Stor baby?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.399 visninger
47 svar
33 synes godt om
14. maj 2014

FrkRaarup

Hej piger

Jeg har i over 1 år gået og tænkt over noget min sp sagde til mig, efter jeg havde født. Jeg har ikke kunne slippe denne samtale .- men er ved at blive skør af at tænke på det. Det vender ofte tilbage og nu vil jeg gerne 'have det væk',,

Jeg fødte sidste år en skøn skøn datter. Jeg er overvægtig, men alt gik fint og havde en sindssyg hurtig fødsel .

Naja vejede 3045 og målte 51. Hun blev født 37+0.

Sp sagde efterfølgende til mig at jeg havde fået en stor baby, men det nok skyldtes min overvægt?

Ganske vist er overvægt ikke sundt, men har da set ganske tynde piger føde 5kilos babyer..
Så er vægten virkelig så alt afgørende?

Har hun ret i at min datter var stor da hun blev født?

(Collagen er med billeder fra da hun blev født. Altså lige efter hun kom ud og få minutter efter.)
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2014

Rikkemor89

Det var da en træls besked & få i hovedet bagefter :/

Jeg er selv meget overvægtig & min dreng vejde 3590 gram & jeg fik ikke noget af vide om det var pga min overvægt, da de synes han var en pæn størrelse (:

Altså jeg tænker meget over at det er hvad man putter i munden & hvad for noget motion man dyrker (:

Tror skam ikke du skal ligge noget i det, men det er kun min tanke (:

Anmeld

14. maj 2014

Ciss

Jeg tænker på store babyer som 4 kilo og opover. 3 kg er da ganske så gennemsnitlig?

Anmeld

14. maj 2014

FrkRaarup

Rikkemor89 skriver:

Det var da en træls besked & få i hovedet bagefter :/

Jeg er selv meget overvægtig & min dreng vejde 3590 gram & jeg fik ikke noget af vide om det var pga min overvægt, da de synes han var en pæn størrelse (:

Altså jeg tænker meget over at det er hvad man putter i munden & hvad for noget motion man dyrker (:

Tror skam ikke du skal ligge noget i det, men det er kun min tanke (:

Mega træls...

Jeg tog ikke meget på i graviditeten, og JDM var meget tilfreds både med mig og baby og alt så fint ud. Endda ved vægtscanning var alt fint..

Så jeg forstår overhovedet ikke hendes kommentarere, og det gør nok også at jeg har skide svært ved at slippe dem.

Anmeld

14. maj 2014

FrkRaarup

Ciss skriver:

Jeg tænker på store babyer som 4 kilo og opover. 3 kg er da ganske så gennemsnitlig?

Jo, det vil jeg nemlig også mene..

Kan ikke forstå hun siger at 3kilo er meget

Anmeld

14. maj 2014

Hullabullabulla

FrkRaarup skriver:

Hej piger

Jeg har i over 1 år gået og tænkt over noget min sp sagde til mig, efter jeg havde født. Jeg har ikke kunne slippe denne samtale .- men er ved at blive skør af at tænke på det. Det vender ofte tilbage og nu vil jeg gerne 'have det væk',,

Jeg fødte sidste år en skøn skøn datter. Jeg er overvægtig, men alt gik fint og havde en sindssyg hurtig fødsel .

Sp sagde efterfølgende til mig at jeg havde fået en stor baby, men det nok skyldtes min overvægt?

Ganske vist er overvægt ikke sundt, men har da set ganske tynde piger føde 5kilos babyer..

(Collagen er med billeder fra da hun blev født. Altså lige efter hun kom ud og få minutter efter.)

Det er vildt forskelligt - min søn blev født 36+6 og vejede 3020 gr. Jeg var 30 kg overvægtig før jeg blev gravid og tog 23 kg på.

Min veninde er 1,57 høj og vejer max 50 kg, hendes søn blev taget ved aks da de havde skudt vægten forkert og han lå skævt i bækkenet. Han er født 10 dage over termin og vejede 4500 gr.

Så nej det har ikke altid noget at sige, men grundet høj bmi får man i min kommune en ekstra scanning i uge 35.

Anmeld

14. maj 2014

anynom

FrkRaarup skriver:

Hej piger

Min ældste er født 37+0, hun vejede 3000 gram og var 49 cm. Sjovt nok har jeg efterfølgende fået at vide, at jeg nok bare får små børn (selvom jeg ikke synes 3 kg tre uger før termin er lille). Jeg var langt fra overvægtig, tværtimod, så jeg er i hvert fald uenig med din sp.

Anmeld

14. maj 2014

FrkRaarup

Britt88 skriver:

Det er vildt forskelligt - min søn blev født 36+6 og vejede 3020 gr. Jeg var 30 kg overvægtig før jeg blev gravid og tog 23 kg på.

Min veninde er 1,57 høj og vejer max 50 kg, hendes søn blev taget ved aks da de havde skudt vægten forkert og han lå skævt i bækkenet. Han er født 10 dage over termin og vejede 4500 gr.

Så nej det har ikke altid noget at sige, men grundet høj bmi får man i min kommune en ekstra scanning i uge 35.

Jeg tog lige knap 10kg på og har intet hørt om at jeg ikek gjorde det fik. Fik skamros af min jdm og alle scanninger så fine ud. Hun lå hele vejen igennem rigtig fint og var på intet tidspunkt for stor.

Ved fødslen fik hun også kun ros, og også på barselsgangen og efterfølgende på intensiv på Skejby.

Anmeld

14. maj 2014

Anonymo

FrkRaarup skriver:

Hej piger

Hehe, sikke noget pjat  Din datter ser da meget gennemsnitlig ud 

Min mor er og har altid været meget tynd og lille, både mig og min søster blev født lidt over 4 kg. Vi har begge en normal BMI og er selv meget gennemsnitlige, her den 6. marts fødte jeg en pige på 3690g. og det fik jeg afvide var meget normalt, så kan ikke se hvordan dit barn skulle være for stort? 

Anmeld

14. maj 2014

FrkRaarup

Marts2014 skriver:

Hehe, sikke noget pjat  Din datter ser da meget gennemsnitlig ud 

Min mor er og har altid været meget tynd og lille, både mig og min søster blev født lidt over 4 kg. Vi har begge en normal BMI og er selv meget gennemsnitlige, her den 6. marts fødte jeg en pige på 3690g. og det fik jeg afvide var meget normalt, så kan ikke se hvordan dit barn skulle være for stort? 

Nææ, det er sku noget fis!

Forstår bare ikke hvorfor hun så siger sådan noget?

Og slet ikke EFTER mit barn er dødt.. Hun ved da jeg har en masse en tænke på...
Nå, det var også hende der tog en studerende med uden at fortælle det... Også efter mit barn var dødt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.