SDD skriver:
Jeg er ikke selv enebarn, men har to halvsøstre. Den ene hos min mor, som jeg er utrolig tæt med. Den anden hos min far, som jeg som lille kun har set hver anden weekend, og sjældnere nu som "voksen"(kan simpelthen ikke se mig selv som voksen).
Hende hos min far er jo faktisk vokset op som enebarn. Hun trives i største velgående. Når hun har kedet sig, har hun leget med andre.
Jeg tror det er ligemeget om man er enebarn eller ikke.(måske ikke ligemeget, men det var lige det eneste ord jeg kan komme på... Uden betydning måske...?) for som barn kender man jo ikke til det andet. Jeg kender ikke til at være enebarn, ligesom jeg ikke kender til at være lillsøster, men kun storesøster. Hvorimod min halvlillesøster hos min far heller ikke kender til andet end at være enebarn. Hun har jo klaret sig med det hun har haft.
Det har måske lidt været en fordel for mig at have en søster hos mig på grund af at vores mor arbejdede meget og vi måtte klare os selv en hel del. Men havde jeg også kun været en, havde jeg nok hurtigt fundet ud af hvem jeg kunne være sammen med.

Lige præcis man kender ikke til andet end det man ligesom "har" eller ikke "ikke har". Og dejligt at du har haft så stor glæde af din søster. Kan da godt se det har været rart, at have en at dele hverdagen med, hvis jeres mor har været mig væk fra hjemmet grundet job

Jeg bliver bare så provokeret på en måde, når nogle siger EJ det er så synd at være enebarn, og skal i ikke snart i gang igen og bla bla. Kender selv et par stykker som ikke ønsker mere end 1 barn, og de bliver simpelthen talt til som om, at det nærmest er mishandling af deres barn, at de ingen søskende får. Men jeg mener jo der er mange fordelle ved at være enebarn, ligesom der er fordele ved søskende.
Vi ønsker skam selv flere børn, og jeg vil glæde mig til at opleve min datter som storesøster. Men det er ikke grunden til at vi får flere børn. Hvis det ender med at hun bliver enebarn, så vil jeg ikke have dårlig samvittighed

Tak for dit svar