Kig! det der med fordomme!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2014

Trekløver(:

Liiiine skriver:

Hej allesammen. 

Min kæreste og jeg starter på PB efter sommerferien, og vi snakker meget om det her med hvordan man bliver set på som "ung" forælder. Jeg vil være 24 og min kæreste 23 når bæbsen kommer til verden. Og vi vil være hhv. 25 og 24 når han/hun starter i vugger. Vi ser os selv som et ressource-stærkt par med et godt netværk begge med gymnasiet bag os. Jeg er sygeplejerskestuderende og han pædagogstuderende. Jeg har en fremtid med nattevagter/aftenvagter og skiftevis juleaften og nytårsaftens vagt når jeg er færdig, og desuden vil jeg gerne være anæstesisygeplejerske, derfor vil vi rigtig gerne have den første imens jeg jeg er på studiet (vi er begge lige langt på studiet). Vi vil få god tid til ham/hende og til at få hverdagen til at hænge sammen når vi har korte studiedage og med læsedage. Vi har er bosat i kbh og har en christianiacykel til transport. 
Men vi går og snakker meget om det her med stigmatisering af yngre forældre, og når jeg google unge forældre, så kommer der typisk noget frem med 16-18 årige samt overskrifter som "Ekstra støtte til unge mødre" og alverdens "de unge mødre" links. Alt sammen en diskurs jeg ville være ked af at blive sat i bås med. Men måske er det hele oppe i vores hoved? Kan vi overhovedet kalde os unge forældre? (det kan vi vel op til 25), men hvordan ville i lidt ældre forældre have det med at sidde i en mødregruppe med sådan en 24-årig som stadig er studerende? Ville jeres fordomme stå på spring? 

Tænker folk der får børn over 30 første gang, egentlig selv over nogle fordomme mod dem? Eller føler i at i netop passer ind i den normale norm for hvornår man får børn ? 

Jeg føler mig sådan lidt "in between". 

Håber i alle nyder weekenden! 

mvh. Line

Jeg er 23 og min kæreste 24, og vi fik for 10 måneder siden en skøn pige.