Gravid med ukendt far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2014

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Glæder mig til en opdatering

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2014

Christine

chinababy skriver:

Hej,

Jeg har selv stået og været gravid med en mand jeg ikke var i forhold til. Jeg tænkte at selvfølgelig skulle barnet have sin far, selvom vi ikke var i forhold og jeg ikke brød mig særligt om manden.

Det har resulteret i mange års kamp, da denne far viste sig ikke at være nogen rar mand, og ikke var sød ved barnet, men ville have sin ret og så meget barn som muligt.

Jeg har brugt bunker af penge på advokat, mit barn har lidt og vi har måtte kæmpe for at holde fast i normaliteten, roen og sikkerheden.

Mit råd til dig: Hvis du står og skal være enlig mor, så vær enlig mor! Dit barn kunne lige så godt ha været en inseminering. Når du er alene ved du at du kan beskytte dit barn og du kan give dit barn en rolig hverdag og forudsigelighed, rutiner og traditioner.

Hvis du skal til at dele barnet med en fremmed, laver du et unaturlig skilsmisse liv for barnet, hvor det skal pendle mellem to total fremmed verdner, der aldrig har haft noget med hinanden at gøre.

Jeg har meget at sige om dette, men vil fatte mig i korthed her. Kommer gerne med mere, hvis du vil :-)

Lad være at sige noget til den fremmed far! Fokuser på dit og dit barns liv, det skal nok blive dejligt. Og hvis barnet har en omsorgsfuld og nærværende forældre, er det meget fint!

Knus 

Jeg er ked af at du har været i kamp med faren.

Når det så er sagt, så må jeg erklære mig dybt uenig med resten af dit indlæg. Som en der mistede kontakt med sin far som meget lille, ved jeg at det har store konsekvenser. Derfor synes jeg at barnet som minimum skal have mulighed for at opsøge sin far når som helst det får lyst og det synes jeg også er synd for de børn der "er en inseminering", som du skriver, hvis de ikke kan.

Synes de er helt vildt flot og stort af ts at finde faren og satse alt for barnet på den måde, selv om hun jo ikke som sådan kender ham  

Og der er jo ingen der siger at denne far er "uegnet" så skal vi ikke lige lade være at skræmme livet af nogen uden grund?

Anmeld

20. maj 2014

Summer2014baby

Jeg vil også gerne sige noget i denne sammenhæng..

Jeg har en veninde som har været udsat for det samme. Også et one Night stand... Men her fandt hun faderen og han ville absolut ikke have noget med barnet at gøre.. Det accepterede hun da hun havde en anden mand i sit liv lidt inden hun skulle føde. Da barnet var 2,5 år kom den biologiske far og ville have samvær og det har han hver 14. Dag fra fredag til søndag..

Derud over er jeg selv 24 og har været fra mit barns far siden hun var 2 år og hun er i dag 5 år. Jeg har virkelig nydt mine fri weekender. De er til at samle kræfter til en ny periode og de er til stadig at være ung og spontan. Det er til at være sammen med venner og familie på den måde man ikke kan med barnet... Det er hårdt at have børn og jeg selv er typen der ikke vil bruge en barnepige før det er virkelig nødvendigt. Jeg ved jo jeg kan ligge mit skema efter at have fri weekender hver anden uge.

Så vil jeg også lige fortælle dig, det ved du sikkert ikke eftersom du ingen børn har.. At i dag får du for det første ikke børnebidrag uden faderen står på papirerne, hvor skulle pengene komme fra? Forældre myndigheder er fælles når faderen står på papirerne uanset om i har boet sammen, er kæreste, gift eller ej... Derved har han fuld ud ret til at se barnet.. Der er nogle regler at følge. Du kan se på Statsforvaltningen.dk

Men vil godt sige i denne sammenhæng at jeg ikke bebrejder dig. Uheld kan ske. Og det gør dig ikke til en dårlig mor. Du er uerfaren og det er alle jo til at starte med. At beholde eller ej er jo dit valg :-)

Rigtig meget held og lykke til dig og din fremtid.

