Hvilke tøjmærker kan i anbefale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2014

Lunae

EnSødMor skriver:

Jeg har ALTID købt h&m, hummel og småfolk til min datter da hun var lille, men er begyndt at falde for Zara.dk og pompdelux, prisen er okay og kvaliteten er rigtig god... :-) 

Hvilke mærker bruger du til jeres pige? 

Vi venter også en dreng; hvilke mærker elsker du til drenge? ;-) Vil gerne andet end h&m, Bilka osv som det meste. ;-) 

kom frisk ;-)

Herhjemme har Camille på 3,5 år primært hummel og pompdelux tøj. Det er vores favoritter! Synes hummel er er godt hverdagsmærke og pompdelux er simpelthen bare SÅ sødt!

Vores søn er også en hummeldreng og ellers har vi brugt småfolk også. Jer foretrækker hummel til ham, men forestiller mig at jeg kommer til at bruge pompdelux til ham også.

Det meste basistøj bliver købt i H&M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2014

Lunae

MKBP skriver:

Bliver altid helt paf, når jeg læser denne slags debatter ! Fatter ikke hvordan I får råd til at give jeres børn de dyre mærker på  Men det er nok en prioteringssag -  - tænker dog tit hvor filan folk får penge fra...- jeg synes ikke vi har penge til noget ud over det primære  Nå det var ikke det, det handlede om...

Min datter går i det vi arver, eller det jeg køber billigt/brugt. Jeg kan godt li' ESL og Hummel - Katvig, småfolk og MOLO kan jeg til gengæld ikke så godt klare 

//Mette

Det er jo en prioriteringssag jeg sælger rigtig meget at ungernes tøj og fordi de har så meget, er det i virkelig god stand og kan derfor få en god pris for det. Så for mig svarer det nok til at købe tøj i H&M

Anmeld

8. maj 2014

Francisca

modesty skriver:

Jeg er helt enig med MKPB. Det er helt uhyrlige summer man kommer til at bruge på tøj til sine børn hvis man køber primært køber de dyre mærker - specielt når de er babyer. 

Det er ikke min oplevelse at størstedelen af Danmark køber disse mærker fra ny, som den primære del af deres børns garderobe. I min omgangskreds er det helt normalt at låne/få af venner og så få nogle dyre mærker i barselsgave, fødselsdagsgave o.s.v. Men at man går ud og køber en hel baby/børnegarderobe fra ny i dyre mærker, nej, det er ikke normalt. Jeg siger ikke at det er unormalt, men jeg bliver provokeret af din tone overfor MKPB som kommer med et helt reelt indspark i debatten. Og at påstå at man ikke har råd til at give sine børn tøj på fordi man ikke vil betale 180 kr. for en body som kan bruges i et par måneder, det er bare snobbet.

Vi har råd til at give min søn dyre mærker, men jeg synes det er helt vildt at give 800 kr. for en jakke som kan bruges i 4 mdr., så derfor køber vi brugt.

Dem jeg kender og i min omgangskreds er det ikke unormalt at købe tøj fra de mærker som de fleste nævner.
Jeg har aldrig sagt at hvis man ikke køber en body til 180kr har man ikke råd til at give sine børn tøj på.
Men hvis man vælger at få børn så har man vel også råd til at købe de de har behov for? Jeg har Heller ikke sagt at der er noget galt med brugt? Men der bliver skrevet at hun direkte ikke datter folk har råd til at købe "normalt" tøj til deres børn og det syntes jeg lyder underligt for det har størstedelen vel især dem jeg kender. Det er dyrt at have børn ja.

Anmeld

8. maj 2014

Dr. House

EnSødMor skriver:

Jeg har ALTID købt h&m, hummel og småfolk til min datter da hun var lille, men er begyndt at falde for Zara.dk og pompdelux, prisen er okay og kvaliteten er rigtig god... :-) 

Hvilke mærker bruger du til jeres pige? 

Vi venter også en dreng; hvilke mærker elsker du til drenge? ;-) Vil gerne andet end h&m, Bilka osv som det meste. ;-) 

kom frisk ;-)

Før i tiden da han voksede hurtigt brugte vi kun mærker som H&M og Name it.

Nu han har kun pompdelux, albakid, krutter, småfolk og hummel i klædeskabet. 

Og når han bliver en smule ældre (5 år +) Bliver det mærker som Hugo boss, Armani, Tommy Hilfiger og Levi's. Mest fordi det er mærker som virkelig er gode til at blive vasket en del. 

Anmeld

8. maj 2014

Hugoline.

Noa noa miniature
Mini a ture
Wheat
Marmar
Hollys
Ej sikke lej

Ellers synes jeg h&m har nogle rigtig gode basis ting.

De dyre mærker køber jeg kun på udsalg og lagersalg

Anmeld

9. maj 2014

lineog4

MKBP skriver:

Bliver altid helt paf, når jeg læser denne slags debatter ! Fatter ikke hvordan I får råd til at give jeres børn de dyre mærker på  Men det er nok en prioteringssag -  - tænker dog tit hvor filan folk får penge fra...- jeg synes ikke vi har penge til noget ud over det primære  Nå det var ikke det, det handlede om...

Min datter går i det vi arver, eller det jeg køber billigt/brugt. Jeg kan godt li' ESL og Hummel - Katvig, småfolk og MOLO kan jeg til gengæld ikke så godt klare 

//Mette

Det er jo forskelligt hvad man prioriterer.

Jeg vil nu sige jeg endnu ikke har købt noget fra de "dyre" mærker til ordinær pris - køber det enten brugt, på lagersalg eller på udsalg.
Plus jeg har en deal med mig selv, at når jeg nu syr så meget selv og på den måde sparer så må jeg gerne en gang i mellem købe en lækker bluse - bukser er stort ser alle sammen hjemmegjorte, dog efter Liam er startet i skole har han fået lov at få "rigtige" cowboy bukser fra HM eller fra tilbud hos pompedelux eller milk.

