Højde og vægt på 5 årig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2008

Malaco25

Min datter er 5½år og er 120cm og vejer 19kilo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2008

Honningblomst

Tak for jeres svar...kan godt se at Bertram er en stor dreng, men hans vægt passer da vidst meget godt til ham eller også er jeres børn også overvægtige.;)
Knus..(H)

Anmeld

8. juni 2008

twinboys

Hej der er stor forskel på alle de små og store guldklumper der findes på 5år...
Min Oliver er 5år og 3måneder vejer 14kg og er 102cm
Min Alexanderer 5år og 3 måneder vejer 14kg og er 105cm

De er også født ekstem for tidligt men lægerne siger de er godt med højdemæssigt men har for lidt vægt i bagen...

Mvh Majbritt

Anmeld

8. juni 2008

Heidi.

Hej Eva,

Først og fremmest vil jeg sige at vægten egentlig ikke siger meget.. For hvis nu din dreng har kraftig knoglebygning så vil han automatisk se mere buttet ud...

Men min datter bliver 5 den 4 september, og hun vejer 21 kg og er 114 cm høj.. Hun er ikke tyk, men heller ikke tynd. Børn skal heller ikke være tynde efter min mening..

Håber det kan hjælpe dig lidt..

Knus Heidi

Anmeld

14. juli 2008

hellemuzz

Mine tvillinger er dog kun knap 3½ år og derfor ikke relevante i denne tråd, vil lige til sammenligning skrive deres mål her da der er STOR forskel på børn.

De ligner jo deres forældre.
Er deres forældre spinkle og lette så bliver børnene det ofte også og er forældrene robuste med hang til det søde så gør børnene det nok også :))

Mine tvillinger blev født 3 mdr. før tid og har været meget syge i starten og får atsma medicin. Både sygdom, forkølelse og atsma medicin skulle hæmme væksten for ikke at tale om meget tidlig fødsel.

Men på trods af det har de flg. mål hvilket jeg synes er flot:

Rasmus fødselsvægt 1355g /40cm.
I dag 106cm./ vægt 15 kilo med tøj ( tynd, kræsen, højt stofskifte)

Laura fødselsvægt 1175g./ 39cm.
I dag 100cm. / vægt 14 kilo med tøj (alm. spinkel, varieret spisende)

Så de er kommet godt efter det!

venligst Helle

twinboys skriver:

Hej der er stor forskel på alle de små og store guldklumper der findes på 5år...
Min Oliver er 5år og 3måneder vejer 14kg og er 102cm
Min Alexanderer 5år og 3 måneder vejer 14kg og er 105cm

De er også født ekstem for tidligt men lægerne siger de er godt med højdemæssigt men har for lidt vægt i bagen...

Mvh Majbritt

Anmeld

14. juli 2008

Bastian

Min søn bliver 5 til september. Han er 119 cm og vejer 23,5.

KH Lise

Anmeld

20. juli 2008

Honningblomst

Tak for alle jeres svar...tja, børn er forskellige, men det er søskende godt nok også. Nok også derfor jeg synes min søn er lidt stor i det. Hans storebror vejer kun et par kilo mere og er 8 cm højere...trods 5½ år imellem.
For mig ville det virkelig være en sorg hvis mine børn blev overvægtige og skulle kæmpe med det resten af livet....det er bare ikke rart at være tyk. Hverken for ens fysiske eller mentale helbred...
Knus Eva..

Anmeld

21. juli 2008

lulle26

Hej!

Man siger at en drneg på 5 år må min. veje 16 og max 24 og gøjden siger 103-121 cm.

Du kan finde tabellen inde på sygeborn.dk

håber det kan hjælpe.

Knus Louise

Anmeld

21. juli 2008

Honningblomst

lulle26 skriver:

Hej!

Man siger at en drneg på 5 år må min. veje 16 og max 24 og gøjden siger 103-121 cm.

Du kan finde tabellen inde på sygeborn.dk

håber det kan hjælpe.

Knus Louise

Ja, men hvis ikke lige barnet passer ind i en eller anden kurve, hvad så...:)

Anmeld

25. juli 2008

Monalisa

Da min nicklas var til 5 års undersøgelse hos lægen var han 110 cm og vejede 21 kg mener jeg det var. :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.