FrkRaarup skriver:
Hej piger
Jeg har i over 1 år gået og tænkt over noget min sp sagde til mig, efter jeg havde født. Jeg har ikke kunne slippe denne samtale .- men er ved at blive skør af at tænke på det. Det vender ofte tilbage og nu vil jeg gerne 'have det væk',, 
Jeg fødte sidste år en skøn skøn datter. Jeg er overvægtig, men alt gik fint og havde en sindssyg hurtig fødsel .
Naja vejede 3045 og målte 51. Hun blev født 37+0.
Sp sagde efterfølgende til mig at jeg havde fået en stor baby, men det nok skyldtes min overvægt?
Ganske vist er overvægt ikke sundt, men har da set ganske tynde piger føde 5kilos babyer..
Så er vægten virkelig så alt afgørende?
Har hun ret i at min datter var stor da hun blev født?
(Collagen er med billeder fra da hun blev født. Altså lige efter hun kom ud og få minutter efter.)
Syntes din sp må have slugt noget hun ikke kan tåle
for syntes da din dejlige pige lyder til at have været ganske gennemsnitlig og helt perfekt ved fødslen
og ud fra billederne at dømme vil jeg sige det samme
Mine statistik med mine drenge ser ud som følger:
1.Alexander:
jeg var før graviditet: let undervægtigt
jeg var lige efter graviditet: let overvægtig
Han var ved fødsel: 3925g og 54cm
2.Andreas:
mig før graviditet: normalvægtig
mig efter graviditet: let overvægtig
Han var ved fødsel: 3810g og 54cm
3.Adrian:
mig før graviditet: let overvægtig (som i 2-3kg for meget iflg. bmi)
mig efter graviditet: let overvægtig
Han var ved fødsel: 4280g og 56cm
Så jeg ser ikke helt nogen sammenhænge mellem min vægt kontra mine drenges størrelse
Og jeg gik præcis 14dage over med dem alle så ingen forskel der
Der hvor der har været forskel er hvor meget jeg har taget på under graviditeten, men der var det ens første og sidste gang. mens jeg tog en del mindre på med nummer 2, men nåede ikke at tabe det sidste før jeg blev gravid med nr. 3.
Så syntes helt ærligt din sp er ude på et sidespor, og slet ikke noget hun bør udtale sig om
syntes virkelig det er manglende omtanke fra hendes side.
Qnuz