Stor baby?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2014

lenemor77

FrkRaarup skriver:

Hej piger

Jeg har i over 1 år gået og tænkt over noget min sp sagde til mig, efter jeg havde født. Jeg har ikke kunne slippe denne samtale .- men er ved at blive skør af at tænke på det. Det vender ofte tilbage og nu vil jeg gerne 'have det væk',,

Jeg fødte sidste år en skøn skøn datter. Jeg er overvægtig, men alt gik fint og havde en sindssyg hurtig fødsel .

Naja vejede 3045 og målte 51. Hun blev født 37+0.

Sp sagde efterfølgende til mig at jeg havde fået en stor baby, men det nok skyldtes min overvægt?

Ganske vist er overvægt ikke sundt, men har da set ganske tynde piger føde 5kilos babyer..
Så er vægten virkelig så alt afgørende?

Har hun ret i at min datter var stor da hun blev født?

(Collagen er med billeder fra da hun blev født. Altså lige efter hun kom ud og få minutter efter.)

Tja.. Ved det faktisk ikke. Jeg er selv ganske overvægtig og har 2 meget små piger. Storesøster er godt nok født i uge 32, men vejede 1600 g - lillesøster født i uge 38 vejede 3040 g. Sammenlagt vejede de det samme som jeg selv gjorde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
FrkRaarup skriver:

Hej piger

Jeg har i over 1 år gået og tænkt over noget min sp sagde til mig, efter jeg havde født. Jeg har ikke kunne slippe denne samtale .- men er ved at blive skør af at tænke på det. Det vender ofte tilbage og nu vil jeg gerne 'have det væk',,

Jeg fødte sidste år en skøn skøn datter. Jeg er overvægtig, men alt gik fint og havde en sindssyg hurtig fødsel .

Sp sagde efterfølgende til mig at jeg havde fået en stor baby, men det nok skyldtes min overvægt?

Ganske vist er overvægt ikke sundt, men har da set ganske tynde piger føde 5kilos babyer..

(Collagen er med billeder fra da hun blev født. Altså lige efter hun kom ud og få minutter efter.)

Da jeg blev gravid med min søn, vejede jeg 67kg og jeg er 164cm høj, det giver en bmi på 24,9 altså normal vægtig. 

Min søn vejede 4.500g og var 56 cm lang, en ordentlig basse :-) 

Anmeld

14. maj 2014

Aagaard

Det var da ualmindeligt ufølsomt sagt, og efter min mening også en helt gal betragtning. 

Jeg var let overvægtig da jeg ventede Milja - hun er født 39+3 og vejede 4080g. 

Så fra min synsvinkel var din datter ikke som sådan en stor nyfødt

Anmeld

14. maj 2014

bøllen

Hej piger

Altså da mine drenge blev født ( tvillinger ) vejede de 2900 & 3400 i uge 35+4 . Og jeg er ganske normalt vægtigt . Lillebror vejede 3200 38+0.

syntes da ikke din datter virker voldsom stor. Man hører da ofte om børn der vejer 3800-4500 g.

syntes det er en underlig bemærkning at komme med .  Tror bestemt ikke det hænger sådan sammen

Anmeld

14. maj 2014

mortilnoahogmelina

Det var da noget af en udmelding at komme med fra hende .
Synes bestemt ikke din datter lød særlig stor .
Min først født en dreng vejede 3768 oh min datter vejede 4170 .
Jeg er selv alm str . Så keg har fået store børn hvis du spøger mig

Anmeld

14. maj 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
FrkRaarup skriver:

Hej piger

Den øvre grænse for normalvægtige nyfødte er fire kilo. Din datter er betydeligt under den grænse. Jeg synes hun ser helt normal (og selvfølgelig dejlig) ud. Du var i en meget følsom situation, så hun skulle selvfølgelig have vægtet hendes ord mere nøje. Hun havde nok ikke forventet at den kommentar ville sidde i dig længe efter. 

Så din datter var hel normal... MEN.... der er faktisk en klar (statistisk) sammenhæng mellem overvægtige gravide og store nyfødte babyer... Det betyder, at overvægtige kvinder i gennemsnittet føder større børn. Denne sammenhæng er altså gældende selvom vi alle kan komme på eksempler om det modsatte! Jeg ser en del misforståelser vedrørende det generelt. Grunden til overvægtige kvinder (i gennemsnit) føder større børn er fordi overvægtige kvinder har større risiko for sukkersyge. 

Anmeld

14. maj 2014

Aabye

Jeg fødte i 2011 en dreng på 3740 gram.. 
Da jeg fødte igen i oktober 2012, fik jeg en dreng på 4600.. 
Jeg har været overvægtig begge gange. 
Jeg har en veninde der er tynd som en pind som fik en lækker dreng på lige knap 3900 gram.. 

Tror bestemt ikke at størrelsen på baby har noget at gøre med overvægt.. For min mormor som også er overvægtig fik en pige på 2500 gram, født på terminen.. 

Anmeld

14. maj 2014

Sara.

Jeg er gravid 38+0 idag og var til jordemoder igår. Hun skønnede min baby til 2900 og sagde gennemsnittet uge 38+0 ca er 3200. Så vil se din pige som ganske gennemsnitlig.

Jeg selv er overvægtig, bmi på 30. Min pige vejede 3580 født uge 41+0 og dreng 3400 født uge 41+5.

Jeg har læst at lange forældre oftere får større børn.

Anmeld

14. maj 2014

Christabelle

Synes det lyder som om din datter var helt gennemsnitlig.

Jeg er ret overvægtig (vejer 25 kg for meget) og fødte en lille pige 2 dage før termin. Hun vejede 3020 og var 49 cm. Så hun var ca samme størrelse som din men født næsten 3 uger senere.

Anmeld

15. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
FrkRaarup skriver:

Hej piger

Jeg fødte også i uge 37+0. Min dreng vejede 3000 og var 51 cm høj. Jeg fik at vide af min sp, at han var lidt lille og gennemsnittet skulle ligge på 3400

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.