Stor baby?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2014

Anonymo

FrkRaarup skriver:

Nææ, det er sku noget fis!

Forstår bare ikke hvorfor hun så siger sådan noget?

Og slet ikke EFTER mit barn er dødt.. Hun ved da jeg har en masse en tænke på...
Nå, det var også hende der tog en studerende med uden at fortælle det... Også efter mit barn var dødt..

Det gør mig ondt med din datter 

Nej, jeg syntes også det er noget fis at fyre af 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2014

L&V

Det er da helt alm gennemsnitsbarn tænker jeg.. Mine har vejet 3700 og 3800 og jeg syntes nu heller ik de var store

Anmeld

14. maj 2014

Masig

Jeg synes det lyder som en alm sund vægt. Vores dreng blev født 37+2 og vejede 2680 g, og blev betragtet som for tidlig født fordi han var så lille. Han var også virkelig tynd, så synes da din datters vægt lyder rigtig fin i forhold til...

Anmeld

14. maj 2014

Mor til F

Det lyder da godt nok mærkeligt en baby på ca 3 kg - født 3 uger før termin,  lyder da ganske fint og helt efter bogen  

Tror ikke du skal tænke så meget,  på det din sp har sagt.

Anmeld

14. maj 2014

mor88

FrkRaarup skriver:

Hej piger

Jeg har i over 1 år gået og tænkt over noget min sp sagde til mig, efter jeg havde født. Jeg har ikke kunne slippe denne samtale .- men er ved at blive skør af at tænke på det. Det vender ofte tilbage og nu vil jeg gerne 'have det væk',,

Jeg fødte sidste år en skøn skøn datter. Jeg er overvægtig, men alt gik fint og havde en sindssyg hurtig fødsel .

Naja vejede 3045 og målte 51. Hun blev født 37+0.

Sp sagde efterfølgende til mig at jeg havde fået en stor baby, men det nok skyldtes min overvægt?

Ganske vist er overvægt ikke sundt, men har da set ganske tynde piger føde 5kilos babyer..
Så er vægten virkelig så alt afgørende?

Har hun ret i at min datter var stor da hun blev født?

(Collagen er med billeder fra da hun blev født. Altså lige efter hun kom ud og få minutter efter.)

Jeg er slet ikke overvægtig, 1.60 høj og knap 50 kilo inden jeg blev gravid, men min datter vejede næsten 4 kg da hun blev født, så den sammenhæng mellem vægt og barnets vægt forstår jeg slet ikke

Anmeld

14. maj 2014

NessaXenia

3 kg er da slet slet ikke stort!
Jeg vejer selv 48 kg og fødte en på 4 kg.
Vægten har ikke noget med babys fødsels vægt at gøre..

Anmeld

14. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Gud hvor upassende at sige  I øvrigt tror jrg ikke der er hold i det. Jeg er normalvægtig og fødte en basse på 4300. Min mor var en spirrevip da hun fik børn, 164 høj og slank, både mig og mine brødre vejede over 4kg

Anmeld

14. maj 2014

Misser1989

FrkRaarup skriver:

Hej piger

Jeg har i over 1 år gået og tænkt over noget min sp sagde til mig, efter jeg havde født. Jeg har ikke kunne slippe denne samtale .- men er ved at blive skør af at tænke på det. Det vender ofte tilbage og nu vil jeg gerne 'have det væk',,

Jeg fødte sidste år en skøn skøn datter. Jeg er overvægtig, men alt gik fint og havde en sindssyg hurtig fødsel .

Sp sagde efterfølgende til mig at jeg havde fået en stor baby, men det nok skyldtes min overvægt?

Ganske vist er overvægt ikke sundt, men har da set ganske tynde piger føde 5kilos babyer..

(Collagen er med billeder fra da hun blev født. Altså lige efter hun kom ud og få minutter efter.)

Jeg fødte min søn 36+1 og han vejede 3255 gram og 52 cm. Til scanningerne blev han vurderet 12% over gennemsnittet. Jeg er ikke overvægtig. Mit andet barn blev født 39+1 og vejede 3060 gram og var 50 cm. Han blev vurderet til 12% under gennemsnittet.

Anmeld

14. maj 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Altså jeg er vist hverken over eller undervægtig, og jeg fødte en baby på 4500 g og 56 cm godt nok 14 dage over termin, og det var en stor baby.

Jeg tror ikke på det har noget med vægten at gøre, for min pige har forsat vægtøgningen efter hun kom ud, og vejer nu 13 kg og er 7 mdr.... Hun tager bare til sig af de gode sager :-) 

Anmeld

14. maj 2014

dpb

FrkRaarup skriver:

Hej piger

Syntes din sp må have slugt noget hun ikke kan tåle for syntes da din dejlige pige lyder til at have været ganske gennemsnitlig og helt perfekt ved fødslen og ud fra billederne at dømme vil jeg sige det samme

Mine statistik med mine drenge ser ud som følger:

1.Alexander:

jeg var før graviditet: let undervægtigt

jeg var lige efter graviditet: let overvægtig

Han var ved fødsel: 3925g og 54cm

2.Andreas:

mig før graviditet: normalvægtig

mig efter graviditet: let overvægtig

Han var ved fødsel: 3810g og 54cm

3.Adrian:

mig før graviditet: let overvægtig (som i 2-3kg for meget iflg. bmi)

mig efter graviditet: let overvægtig

Han var ved fødsel: 4280g og 56cm

Så jeg ser ikke helt nogen sammenhænge mellem min vægt kontra mine drenges størrelse

Og jeg gik præcis 14dage over med dem alle så ingen forskel der

Der hvor der har været forskel er hvor meget jeg har taget på under graviditeten, men der var det ens første og sidste gang. mens jeg tog en del mindre på med nummer 2, men nåede ikke at tabe det sidste før jeg blev gravid med nr. 3.

Så syntes helt ærligt din sp er ude på et sidespor, og slet ikke noget hun bør udtale sig om  syntes virkelig det er manglende omtanke fra hendes side.

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.