Hvilke tøjmærker kan i anbefale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2014

Francisca

modesty skriver:

Men der bliver skrevet at hun direkte ikke datter folk har råd til at købe "normalt" tøj til deres børn

Nej, det bliver der ikke skrevet. Jeg ved ikke hvor du har det udsagn fra.

Ja, man har råd til at købe det de har behov for, hvilket er tøj, som kan fåes til en tiendedel i f.eks Bilka eller h&m (eller brugt, ja).

Hun skrive hun ikke fatter hvordan filan folk har råd til de dyrer mærker og hvor folk for pengene fra?

De dyrer mærker er alm. Mærker i mine øjne. Og pengene kommer fra der man tjener dem.

Men vi ser alle forskelligt på det jo, ligesom der mange der syntes det helt hen i vejret at købe "dyrer" mærker til deres børn og hellere vil have brugt genbrug eller Føtex Bilka så der dem som mig som feks der syntes det fint med brugt og genbrug til en vis grænse og at de "dyrer" mærker ikke er så dyrer, og at hvis man ikke hår råd til andet end genbrug så burde man nok havde ventet med at få børn. Eller prioterere at man selv for mindre så børnene kan få.

Jeg syntes bare det ligeså meget jer der ikke går ind for "dyrer" mærker der nærmest syntes vi er dybt langt ude at købe tøj til vores børn fra mærker som Noa Noa wheat mini a ture molo osv.
Jeg læste det som om at vi der giver vores børn det er folk som nærmest sidder i whiskey bæltet men sådan er det ikke vi ganske normale middelmådige mennesker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2014

Francisca

MKBP skriver:

Hey

Jo jo - mærkerne er almen kendte, meeen tror nu det er langt fra størstedelen, som du skriver, der har råd til at putte deres børn i udelukkende mærkevaretøj. Og jo, man skal da bestemt have råd til at give sine børn tøj på kroppen, men der er nu forskel på om du køber en body i Bilka til 12,50 eller en AlbaAlba body til 199,99 ....- selvom de i bund og grund gør det samme...

God dag til dig !

//Mette

Jamen i mine øjne er det ikke mærkevarer tøj men alm. Børnetøj.
Mærkevarer syntes jeg er mere Tommy hilfiger burberry ralph lauren osv som jeg ikke køber da det er priser helt henne i vejret.

Jeg kan da også købe en bluse eller body i Føtex uden problemer. Men jeg køber det tøj jeg kan lide og også fra alm mærker som Noa Noa mini a ture wheat joha molo benneton hummel h&m name it osv.

God dag til dig også

Anmeld

9. maj 2014

modesty

Hun skrive hun ikke fatter hvordan filan folk har råd til de dyrer mærker og hvor folk for pengene fra?

De dyrer mærker er alm. Mærker i mine øjne. Og pengene kommer fra der man tjener dem.

Men vi ser alle forskelligt på det jo, ligesom der mange der syntes det helt hen i vejret at købe "dyrer" mærker til deres børn og hellere vil have brugt genbrug eller Føtex Bilka så der dem som mig som feks der syntes det fint med brugt og genbrug til en vis grænse og at de "dyrer" mærker ikke er så dyrer, og at hvis man ikke hår råd til andet end genbrug så burde man nok havde ventet med at få børn. Eller prioterere at man selv for mindre så børnene kan få.

Jeg syntes bare det ligeså meget jer der ikke går ind for "dyrer" mærker der nærmest syntes vi er dybt langt ude at købe tøj til vores børn fra mærker som Noa Noa wheat mini a ture molo osv.
Jeg læste det som om at vi der giver vores børn det er folk som nærmest sidder i whiskey bæltet men sådan er det ikke vi ganske normale middelmådige mennesker.

Du synes simpelthen ikke at man skulle have fået børn hvis man "kun" har råd til at give dem genbrug? Wow. Jeg gentager min kommentar om at jeg synes du har en virkelig snobbet (og fordomsfuld) holdning.

Det er sgu helt okay at folk gerne vil købe nyt mærkevaretøj til deres børn. Personligt mener jeg at det er spild af penge, men folk må gøre hvad de vil.

