Francisca skriver:
Hun skrive hun ikke fatter hvordan filan folk har råd til de dyrer mærker og hvor folk for pengene fra?
De dyrer mærker er alm. Mærker i mine øjne. Og pengene kommer fra der man tjener dem.
Men vi ser alle forskelligt på det jo, ligesom der mange der syntes det helt hen i vejret at købe "dyrer" mærker til deres børn og hellere vil have brugt genbrug eller Føtex Bilka så der dem som mig som feks der syntes det fint med brugt og genbrug til en vis grænse og at de "dyrer" mærker ikke er så dyrer, og at hvis man ikke hår råd til andet end genbrug så burde man nok havde ventet med at få børn. Eller prioterere at man selv for mindre så børnene kan få.
Jeg syntes bare det ligeså meget jer der ikke går ind for "dyrer" mærker der nærmest syntes vi er dybt langt ude at købe tøj til vores børn fra mærker som Noa Noa wheat mini a ture molo osv.
Jeg læste det som om at vi der giver vores børn det er folk som nærmest sidder i whiskey bæltet men sådan er det ikke vi ganske normale middelmådige mennesker.
Ofte er bodyer i genbrugsen dyrere end i Bilka - så dermed sagt: de som "kun" har råd til tøj fra Bilka og lignende burde nok have ventet med at få børn

Har meget svært ved at forstå den holdning, når jeg siger: jeg har ikke råd til at købe til ordinær pris i Noa Noa, Småfolk, Ej sikke lej osv så er det jo ikke fordi vi lever at pasta og ketchup hver dag, så er det fordi jeg har prioriteret mine penge anderledes. Når jeg står med en bluse til 180 kr og tro mig jeg har været fristet så bliver den lagt igen fordi jeg tænker av for de penge kan jeg tage alle 3 med teatret om fredagen i Anemone teatret. Når jeg står med en kjole til 375 tænker jeg av jeg kan få næsten to årskort til bon bon land...
Jeg kan da godt kigge misundeligt på det lækre tøj andre køber, men det er et valg og ikke et valg alene baseret på nød.
Og så skal det lige siges jeg er dybt forfængelig på mine børns vegne, men jeg er fuldstændig ligeglad med mærket i ryggen hvis bare jeg kan lide det - og kan lige så godt fravælge en småfolk bluse i genbrugsen og vælge en fra HM hvis den er pænere.
Jeg er nok mere de skal være "specielle" end de skal se dyre ud - og jo jeg synes et barn klædt i top til tå med æbler ser dyrt ud, og der leverer genbrugsen jo en del mere end tøjbutikkerne

Men bare for at slå fast man kan sagtens have en god økonomisk ballast selvom man ikke har råd til meget andet end genbrug eller udsalg til 70% både til sine børn og til sig selv. Der er jo også en tilfredshed for mig i jeg kan finde det billigere - fx fodtøj der går jeg ikke på kompromis men søger så tilgengæld rundt længe for at få det med procenter
Anmeld