Francisca skriver:
Dem jeg kender og i min omgangskreds er det ikke unormalt at købe tøj fra de mærker som de fleste nævner.
Jeg har aldrig sagt at hvis man ikke køber en body til 180kr har man ikke råd til at give sine børn tøj på.
Men hvis man vælger at få børn så har man vel også råd til at købe de de har behov for? Jeg har Heller ikke sagt at der er noget galt med brugt? Men der bliver skrevet at hun direkte ikke datter folk har råd til at købe "normalt" tøj til deres børn og det syntes jeg lyder underligt for det har størstedelen vel især dem jeg kender. Det er dyrt at have børn ja.
Hvad der er normalt og ikke normalt skal jeg ikke kunne sige, og når min skat kommer med en småfolk bluse er der jo ingen der ved hvad jeg har betalt for den (køber den aldrig til ordinær pris og ofte er den købt i genbrugsen). Men du har da ret mange børn er klædt i dyrt tæj (og jo jeg synes det er dyrt at betale 180 kr for en body også selvom jeg har råd).
Og jeg har da nogen gange fået en dårlig smag i munden, kan huske da de skar ind til benet på daginstitutions området her i byen, der for tanken igennem mig: det er de mest velklædte børn i de ringeste forhold.
Men vi vælger jo alle sammen selv, og nej jeg kender da en del der ikke ville have råd til at lave en garderobe til deres børn af de mærker som nævnes i den her tråd. Hvor man arver tøj, køber i genbrugs og hm. Kender også en del der har råd, men bare aldrig kunne drømme om at prioriterer tøjet så højt.
Kan jo også være man ikke har råd fordi man bruger pengene på børneteater, børne rytmik, ferier hvad ved jeg....
Men vil bare sige, i min omgangskreds (og synes faktisk det er folk med okay indkomst) er det ikke normalen at børnene render rundt i "mærker" hele tiden
Anmeld