Gravid med ukendt far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.838 visninger
39 svar
133 synes godt om
14. maj 2014

Anonym trådstarter

Hej derude

jeg er en ung kvinde på 23 som nu står i den situation at være blevet gravid..faren er et one night stand fra byen og selvom jeg er på P-piller er jeg blevet gravid. jeg er meget i tvivle om det at så alene med et barn og skulle forklare en dag at der ikke er nogen far...jeg ved godt i ikke kan tag en beslutning for mig men er alligevel rart måske at høre fra nogen der har stået i samme situation og hvordan de har gjort det... Skal jeg jage ham vildt for at finde manden jeg kun har et fornavn og en tidligere arbejdsplads på eller bare acceptere at jeg ville komme til at være helt alene hvis det bliver mit valg?

og hvad har jeres valg været eller hvad ville det være hvis i stod med en one night stand-graviditet

hilsen en en meget forvirret gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2014

Malene76

Hej derude

jeg er en ung kvinde på 23 som nu står i den situation at være blevet gravid..faren er et one night stand fra byen og selvom jeg er på P-piller er jeg blevet gravid. jeg er meget i tvivle om det at så alene med et barn og skulle forklare en dag at der ikke er nogen far...jeg ved godt i ikke kan tag en beslutning for mig men er alligevel rart måske at høre fra nogen der har stået i samme situation og hvordan de har gjort det... Skal jeg jage ham vildt for at finde manden jeg kun har et fornavn og en tidligere arbejdsplads på eller bare acceptere at jeg ville komme til at være helt alene hvis det bliver mit valg?

og hvad har jeres valg været eller hvad ville det være hvis i stod med en one night stand-graviditet

Jeg ville personlig eftersøge ham, både for hans og det kommende barn vegne. Så har han mulighed for at vælge til eller fra. Forudsat du vælger at beholde barnet. 

Mvh. Malene

Anmeld

14. maj 2014

Leneur

Hej derude

Hvis han bor i samme by som dig, kunne muligheden da være at prøve at finde ham via Facebook og ellers ved jeg at de rette instanser vil gøre rigtig meget for at finde ham pga børnepengene...
Jeg kan ikke råde dig, da det helt og holdent er din egen beslutning men jeg står næsten i det samme. Min datter på snart 5 år, har aldrig set eller været sammen med hendes biofar, grundet andre omstændigheder og det gibber da noget i mig, når hun spørger til ham og de spørgsmål kommer der kun flere af, som årene går.
Vil ønske dig held og lykke med hvad nu du beslutter dig for.
Knus

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar... Jeg har nu indledt jagten på ham..

jeg har det dog stadig svært med at en mand som jeg ikke kender ikke elsker og jeg ikke har lyst til at have i mit liv nu måske skal være far til mit første barn.. jeg er af den mening at både får og barn har ret til at vide hinanden eksistere men jeg har på ingen måde lyst til at dele...er jeg helt tosset at føle sådan?? a

Anmeld

15. maj 2014

FogL

Anonym skriver:

jeg har det dog stadig svært med at en mand som jeg ikke kender ikke elsker og jeg ikke har lyst til at have i mit liv nu måske skal være far til mit første barn.. jeg er af den mening at både får og barn har ret til at vide hinanden eksistere men jeg har på ingen måde lyst til at dele...er jeg helt tosset at føle sådan?? a

Han kan jo godt være en del af jeres liv (hvis han har lyst) uden, at han behøver fremprovokere de store følelser i dig.

Og så tænker jeg, at har han ikke lyst til at skulle være en del af jeres liv, så møder du nok en mand en dag, som vil være mand nok til, at ville kaldes for far - eller i hvert fald agere far!

Anmeld

15. maj 2014

Løvemor10

Anonym skriver:

Jeg forstår godt det du mener med, at du ikke vil "dele".

Måske kan du vende den om; det er altså hårdt at få et barn. Der er mange søvnløse nætter, mange bekymringer, mindre tid til dig selv osv. 

Det er faktisk måske helt ok at have en på sidelinjen, der indimellem kan hjælpe og tage over. Så kan man selv få lidt overskud og få meget mere ud af de mange glæder der også er.

Det er jo slet ikke sikkert, at han vil involveres. Forestiller mig, at det må være en temmelig chokerende besked at få for en mand. 

Jeg håber du finder ham og at det går godt.

Opdater gerne herinde

Anmeld

15. maj 2014

fo82

Anonym skriver:

Jeg stopper lidt op omkring din følelse af ikke at ville dele.

barnet er jo ikke KUN dit, det er også hans, og han har ret til at kende til barnets eksistens. 

Anmeld

15. maj 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Min veninde er lige blevet alenemor netop på baggrund af samme årsag som du beskriver

Hun vågnede alene hjemme i sin egen seng efter en bytur hvor hun intet erindrer... Hun aner ikke navnet eller noget på faderen...

Jeg synes næsten selv du svarer på dit oplæg med dit ordvalg

det jeg læser er at du allerede et sted har besluttet at du gerne vil beholde barnet og så tage det som det kommer med at være alenemor, men du er nervøs overfor omgivelsernes reaktioner

Hvis barnet ender med at være uden far (hvis du ikke finder en anden mens barnet er lille) så tag det som det kommer

Anmeld

15. maj 2014

Skouboe

Tænk dig rigtigt godt om før du kontakter ham, hvis du ikke ønsker ham i jeres liv. Vælger du at få barnet og han gerne vil være en del af barnets liv, bliver du nødt til at acceptere det, og det kan være rigtigt svært, hvis du "ikke vil dele"

Anmeld

15. maj 2014

hesøth

Anonym skriver:

Hej derude

Hvis du vælger at beholde det, så skal du gøre ALT for at finde faren....og gøre ALT for at de kan få et forhold til hinanden. Hvis du ikke er klar til det, så bør du i mine øjne vælge en abort.

Det er min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.