Vente eller begynde nu ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.844 visninger
36 svar
10 synes godt om
22. maj 2014

Anonym trådstarter

Ååååh kan slet ik holde den ventetid ud mere. Det gør så ondt i hele kroppen af at man bare går og venter.

står til at skal have min mens på lørdag, også næste gang den 21/6.

og planen er at vi begynder baby projekt efter den 21/6 for hvis det så sker i første hug ville jeg føde en måned efter udannelsesstop :-)

meeeeen iiiih er så tæt på at starte nu, også krydse og håbe på jeg går et par uger over termin hvis det selvfølgelig sker i første hug.

for terminen ville så være 5 dage før uddannelseslut.

og skal lige siges jeg ik har været på P-piller i 1 år. Så håber jo det sker hurtigt.

hvad havde i gjord hvis i var mig nu skal i ik bare sige vent til den 21/6. Havde i turde gøre det her nu?

det bliver første barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2014

Wik

Der kan gå en måned eller et år og mere før du bliver gravid, så jeg er ikke fan af helt planlagte datoer mv. Jeg har selv været til eksamen med en baby på en uge, og det gik så fint. Og jeg har med første barn ventet 9 mdr. før jeg overhovedet blev gravid. Derfor er mit svar vær samme som I har lyst og se hvad der sker, tingene er ikke altid så simple.

Anmeld

22. maj 2014

Bak

Anonym skriver:

Ååååh kan slet ik holde den ventetid ud mere. Det gør så ondt i hele kroppen af at man bare går og venter.

og planen er at vi begynder baby projekt efter den 21/6 for hvis det så sker i første hug ville jeg føde en måned efter udannelsesstop :-)

meeeeen iiiih er så tæt på at starte nu, også krydse og håbe på jeg går et par uger over termin hvis det selvfølgelig sker i første hug.

og skal lige siges jeg ik har været på P-piller i 1 år. Så håber jo det sker hurtigt.

hvad havde i gjord hvis i var mig nu skal i ik bare sige vent til den 21/6. Havde i turde gøre det her nu?

det bliver første barn.

Det fornuftige svar er: vent Men jeg forstår udmærket godt din frustration Men alting kan jo alligevel ikke planlægges. Hvis I kaster jer ud i pb nu, så sørg for at have en plan klar. Hvis du bliver gravid og får gener skal du jo også kunne håndtere uddannelsen ved siden. gør hvad I har lyst til, men tøj godt over konsekvenserne held og lykke!

Anmeld

22. maj 2014

et-ønske

Jeg har aldrig sådan planlagt at nu er det nu Vi er bare gået igang når vi har haft lyst til det....
Vil ikke svare på om i skal gå igang nu - men med min datter tog det 1,5 år før jeg stod med to streger - og denne gang gik der 2 år..... Så man ved jo aldrig, nogle gange kan det tage lang tid - andre gange hurtigt. Man kan også føde før forventet, eller blive sygemeldt i graviditeten....

Anmeld

22. maj 2014

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Der kan gå en måned eller et år og mere før du bliver gravid, så jeg er ikke fan af helt planlagte datoer mv. Jeg har selv været til eksamen med en baby på en uge, og det gik så fint. Og jeg har med første barn ventet 9 mdr. før jeg overhovedet blev gravid. Derfor er mit svar vær samme som I har lyst og se hvad der sker, tingene er ikke altid så simple.

lige præcis er også lidt det jeg tænker. Og man kan aldrig planlægge. Men vi har ihvertfald planlagt så jeg forhåbentlig kan blive færdig med udannelse.

sker der bæggenløsning eller andet er det jo selvfølgelig det men jeg satser på at kunne klare det  

så overvejer meget og starte nu

Anmeld

22. maj 2014

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Det fornuftige svar er: vent Men jeg forstår udmærket godt din frustration Men alting kan jo alligevel ikke planlægges. Hvis I kaster jer ud i pb nu, så sørg for at have en plan klar. Hvis du bliver gravid og får gener skal du jo også kunne håndtere uddannelsen ved siden. gør hvad I har lyst til, men tøj godt over konsekvenserne held og lykke!

ja det ved jeg godt og ville også helst vente hvis jeg kunne. Men ville så blive irriteret hvis ik der sker der og man så kunne ha prøvet en måned før hvis du forstår

men er ikke i tvivl om jeg ville kunne klare det hvis jeg fødte en uge før udannelse slut. Men det kunne også være rart lige at koble af inden baby kom og lige ha et par uger :-)

Anmeld

22. maj 2014

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Jeg har aldrig sådan planlagt at nu er det nu Vi er bare gået igang når vi har haft lyst til det....
Vil ikke svare på om i skal gå igang nu - men med min datter tog det 1,5 år før jeg stod med to streger - og denne gang gik der 2 år..... Så man ved jo aldrig, nogle gange kan det tage lang tid - andre gange hurtigt. Man kan også føde før forventet, eller blive sygemeldt i graviditeten....

Ja ved godt man kan blive sygemeldt og sådan. Men så tar jeg den derfra så er det bare og starte op på næste kommende hold efter barsel. Men planlægger for ik at føde et par måneder før udannelse slut når nu jeg kan planlægge det så det forhåbentlig ville gå godt indtil man føder også ville kunne nå og afslutte udd

Anmeld

22. maj 2014

Anonym trådstarter

Andre med bemærkninger ?

Anmeld

22. maj 2014

M (:

Anonym skriver:

det bliver første barn.

Jeg turde ikke begynde før. Vi stod i samme dilemma for 2 år siden, og vi valgte at vente til 23. juni med at begynde pb. Og set i bakspejlet var det en klog beslutning; jeg havde termin 1/4 og færdig på uddannelsen 25/1. MEN min søn kom (trods familiehistorie for at gå MEGET over tid) næsten en hel måned før termin.. Så hvis vi var begyndt en måned for tidligt, ville jeg knap have nået at blive færdig med min uddannelse (vores søn er lavet i første hug).. 

Anmeld

22. maj 2014

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Jeg turde ikke begynde før. Vi stod i samme dilemma for 2 år siden, og vi valgte at vente til 23. juni med at begynde pb. Og set i bakspejlet var det en klog beslutning; jeg havde termin 1/4 og færdig på uddannelsen 25/1. MEN min søn kom (trods familiehistorie for at gå MEGET over tid) næsten en hel måned før termin.. Så hvis vi var begyndt en måned for tidligt, ville jeg knap have nået at blive færdig med min uddannelse (vores søn er lavet i første hug).. 

Ej hvor dejligt og høre fra dig som har stået i samme situtation og samme måneder :-) sjovt.

men ja det kan jeg jo selvfølgelig godt se man tænker jo altid kun over man går over tid.

måske meget smart og vente den halvanden måned endnu selvom det hårdt.

synes du det var hårdt og klare udannelse som højgravid til sidst ? Og må jeg spørge hvad udd var ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.