Anmeld

20. maj 2014

Roji

Anonym skriver:

Hej derude

jeg er en ung kvinde på 23 som nu står i den situation at være blevet gravid..faren er et one night stand fra byen og selvom jeg er på P-piller er jeg blevet gravid. jeg er meget i tvivle om det at så alene med et barn og skulle forklare en dag at der ikke er nogen far...jeg ved godt i ikke kan tag en beslutning for mig men er alligevel rart måske at høre fra nogen der har stået i samme situation og hvordan de har gjort det... Skal jeg jage ham vildt for at finde manden jeg kun har et fornavn og en tidligere arbejdsplads på eller bare acceptere at jeg ville komme til at være helt alene hvis det bliver mit valg?

og hvad har jeres valg været eller hvad ville det være hvis i stod med en one night stand-graviditet

hilsen en en meget forvirret gravid

Hej, det er noget af det bedste at være mor og ja det er hårdt og svært at står alene men du får en rigtig stor gave som kun er din. Og hvis du har bruge for hjælp. Økonomisk, og hjælp til selve dagen det kommer. Til mad hvis du ikke kan selv. Så bare give et kald. Jeg er der 24 timer. Og jeg mener det. Hilsen Ranjit Roji. 31249811

Anmeld

20. maj 2014

karisima

Jeg vil også gerne sige noget i denne sammenhæng..

Jeg har en veninde som har været udsat for det samme. Også et one Night stand... Men her fandt hun faderen og han ville absolut ikke have noget med barnet at gøre.. Det accepterede hun da hun havde en anden mand i sit liv lidt inden hun skulle føde. Da barnet var 2,5 år kom den biologiske far og ville have samvær og det har han hver 14. Dag fra fredag til søndag..

Derud over er jeg selv 24 og har været fra mit barns far siden hun var 2 år og hun er i dag 5 år. Jeg har virkelig nydt mine fri weekender. De er til at samle kræfter til en ny periode og de er til stadig at være ung og spontan. Det er til at være sammen med venner og familie på den måde man ikke kan med barnet... Det er hårdt at have børn og jeg selv er typen der ikke vil bruge en barnepige før det er virkelig nødvendigt. Jeg ved jo jeg kan ligge mit skema efter at have fri weekender hver anden uge.

Så vil jeg også lige fortælle dig, det ved du sikkert ikke eftersom du ingen børn har.. At i dag får du for det første ikke børnebidrag uden faderen står på papirerne, hvor skulle pengene komme fra? Forældre myndigheder er fælles når faderen står på papirerne uanset om i har boet sammen, er kæreste, gift eller ej... Derved har han fuld ud ret til at se barnet.. Der er nogle regler at følge. Du kan se på Statsforvaltningen.dk

Men vil godt sige i denne sammenhæng at jeg ikke bebrejder dig. Uheld kan ske. Og det gør dig ikke til en dårlig mor. Du er uerfaren og det er alle jo til at starte med. At beholde eller ej er jo dit valg :-)

Rigtig meget held og lykke til dig og din fremtid.

Det er ikke helt rigtigt at man automatisk får fælles forældremyndighed. Hvis man ikke har boet sammen 10 mdr før barnet bliver født (eller er gift eller bliver enige om fælles forældremyndighed) tilfalder forældremyndigheden moren.

Jeg har fuld forældremyndighed over min datter fordi jeg aldrig har boet med hendes far.

Anmeld

20. maj 2014

Summer2014baby

karisima skriver:

Det er ikke helt rigtigt at man automatisk får fælles forældremyndighed. Hvis man ikke har boet sammen 10 mdr før barnet bliver født (eller er gift eller bliver enige om fælles forældremyndighed) tilfalder forældremyndigheden moren.

Jeg har fuld forældremyndighed over min datter fordi jeg aldrig har boet med hendes far.

Det er helt nye regler jeg kan ikke huske om det var sidste år de regler kom. Men det er det vi har fået at vide. Og sådan andre jeg kender har fået det fremlagt. Hvis du har barn fra tidligere end reglementet trådte i fragt gælder det jo ikke for dig og dit barn men fremadrettet.

Anmeld

20. maj 2014

karisima

Summer2014baby skriver:

Det er helt nye regler jeg kan ikke huske om det var sidste år de regler kom. Men det er det vi har fået at vide. Og sådan andre jeg kender har fået det fremlagt. Hvis du har barn fra tidligere end reglementet trådte i fragt gælder det jo ikke for dig og dit barn men fremadrettet.

Ifølge statsforvaltningens hjemmeside gælder det stadig som jeg beskrev:

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4703 

Men det kan være den side ikke er helt up to date :-)

Anmeld

20. maj 2014

Summer2014baby

karisima skriver:

FORÆLDREMYNDIGHED: Kan far kræve fælles forældremyndighed?

