Føler mig som en elendig mor :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2014

TNBC

Anonym skriver:

Det kan godt være vi skal forsøge at bytte, for her hjemme er det mig der gør natklar og far der rydder op efter maden (han er meget nevøs for ikke at få børstet hendes tænder ordentligt, selvom jeg har sagt at det nok går)

men ja føler lidt jeg altid står med lorten, de gange far har gjort nat klar har der ingen brok været, og det er nok det der også er grund til min frustration... 

Vi har egentligt ikke en bestemt tid hun SKAL være i seng så har ikk travlt...

er er nu alligevel glad for at det ikke bare er mit barn der er helt umuligt

Læste lige at du sagde I ikke har en bestemt tid hun skal i seng.

Det tror jeg i skal gøre, så det er samme tid +/- en halv time, så hun kommer ind i en rutine, især før den lille kommer.
Og så lav en rutine, hvordan i gør når hun skal puttes, samme måde hver aften.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Rose er 2 år og 7 måneder og er på præcis samme måde! Jeg bliver fucking idiot nogen gange, for nu at sige det som det er, for hun hører IKKE efter på nogen måde, og jeg er ellers god til at sætte grænser.. Så jeg har ikke nogen løsning, ville bare sige du ikke er den eneste med sådan et barn 

Det letter virkeligt, for må indrømme at jeg da har frygtet at jeg var helt galt på den med opdragelse, for jeg sætter også grænser...

håber bare det snart går over 

Anmeld

21. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det kan godt være vi skal forsøge at bytte, for her hjemme er det mig der gør natklar og far der rydder op efter maden (han er meget nevøs for ikke at få børstet hendes tænder ordentligt, selvom jeg har sagt at det nok går)

men ja føler lidt jeg altid står med lorten, de gange far har gjort nat klar har der ingen brok været, og det er nok det der også er grund til min frustration... 

Vi har egentligt ikke en bestemt tid hun SKAL være i seng så har ikk travlt...

er er nu alligevel glad for at det ikke bare er mit barn der er helt umuligt

Vi havde en periode hvor det altid var mig, så en periode hvor det oftest var far og idag er det lidt tilfældigt. 

Anmeld

21. maj 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Nu er Jack kun 17måneder, men han kan også være strid en gang i mellem. vi børster tænder inde på værelset, sætter sig ned og han sætter sig mellem ens ben og lægger hovedet tilbage.

Nu ved jeg ikke hvor langt du er henne, men måske reagere hun på maven.

Det er meget upædagogisk, men som en anden sagde med at se et afsnit af noget, og så kan I tage nattøj på inde i stuen, mens i ser et afsnit af noget og så gå ud og børste tænder, og så måske starte lidt tidligere, for jeg tror hun er for træt, sådan kan Jack også blive.

Det er skide frusterende, når de ikke vil høre efter. Vi har mere problemet med at tage tøj på, fordi han heller vil rende rundt uden bukser på.

Måske vi må begynde at lokke (skal bare ikk fortælle det til klassen på pædagog studiet )

jeg er ikke så langt henne, men hun ved at der er en baby for jeg kan ikk være hende hele tiden, men hun var også sådan inden jeg blev gravid :/

Anmeld

21. maj 2014

hoejlund

Profilbillede for hoejlund

Min søn på 3 år er på samme måde. Overfor mig,  men overfor min kæreste er der ingen ting. 

Min kæreste er på kursus i Jylland,  så har i dag haft aften tjansen alene. 3 timer tog det før der var ro på værelset og han endelig faldt i søvn. 

Jeg forsøger på samme måde som dig. Først tale stille og roligt og forklare tingene pædagogisk. Men efter 1,5 time var min tålmodighed også brugt op og fik skældt lidt højt ud og har fortrudt det siden,for det også helt skidt med mig selv bagefter.

Håber og ber til fasen går hurtigt over, for det her er hårdt.  

Anmeld

21. maj 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Min søn er også sådan.... Den anden dag fik han kørt mig så langt ud at jeg måtte gå ud på wc'et og tude i frustration, for jeg ville ikke ha han skulle se det, men damn altså!! Hvordan et barn kan få kørt sådan helt rundt med en forholdsvis normal voksen, er mig en gåde! Arg!!!! Jeg er bare så træt af at skælde ud når jeg mest af alt har lyst til at kramme, grine, lege og hygge med den skønne lille fyr. Synes pt der er langt imellem de gode stunder. Han er tre år. Men ja, hvis du er en elendig mor så er jeg også og så er du idet mindste ikke alene :-)

Har det på præcis samme måde, synes der er kampe hver dag... Ikk hele dagen, men hver dag...

godt jeg ikk er alene

Anmeld

21. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Måske vi må begynde at lokke (skal bare ikk fortælle det til klassen på pædagog studiet )

jeg er ikke så langt henne, men hun ved at der er en baby for jeg kan ikk være hende hele tiden, men hun var også sådan inden jeg blev gravid :/

Haha. Jeg er også pædagogstuderende. Og kender der til flere der har syndet

Anmeld

21. maj 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Læste lige at du sagde I ikke har en bestemt tid hun skal i seng.

Det tror jeg i skal gøre, så det er samme tid +/- en halv time, så hun kommer ind i en rutine, især før den lille kommer.
Og så lav en rutine, hvordan i gør når hun skal puttes, samme måde hver aften.

Ikk sådan, hun har fast tid og rutine... Hver dag efter maden går vi op og gør natklar også i seng ca halv otte... Men hvis den er 19.40 sidder jeg ikke og stresser for at få hende i seng

Anmeld

21. maj 2014

mor88

Anonym skriver:

Men hva hvis du skal sige det 20 gange og det stadig ikk virker? Det har jeg nemlig også forsøgt uden held?

prøvede at forklare bagefter at hvis hun hørte efter og kom hen selv blev jeg ikk nødt til at "fange" hende også kom det ikk til at gøre ondt...

den fangede hun ikk hun sagde bare "jo mor det gjorde ondt"

og tak 

Nogle gange går det ikke, og så går jeg over og tager hende op, og jeg tror det kommer meget an på kropssprog hvordan min datter reagerer. Hvis jeg bevarer roen, går stille over til hende og tager hende op imens jeg siger at "mor har sagt at vi skal børste tænder nu, så derfor skal du med mor over på stolen(eller andet)", så virker det ofte som om at hun har fattet at det er det der skal ske nu, og at det derfor ikke nytter at reagere voldsomt. Men det er jo meget forskelligt fra barn til barn men du må endelig ikke tro at du er en dårlig mor

Anmeld

21. maj 2014

TNBC

Anonym skriver:

Ikk sådan, hun har fast tid og rutine... Hver dag efter maden går vi op og gør natklar også i seng ca halv otte... Men hvis den er 19.40 sidder jeg ikke og stresser for at få hende i seng

Det gør jeg heller ikke. Jack kom i seng for omkring en time siden, så han kommer heller ikke i seng præcis 19:30. men sådan imellem 19:30 og 20, skifter vi ble(han render for det meste rundt i body på det her tidspunkt), nattøj på, sig godnat, børste tænder og så i seng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.