Jeg har tøj til mit barn fra Soft gallery og Mini a Ture der er gået ud af form og blevet grimt og stift hurtigt, og jeg har tøj til ham fra h&m der nærmest ikke kunne slides op. Der er ikke altid sammenhæng mellem kvalitet og pris. Synes det er virkelig mærkeligt at værdilade (og her mener jeg ikke prismæssigt) tøj på den måde du gør.

Jeg ser forældre (og jeg siger ikke at dette er tilfældet for dig eller din omgangskreds, jeg kender jer ikke) der måske ikke nødvendigvis har vildt mange penge, som finder status i at give deres børn mærkevaretøj. Som synes det er "finere" hvis deres barn går i Hummel end i Friends. Som føler at det gør dem til bedre forældre, og at deres egen status bliver hævet på den måde. Det mener jeg er en helt, helt forkert indstilling. Og i sådanne situationer mener jeg netop at det er en helt skæv prioritering at vælge mærkevaretøj fremfor f.eks oplevelser med sine børn, lidt ekstra overskud på ferier, økologisk mad, en ladcykel eller hvad ved jeg.

Tvivler ret meget på at der er mange forældre der køber Gucci til sig selv og lader ungerne gå i genbrug...

Anmeld

9. maj 2014

san

lineog4 skriver:

Så enig....
Og har faktisk haft en rigtig dårlig oplevelse lige med det. Var i Lalandia for år tilbage og var i det her monkey tonkey land hvor min datter spænede rundt med lilla velour bukser. En mor kom og spurgte og min datter ville lege med hendes datter, for hendes datter turde ikke spørge selv. Moren sagde med et smil: ja for min datter kan altid spotte de børn med ressourcer, hun så dine datter datters velourbukser og så vidste hun det var en man kunne lege med....

Twisted var at det var et par velourbukser fra Tøj og Sko som var en god kopi af småfolks. Jeg fik så dårlig smag i munden og tænkte: nej hvor går man glip af meget hvis man laver sådanne domme baseret på tøjet alene.
Og mine børn har forresten aldrig ejet et par bukser fra småfolk og kommer heller ikke til det da jeg er alt for nærig når det "bare" er velour

Ikke rart oplevelse... og mon ikke det mere var moderen der havde de holdninger frem for hendes datter...

Anmeld

9. maj 2014

lineog4

san skriver:

Ikke rart oplevelse... og mon ikke det mere var moderen der havde de holdninger frem for hendes datter...

Jo jo er da ikke i tivl om det var moderen - men synes da det er skræmmende vi som forældre går rundt og dømmer om ressourcer ud fra tøj mærker.
Nogen af de mennesker jeg kender som virkelig er de såkaldte ressourcestærke, hvor børnene bliver stimuleret i en grad som jeg slet ikke orker, ja jeg tror dårligt de ved hvad småfolk er og synes tøjet i hm og kvickly er en super god kvalitet.

Anmeld

9. maj 2014

lineog4

FruOlsen skriver:

Jeg vil klart prioritere at købe tøj mærket med enten Oeko-Tex eller GOTS, da jeg gerne vil nedbringe barnets eksponering for kemiske stoffer... Derfor vil jeg gå efter Serendipity, Danefæ, Katvig, Joha, Engel, Mini Rodini, Bobo Choses, AlbaBaby m.fl. 

Flere af mærkerne ligger i den dyre ende, men kan jo købes både brugt, på lagersalg og på udsalg, så det i sidste ende ikke vil blive dyrere end at købe "de billige" mærker til fuld pris

Hm har egentlig meget økotex og det samme har føtex efterhånden fået. Selv stof og stil har det nu som metervare - bare hvis du gerne ville spare lidt

Anmeld

9. maj 2014

lineog4

Francisca skriver:

Ofte er bodyer i genbrugsen dyrere end i Bilka - så dermed sagt: de som "kun" har råd til tøj fra Bilka og lignende burde nok have ventet med at få børn
Har meget svært ved at forstå den holdning, når jeg siger: jeg har ikke råd til at købe til ordinær pris i Noa Noa, Småfolk, Ej sikke lej osv så er det jo ikke fordi vi lever at pasta og ketchup hver dag, så er det fordi jeg har prioriteret mine penge anderledes. Når jeg står med en bluse til 180 kr og tro mig jeg har været fristet så bliver den lagt igen fordi jeg tænker av for de penge kan jeg tage alle 3 med teatret om fredagen i Anemone teatret. Når jeg står med en kjole til 375 tænker jeg av jeg kan få næsten to årskort til bon bon land...

