Isabella_mor skriver:
Ved du om du havde graviditetsbetinget diabetes? det kan jo også godt gøre at man føder lidt større børn end gennemsnittet.
overvægtige kvinder har oftest større risiko for at udvikle graviditetsbetinget diabetes grundet det pres der er omkring maveregionen når man er gravid og overvægtig i forvejen. eller hvis der er diabetes i familien er der også risiko.
det kan også bare være at Naja bare VAR et stort barn ved fødslen, sikkert fordi hun fik godt med næring i din graviditet. de fleste børn taber sig jo lidt i starten og så var det jo godt at hun havde lidt at tage af. så på den måde var hendes størrelse jo ikke forkert..
eller måske var det bare en enormt uprofessionel jordemoder som lige skulle påpege din vægt fordi hun evt har fordomme. der er jo mennesker inde bag kitlen..
og på en eller anden måde tror jeg altså det er det andet eller det sidste..
det skal du ikke tage så tungt..

Fejlede intet og tabte mig en del i starten.
Fik ikke meget fedt og sukker i graviditeten, da alt gav mig kvalme. Og tog lidt på i forhold til andre overvægtig gravide.
Da hun var knap et døgn blev hun smidt i kuvøse, fik sonde og blev pumpet med mad fordi hun var lille?
Det samme skete flere gange under vores indlæggelse at hun steg voldsom i mad for at blive fedet op..
Til trods for hun kun tabte 100g.
Og har ikke hørt fra andre end jm at hun var stor.
Var til vægtscanning i uge 35, grundet min vægt, der sagde de 2900g og det var i underkanten
Så har det enormt stramt når folk siger min datter er stor og at det så er min skyld.
Kender da piger på 50kg der har født børn på 5500. Også før tid.