:

Det har vi altså ikke penge til

Det er jo ikke hver dag, i ville have brug for en. og det behøver ikke være så dyrt. Du behøver jo ikke finde en der skal have 100kr i timen, men find en måneds pris. Og så ved du jo heller ikke hvordan penge er, når du er færdig med skolen og finder et job.

Men husk også på at dine børn vil være større, når du er færdig med skolen. Den store kan selv tage hjem, og den mindste er måske startet i skole eller skal lige til. De har venner de kan tage hen til. Måske har I ikke et netværk, men det har pigerne måske.

Man skal aldrig vælge en uddannelse/job på grund af tiderne, man skal vælge det, fordi det er det man brænder for, for som en anden sagde, du skal være i den branche i mange, mange år, og hvis du hader den branche/job, vil du blive udkørt og så kan det ende galt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

TNBC

Twinkle little star skriver:

Jeg tvivler på at der er uddannelses steder, der har så ekstrem meget undervisning at man ikke selv kan nå at afleverer og hente igen... 

Jeg møder kl 8, 25 km væk fra min bopæl... Vi er afsted kl 7.20... 

Har fri mellem kl 11.30 og 15.30... Og min søns børnehave lukker kl 16.45... 

Ergo det kan snildt lade sig gøre... Det er sjældent jeg har sent fri, og min søn er næsten altid hentet inden kl 15... 

Snak ak med en studievejleder om dine fremtidsplaner... 

jeg tror ts tænker på arbejdet efter uddannelsen(sådan som jeg har forstået) hvilket arbejde hun kan have, så hun stadigvæk kan hente sine børn.

Anmeld

30. maj 2014

Michella2

Laborant uddannelsen?

mine skoletider er 8:15 til senest 13:45

og arbejdstiderne plejer at lgge 07:00 til 15:00 :-)

kan selvf variere fra arbejdsplads til arbejdsplads..

Anmeld

30. maj 2014

klmf

Kontor, sekretær, dagvagt hjælper/assistent, delikatesse, fabrik, socialrådgiver, rengøring, serrviceassistent, pædagog, speditør, diætist, ergoterapeuter, fysioterapeut, IKKE sygeplejerske :-), lærer.

Anmeld

30. maj 2014

Tip!

Yurie skriver:

jeg tror ts tænker på arbejdet efter uddannelsen(sådan som jeg har forstået) hvilket arbejde hun kan have, så hun stadigvæk kan hente sine børn.

Ja det er jo et væld af uddannelser.. 

Anmeld

30. maj 2014

TNBC

Twinkle little star skriver:

Ja det er jo et væld af uddannelser.. 

Ja det er rigtigt...

Anmeld

30. maj 2014

bobbles

bobbles skriver:

kan i nævne nogle uddannelser hvor man kan få et arbejde som er børne venlige arbejdstider, da min mand arbejder 3. holdsskift så skal have fundet et arbejde hvor man arbejder f. eks 7-15 så jeg har mulighed for at hente børn

Tak for de mange svar. Er pt i gang med merkantil uddannelsen. Er færdig om et år hvis jeg fortsætter. Ville gerne på kontor men problemet et at jeg pt ligger på 4,5 i snit og mine karakterer er generalt lave. Fik af vide af min studie vejleder at jeg enten skulle tage detail linien efter sommer ferien eller droppe ud og finde noget andet. Problemet er at jeg har haft arbejdet i butik i over 6 år og har både fået konstateret gigt i arme og skuldre og sende - skede - hinde - betændelse så KAN ikke være i butik hverken kasse eller bære på tunge ting.

Anmeld

30. maj 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
bobbles skriver:

kan i nævne nogle uddannelser hvor man kan få et arbejde som er børne venlige arbejdstider, da min mand arbejder 3. holdsskift så skal have fundet et arbejde hvor man arbejder f. eks 7-15 så jeg har mulighed for at hente børn

Jeg tror det er bedre, hvis du finder et område, som du finder interessant, så kan du bagefter undersøge arbejdstiderne. 

Anmeld

30. maj 2014

ano14316

Yurie skriver:

en babysitter?

ja men du skal også være glad for at gå på arbejde, for ellers ødelægger det dig.

Men man kan jo også blive inspireret, og så er det så meget fornuftigt at søge sin inspiration i blandt noget der også vil hænge godt sammen med familie livet..  

Anmeld

30. maj 2014

TNBC

ano14316 skriver:

Men man kan jo også blive inspireret, og så er det så meget fornuftigt at søge sin inspiration i blandt noget der også vil hænge godt sammen med familie livet..  

Ja ganske enig, men jeg synes stadigvæk ikke man bare skal vælge uddannelse/job på grund af tiderne, men fordi det er noget har lyst til.. (ja ok job er måske ikke det bedste, men arbejdsløsheden) men jeg udanner mig jo ikke til kontor, hvis jeg vil arbejde med mennesker, fordi at jeg kan få fri senest kl.15

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.