Jeg kan da godt kigge misundeligt på det lækre tøj andre køber, men det er et valg og ikke et valg alene baseret på nød.

Og så skal det lige siges jeg er dybt forfængelig på mine børns vegne, men jeg er fuldstændig ligeglad med mærket i ryggen hvis bare jeg kan lide det - og kan lige så godt fravælge en småfolk bluse i genbrugsen og vælge en fra HM hvis den er pænere.
Jeg er nok mere de skal være "specielle" end de skal se dyre ud - og jo jeg synes et barn klædt i top til tå med æbler ser dyrt ud, og der leverer genbrugsen jo en del mere end tøjbutikkerne

Men bare for at slå fast man kan sagtens have en god økonomisk ballast selvom man ikke har råd til meget andet end genbrug eller udsalg til 70% både til sine børn og til sig selv. Der er jo også en tilfredshed for mig i jeg kan finde det billigere - fx fodtøj der går jeg ikke på kompromis men søger så tilgengæld rundt længe for at få det med procenter

Anmeld

9. maj 2014

san

lineog4 skriver:

Jo jo er da ikke i tivl om det var moderen - men synes da det er skræmmende vi som forældre går rundt og dømmer om ressourcer ud fra tøj mærker.
Nogen af de mennesker jeg kender som virkelig er de såkaldte ressourcestærke, hvor børnene bliver stimuleret i en grad som jeg slet ikke orker, ja jeg tror dårligt de ved hvad småfolk er og synes tøjet i hm og kvickly er en super god kvalitet.

Det er det bestemt også ... jeg kan da også godt lide de mærker, men jeg bliver for nærig, når jeg ved at de inden for 2-3 mdr ikke kan passe det mere.. Og det er ikke fordi vi ikke har råd til at købe de mærker, vi har midler til at købe det, men vi vælger bare anderledes  ... 

Termin d 2 juli   

Anmeld

9. maj 2014

lineog4

san skriver:

Det er det bestemt også ... jeg kan da også godt lide de mærker, men jeg bliver for nærig, når jeg ved at de inden for 2-3 mdr ikke kan passe det mere.. Og det er ikke fordi vi ikke har råd til at købe de mærker, vi har midler til at købe det, men vi vælger bare anderledes  ... 

Termin d 2 juli  

Jeg har dem selv rigtig tit i hånden og når så at tænke på hvad jeg kunne bruge alle de penge på og så bliver de lagt tilbage

Det betyder ikke mine børn ikke har "mærker" på men bare at de aldrig er købt tim ordinær pris eller de er købt brugte.

Men må så indrømme jeg er ved at være kørt træt i dem og nogen gange synes der er pænere tøj i hm fordi det nu er "nyt" i mine øjne, hvor småfolk, katvig, molo, hummel og så videre jo snart er set tusind gange....

Anmeld

9. maj 2014

san

lineog4 skriver:

Jeg har dem selv rigtig tit i hånden og når så at tænke på hvad jeg kunne bruge alle de penge på og så bliver de lagt tilbage

Det betyder ikke mine børn ikke har "mærker" på men bare at de aldrig er købt tim ordinær pris eller de er købt brugte.

Men må så indrømme jeg er ved at være kørt træt i dem og nogen gange synes der er pænere tøj i hm fordi det nu er "nyt" i mine øjne, hvor småfolk, katvig, molo, hummel og så videre jo snart er set tusind gange....

man bliver ikke bedre mor eller far på grund af mærkerne.. At folk vælger at købe dem, er også helt fint for mig, det må man helt selv om..

Så længe jeg ved som mor at mit barn har det godt og trives, så kunne jeg ikke blive mere lykkelig.. Og sådan tænker ALLE forældre, ved det godt ... 

God weekend til alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.