For mig er det med det lækre først kommet efter jeg fik en dreng, og handler om jeg så mig sur på drengemoden - derfor syede jeg alle bukser så der kunne komme mere spræl i det og så købte jeg bodyer og nægtede spiderman, superman og andet godt, men faldt pladask for hollys og ja har da også noget af det andet - men må sige jeg sparer også en del ved at sy selv...

Anmeld

9. maj 2014

lineog4

Francisca skriver:

Dem jeg kender og i min omgangskreds er det ikke unormalt at købe tøj fra de mærker som de fleste nævner.
Jeg har aldrig sagt at hvis man ikke køber en body til 180kr har man ikke råd til at give sine børn tøj på.
Men hvis man vælger at få børn så har man vel også råd til at købe de de har behov for? Jeg har Heller ikke sagt at der er noget galt med brugt? Men der bliver skrevet at hun direkte ikke datter folk har råd til at købe "normalt" tøj til deres børn og det syntes jeg lyder underligt for det har størstedelen vel især dem jeg kender. Det er dyrt at have børn ja.

Hvad der er normalt og ikke normalt skal jeg ikke kunne sige, og når min skat kommer med en småfolk bluse er der jo ingen der ved hvad jeg har betalt for den (køber den aldrig til ordinær pris og ofte er den købt i genbrugsen). Men du har da ret mange børn er klædt i dyrt tæj (og jo jeg synes det er dyrt at betale 180 kr for en body også selvom jeg har råd).
Og jeg har da nogen gange fået en dårlig smag i munden, kan huske da de skar ind til benet på daginstitutions området her i byen, der for tanken igennem mig: det er de mest velklædte børn i de ringeste forhold.

Men vi vælger jo alle sammen selv, og nej jeg kender da en del der ikke ville have råd til at lave en garderobe til deres børn af de mærker som nævnes i den her tråd. Hvor man arver tøj, køber i genbrugs og hm. Kender også en del der har råd, men bare aldrig kunne drømme om at prioriterer tøjet så højt.

Kan jo også være man ikke har råd fordi man bruger pengene på børneteater, børne rytmik, ferier hvad ved jeg....

Men vil bare sige, i min omgangskreds (og synes faktisk det er folk med okay indkomst) er det ikke normalen at børnene render rundt i "mærker" hele tiden

Anmeld

9. maj 2014

san

Francisca skriver:

Det jo normale mærker dem de fleste skriver de køber?
Så at du ikke fatter hvordan folk har råd til det så det største delen af Danmark du mener?
Man vælger vel at få børn og have råd til at give dem tøj på?

Ja man vælger at få børn, og have råd til dem men børnene er nok lige glad med hvor tøjet kommer fra, om der står bilka eller hummel i nakken på dem Det er jo os forældre der har det dejligt med at de har lidt mærketøj, for det viser noget ud af til, end hvis man "bare" kun køber tøj i bilka..  Undskyld hvis nogen bliver støt over kommentaren ...

Tiden skal nok komme hvor børnene selv tager stilling til at de vil have mærketøj så hvorfor ikke spare lidt nu mens man kan...

Anmeld

9. maj 2014

lineog4

san skriver:

Ja man vælger at få børn, og have råd til dem men børnene er nok lige glad med hvor tøjet kommer fra, om der står bilka eller hummel i nakken på dem Det er jo os forældre der har det dejligt med at de har lidt mærketøj, for det viser noget ud af til, end hvis man "bare" kun køber tøj i bilka..  Undskyld hvis nogen bliver støt over kommentaren ...

Tiden skal nok komme hvor børnene selv tager stilling til at de vil have mærketøj så hvorfor ikke spare lidt nu mens man kan...

Så enig....
Og har faktisk haft en rigtig dårlig oplevelse lige med det. Var i Lalandia for år tilbage og var i det her monkey tonkey land hvor min datter spænede rundt med lilla velour bukser. En mor kom og spurgte og min datter ville lege med hendes datter, for hendes datter turde ikke spørge selv. Moren sagde med et smil: ja for min datter kan altid spotte de børn med ressourcer, hun så dine datter datters velourbukser og så vidste hun det var en man kunne lege med....

Twisted var at det var et par velourbukser fra Tøj og Sko som var en god kopi af småfolks. Jeg fik så dårlig smag i munden og tænkte: nej hvor går man glip af meget hvis man laver sådanne domme baseret på tøjet alene.
Og mine børn har forresten aldrig ejet et par bukser fra småfolk og kommer heller ikke til det da jeg er alt for nærig når det "bare" er velour

Anmeld

9. maj 2014

Studerendemor

MKBP skriver:

//Mette

Lagersalg, er årsagen til at min datter har fået fyldt sommergarderoben op med Sofie Schnoor, Knast og Wheat. Det hele er købt til mindre end H&M priser. 

Ellers er jeg (min mand og datter er komplet ligeglade) meget glad for Soft Gallery og Mini A Ture, det køber jeg også kun ved gode tilbud. 

Sidste efterår kom jeg forbi en butik på Fyn, der havde oprydningssalg og solgte Norlie og Gro's tidligere kollektioner til 25,- pr. del - HAPS!

Jeg tegner ofte mønstrene af, og syr selv resten, og køber gerne i genbrug. Min dygtige mor elsker at strikke børnetøj, så derfra kommer det meste af vintergarderoben. 

Alt i alt, bruger vi ikke ret mange penge på børnetøj, på trods af at det ser sådan ud på min datter... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.