Jeg var 22 og manden 25 første gang, vi blev forældre. Jeg har oplevet én eneste episode, hvor en kvinde fra mødregruppen hovedrystende sagde, at da hun var 22, gad hun ikke engang have en fast kæreste - ellers ingen negative reaktioner. Heller ikke, da jeg blev mor til nr. tre som 27-årig.
For mig har det nok spillet ind, at jeg absolut ikke følte, jeg havde noget at forsvare, og at jeg vidste, tidspunktet var velvalgt og velbegrundet. Jeg var halvvejs med studierne, min mand var færdigudlært, og vi havde kendt hinanden længe, så der var ingen usikkerhed omkring fremtid, økonomi eller parforholdets stabilitet. Og som lærerstuderende var jeg i et miljø, hvor mange fik barn undervejs i studiet.
Så jeg har til enhver tid udstrålet, at der var tjek på det, og at jeg ikke forventede negative reaktioner - måske ville det have været anderledes, hvis jeg udstrålede usikkerhed omkring, hvad folk evt. tænkte.
Hmmm - og så er jeg jo forbandet nødt til at indrømme, at jeg SLET ikke synes, min 20-årige datter på NOGEN måde er klar til at blive mor foreløbig - heller ikke om 2-3-4 år - og at jeg synes, mine tidligere elever på samme alder er MEGET unge, når de får børn nu - men det er jo bare, fordi jeg er et halvgammelt fjols 
Anmeld