Med børnene som våben TV2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2014

Muffin_girl

Chel92 skriver:

Det var så forfærdeligt et program.. Det farlige ved at sende den er at den kan give nogen lidt for gode ideer til at ramme hinanden hvis de på nuværende tidspunkt ikke har tænkt på det

Men ja det er utroligt sådan noget kan ske, hvordan kan nogen få sig selv til at ødelægge deres egene børn på den måde... Man kan da håbe at nu når der kommer så meget fokus på det at der sker et eller andet inde på Christiansborg så sådan en opførsel ikke kan ske frem over... 800 børn om året hvor den ene forælder bliver taget væk det er bare ikke i orden! Så må de F***** få ansat nogle flere folk i statsforvaltningen så sådanne ting ikke kan ske!

Håber da ikke nogen er så snu at de får gode ideer af det, men er der sikkert nogen der gør! USMAGELIGT!

Hvis bare det var så nemt at ansætte nogle flere, men det tror jeg desværre ikke. Det er ikke nok, der skal MANGE flere, og en ændring i loven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2014

Muffin_girl

BabyMus skriver:

Puha ja, jeg fik godt nok også ondt i maven og en klump i halsen. Og jeg har ikke engang børn endnu.  

Nej det var skrækkeligt.! 

Anmeld

17. maj 2014

Muffin_girl

Aisha skriver:

Det er så frygteligt ! Tænk at een forældre kan tro at han/hun har mere ret til barnet end modparten! Jeg kan slet ikke forstå hvordan set kan gå så vidt...

Nej, man har jo elsket hinanden eller i hvert fald dyrket sex for at få det her barn, så forstår jeg ikke man kan blive så uenige. 

Anmeld

17. maj 2014

Muffin_girl

Babymor1013 skriver:

Puuuh jeg så kun det sidste afsnit - og det var nok!

Øv, at forældre kan være så egoistiske at lade det gå ud over børnene... 

Jeg er glad for at jeg aldrig har været skilsmissebarn. Til gengæld har jeg set hvordan min søster og svoger har kæmpet mod hinanden! Hvordan børnene har hørt de har råbt og skreget af hinanden, inden de gik fra hinanden. Øv! 

I dag har de en far der dårligt vil se dem 

Ja tænk sig at man kan ødelægge det sådan for hinanden, og hade hinanden så meget. Det forstår jeg simpelthen ikke. Absolut ikke. 

Sikke en sørgelig situation med din søster, det er altødelæggende, og skaber sådan en splid. 

Anmeld

17. maj 2014

Clisolka

Aalborg_Pigen skriver:

Ja tænk sig at man kan ødelægge det sådan for hinanden, og hade hinanden så meget. Det forstår jeg simpelthen ikke. Absolut ikke. 

Sikke en sørgelig situation med din søster, det er altødelæggende, og skaber sådan en splid. 

Ja jeg forstår det altså heller ikke - børn har ret til at se begge forældre 

Anmeld

18. maj 2014

bøllen

Aalborg_Pigen skriver:

Nej hvor jeg grummer tæer over det program.

Det gør så ondt i min mave, og jeg forstår ikke at forældre kan hade hinanden så meget! 

Tænk sig at man kan hade hinanden så meget, at man bruger sine børn som våben imod hinanden... Det er da for ledt! 

Nogen der ved om det bliver genudsendt ??

glemte selvfølgelig at se afsnit 3 

Anmeld

18. maj 2014

Muffin_girl

Babymor1013 skriver:

Ja jeg forstår det altså heller ikke - børn har ret til at se begge forældre 

Ja det er jo ikke børnenes skyld at forældrene ikke kan enes! 

Anmeld

18. maj 2014

Muffin_girl

bøllen skriver:

Nogen der ved om det bliver genudsendt ??

glemte selvfølgelig at se afsnit 3 

Bliver det nok på et tidspunkt. Sådan er det som regel med tv2, men ikke hvad jeg ved af. 

Anmeld

18. maj 2014

RGN

Profilbillede for RGN
Christine skriver:

Ja

Men må sige at det der med at skyde skylden på "systemet" er ret provokerende at høre på. Der er først og fremmest nogle forældre der fejler noget så grusomt.

Utroligt at voksne der ønsker at have ansvaret for børn får lov til at opføre sig sådan. Og nu er der forskel på sagerne, men tænkte mht en sag jeg så lidt om at ingen af parterne var for fine i kanten.

Ingen tvivl om at forældrene der bruger sine børn som våben fejler, men når systemet går ind og belønner dem og hjælper dem med at tage en mor eller far fra børnene, må det siges at de også fejler noget så grusomt.

Anmeld

20. maj 2014

chinababy

Hej til alle her,

Der er noget mange ikke tager med, når de ser på sager som dem der fremstilles - jeg forholder mig ikke til disse enkelsager!

Der kan nogle gange være grund til at børn ikke skal se den ene forældre. Og at børn har ret til begge forældre, er et ædelt synspunkt, som giver god mening i en perfekt verden. Men er problematisk i en verden med mennesker af alle slags.

DER ER forældre der forgriber sig på børn, mishandler børn og bruger børn til at ramme den anden forældre.

Den kategori må man ikke sammenligne med alle de "almindelige" forældre.

Mange af jer her, er formentlige helt almindelige mennesker og forældre. Og den slags mennesker der er med i TV2 programet, handler ikke om mennesker som jer!

Når sager bliver så tilspidset og grimme, er det fordi der er en karakterafviger, narcissist, psykopat, stalker eller andet afvigende involveret.

Dette kræver et særdeles grundigt system at opdage. Og det er der slet ikke ressourser til i dag - desværre!!!

Men, man kan ikke bare sige at et barn har ret til 2 forældre. Et barn har ret til tryghed, omsorg og kærlighed, og nogle gange er det nødvendigt at fjerne den ene forældre for barnets skyld.

Desværre er det nogen gange den forkerte forældre der bliver fjernet, fordi den afvigende er meget bedere til at manipulere, være kold og målrettet og ingen midler skyer.

Børn har ret til at blive hørt og troet på! De har ret til beskyttelse og tryghed. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.