Spørgsmål: Når far og mor aldrig har været kærester og boet sammen, kan far så kræve fælles forældremyndighed?

Svar: Forældreansvarslovens udgangspunkt er, at forældre har fælles forældremyndighed, og derfor vil der i en række situationer være fælles forældremyndighed. Forældre kan også aftale at have fælles forældremyndighed. Står faderen på papirerne fra egen læge eller der på et tidspunkt er udført en faderskabssag vil faderen automatisk få fælles forældremyndighed, medmindre han frasiger sig retten til fælles forældremyndighed. Dette sker gennem Statsforvaltningen.

En forælder, der ikke har del i forældremyndigheden, kan søge om fælles forældremyndighed eller om eneforældremyndighed. Hvis forældrene ikke bliver enige under statsforvaltningens behandling af en sådan sag, kan retten træffe afgørelse om fælles forældremyndighed eller overføre forældremyndigheden til den forælder, der har startet sagen. Ved beslutningen skal retten tage stilling til, om det vil være bedst for barnet, at der er fælles forældremyndighed. I den forbindelse har særligt barnets relation til den forælder, der har søgt om at få del i forældremyndigheden, betydning.

Anmeld

20. maj 2014

FamilenStorm

Som barn der er resultat af et engangsknald og som er vokset op uden at kende min far, vil jeg sige find ham.. Om ikke andet så for dit barns skyld når ham/hun bliver ældre..

Jeg har aldrig kendt min far, men han har dog været bevidst om min eksistens, da de var igennem en faderskabstest..
Han valgte at jeg ikke skulle være en del af hans liv..

Jeg er vokset op med drømmen om at han måske ville fortryde en dag, og det har været hårdt.. Men emnet har aldrig været et "fy fy emne" hjemme hos os, så jeg har altid kunne spørge min mor, som har hjulpet så godt hun kunne.. Hvis jeg endda fik lyst til at kontakte ham, ville hun gerne hjælpe..

Jeg har aldrig kontaktet ham, og efter mange overvejelser, terapi mm (ikke kun pga det), er jeg nået dertil at jeg non heller aldrig kommer til det.. Det var ham der fravalgte mig!

Jeg vil råde dig til at være klar til at svare på alle spørgsmål fra dit barn når h*n bliver ældre og aldrig lade det være et tabu emne at snakke om.. Det har ikke været sjovt, men har trods alt klaret mig godt alligevel..

God jagt på ham og held og lykke med det hele..

Anmeld

20. maj 2014

TNBC

chinababy skriver:

Hej,

Jeg har selv stået og været gravid med en mand jeg ikke var i forhold til. Jeg tænkte at selvfølgelig skulle barnet have sin far, selvom vi ikke var i forhold og jeg ikke brød mig særligt om manden.

Det har resulteret i mange års kamp, da denne far viste sig ikke at være nogen rar mand, og ikke var sød ved barnet, men ville have sin ret og så meget barn som muligt.

Jeg har brugt bunker af penge på advokat, mit barn har lidt og vi har måtte kæmpe for at holde fast i normaliteten, roen og sikkerheden.

Mit råd til dig: Hvis du står og skal være enlig mor, så vær enlig mor! Dit barn kunne lige så godt ha været en inseminering. Når du er alene ved du at du kan beskytte dit barn og du kan give dit barn en rolig hverdag og forudsigelighed, rutiner og traditioner.

Hvis du skal til at dele barnet med en fremmed, laver du et unaturlig skilsmisse liv for barnet, hvor det skal pendle mellem to total fremmed verdner, der aldrig har haft noget med hinanden at gøre.

Jeg har meget at sige om dette, men vil fatte mig i korthed her. Kommer gerne med mere, hvis du vil :-)

Lad være at sige noget til den fremmed far! Fokuser på dit og dit barns liv, det skal nok blive dejligt. Og hvis barnet har en omsorgsfuld og nærværende forældre, er det meget fint!

Knus 

Der er da ingen grund til at skræmme hende, fordi du har været uheldig at få et barn med en idiot.
Det er da ikke fair for manden, at han måske en dag møder et barn der ligner ham, og så finde ud af at moren ikke engang gad at prøve at finde ham. Hvad nu hvis han gerne vil være en del af sit barns liv og hun tog den chance fra ham.

Ikke alle mænd er idioter, og jeg synes ikke det er fair at du sidder og siger at hun ikke skal prøve at finde ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.