Hvilke tøjmærker kan i anbefale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2014

SandraXOXO

Ej sikke lej, krutter, Hjort, mala, molo og Katvig er vi glade for herhjemme, specielt når det er på tilbud. Ellers idaT og Hummel. Småfolk er flot men synes det sidder mærkeligt på mine børn. Tilgengæld laver de godt sengetøj :-P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
modesty skriver:

Jeg er helt enig med MKPB. Det er helt uhyrlige summer man kommer til at bruge på tøj til sine børn hvis man køber primært køber de dyre mærker - specielt når de er babyer. 

Det er ikke min oplevelse at størstedelen af Danmark køber disse mærker fra ny, som den primære del af deres børns garderobe. I min omgangskreds er det helt normalt at låne/få af venner og så få nogle dyre mærker i barselsgave, fødselsdagsgave o.s.v. Men at man går ud og køber en hel baby/børnegarderobe fra ny i dyre mærker, nej, det er ikke normalt. Jeg siger ikke at det er unormalt, men jeg bliver provokeret af din tone overfor MKPB som kommer med et helt reelt indspark i debatten. Og at påstå at man ikke har råd til at give sine børn tøj på fordi man ikke vil betale 180 kr. for en body som kan bruges i et par måneder, det er bare snobbet.

Vi har råd til at give min søn dyre mærker, men jeg synes det er helt vildt at give 800 kr. for en jakke som kan bruges i 4 mdr., så derfor køber vi brugt.

Tak for opbakningen 

Mit indlæg var ikke på nogen måder skrevet for at provokere - blot en undren 

//Mette

Anmeld

9. maj 2014

Benjamins'mor

EnSødMor skriver:

Jeg har ALTID købt h&m, hummel og småfolk til min datter da hun var lille, men er begyndt at falde for Zara.dk og pompdelux, prisen er okay og kvaliteten er rigtig god... :-) 

Hvilke mærker bruger du til jeres pige? 

Vi venter også en dreng; hvilke mærker elsker du til drenge? ;-) Vil gerne andet end h&m, Bilka osv som det meste. ;-) 

kom frisk ;-)

Vi har mest h&m til vores søn og det har vi altid haft, sammen med name it. Vores søn er ikke ret stor rundt i buksekanten og det smarte ved h&m og name it er at de kan spændes ind, det har vi haft stor glæde af.
Til vores datter er det meget blandet, men hende har vi også mest h&m til lige nu. Vi har også en del i dat hun er dog mere bred end vores søn var.

Anmeld

9. maj 2014

JH12

EnSødMor skriver:

Jeg har ALTID købt h&m, hummel og småfolk til min datter da hun var lille, men er begyndt at falde for Zara.dk og pompdelux, prisen er okay og kvaliteten er rigtig god... :-) 

Vi venter også en dreng; hvilke mærker elsker du til drenge? ;-) Vil gerne andet end h&m, Bilka osv som det meste. ;-) 

kom frisk ;-)

Her er PompdeLux og Hummel de mest foretrukkene

Anmeld

9. maj 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
Francisca skriver:

Det jo normale mærker dem de fleste skriver de køber?
Så at du ikke fatter hvordan folk har råd til det så det største delen af Danmark du mener?
Man vælger vel at få børn og have råd til at give dem tøj på?

Hey

Jo jo - mærkerne er almen kendte, meeen tror nu det er langt fra størstedelen, som du skriver, der har råd til at putte deres børn i udelukkende mærkevaretøj. Og jo, man skal da bestemt have råd til at give sine børn tøj på kroppen, men der er nu forskel på om du køber en body i Bilka til 12,50 eller en AlbaAlba body til 199,99 ....- selvom de i bund og grund gør det samme...

God dag til dig !

//Mette

Anmeld

9. maj 2014

et-ønske

Jeg går ikke så meget op i mærker, og synes det er vanvittigt at give 2-300 kr for en body - og det har vi på ingen måde råd til

Min den store går mest i H&M - hun slider hårdt på hendes tøj, og leggins lider hurtigt døden med huller på knæet (hun har ikke fattet at hun er en pige ).

Da hun var mindre - og kommer sikkert til at gøre det samme med tvillingerne, købte jeg:
H&M
Nameit
Pompdelux
Boccajeans

Derudover er jeg til lagersalg hos Pipi, Mala, Celavi, Minymo nogle gange om året

Anmeld

9. maj 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
Francisca skriver:

Dem jeg kender og i min omgangskreds er det ikke unormalt at købe tøj fra de mærker som de fleste nævner.
Jeg har aldrig sagt at hvis man ikke køber en body til 180kr har man ikke råd til at give sine børn tøj på.
Men hvis man vælger at få børn så har man vel også råd til at købe de de har behov for? Jeg har Heller ikke sagt at der er noget galt med brugt? Men der bliver skrevet at hun direkte ikke datter folk har råd til at købe "normalt" tøj til deres børn og det syntes jeg lyder underligt for det har størstedelen vel især dem jeg kender. Det er dyrt at have børn ja.

Men har dit barn behov for en body til 180 ,- ? Det har vel bare behov for at få noget på kroppen  Mit udgangspunkt for min undren er blot, at med vores rådighedsbeløb, ja så har vi ikke råd til at købe fx Hummelbukser til hende - så simpelt er det...- men selvfølgelig har vi råd til at købe bukser til hende - bare rolig hun går ikke med numsen bar  Og jeg anser os for at være en meget alm familie: jeg er pædagog, min kæreste elektriker, vi bor i hus i et parcelhuskvarter i en mindre by og vi har en datter, samt en lillebror i vente.

Og som du skriver så er det dyrt at have børn - men det er jo en prioteringssag HVOR dyrt, det behøver at være

// Mette

Anmeld

9. maj 2014

liten-mamma

EnSødMor skriver:

kom frisk ;-)

Min pige har tøj fra Noa Noa, h&m, Bakito og Molo. 

Anmeld

9. maj 2014

modesty

Francisca skriver:

Dem jeg kender og i min omgangskreds er det ikke unormalt at købe tøj fra de mærker som de fleste nævner.
Jeg har aldrig sagt at hvis man ikke køber en body til 180kr har man ikke råd til at give sine børn tøj på.
Men hvis man vælger at få børn så har man vel også råd til at købe de de har behov for? Jeg har Heller ikke sagt at der er noget galt med brugt? Men der bliver skrevet at hun direkte ikke datter folk har råd til at købe "normalt" tøj til deres børn og det syntes jeg lyder underligt for det har størstedelen vel især dem jeg kender. Det er dyrt at have børn ja.

Men der bliver skrevet at hun direkte ikke datter folk har råd til at købe "normalt" tøj til deres børn

Nej, det bliver der ikke skrevet. Jeg ved ikke hvor du har det udsagn fra.

Ja, man har råd til at købe det de har behov for, hvilket er tøj, som kan fåes til en tiendedel i f.eks Bilka eller h&m (eller brugt, ja).

Anmeld

9. maj 2014

Købmagerkonen

Jeg vil klart prioritere at købe tøj mærket med enten Oeko-Tex eller GOTS, da jeg gerne vil nedbringe barnets eksponering for kemiske stoffer... Derfor vil jeg gå efter Serendipity, Danefæ, Katvig, Joha, Engel, Mini Rodini, Bobo Choses, AlbaBaby m.fl. 

Flere af mærkerne ligger i den dyre ende, men kan jo købes både brugt, på lagersalg og på udsalg, så det i sidste ende ikke vil blive dyrere end at købe "de billige" mærker til fuld pris

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.