Anonym skriver:
Det er også der jeg tænker at det kan være rigtig svært. Det er rart at have en at dele den sorg, det er at miste en forældre. Det tænker jeg også i forhold til min eget barn, men det er ikke derfor jeg vil have flere børn. Det er fordi jeg ønsker et barn mere på et tidspunkt.
Men mange har meget travlt med hvor synd det er, og er dejligt at høre at din mand ikke føler han har manglet noget, selvom du siger han jo selvfølgelig ikke kender til andet.
Jeg synes personligt det er godt for børn at have en søskende. Men jeg synes ikke det er direkte synd at de ikke har.
Jeg ved bare selv hvor meget jeg havde ud af mine søskende når vi var ude og rejse og som helt små. Og ja så her i voksen livet. Men igen jeg ved jo heller ikke hvordan det er at være enebarn.
Men tror folk synes det er synd baseret på at mange mener enebørn bliver forkælet og ikke lære at have respekt for andre på samme måde som børn med søskende. Fordi de altid kommer i første række.
Men det er jo ikke sandt. Måske i nogen tilfælde men ikke alle.
Altså min kæreste er da blevet forkælet ja. Men han mangler slet ikke respekt for andre mennesker.
Man skal jo også tænke på at tingene er meget anerledes fra at have søskende og ikke have søskende.
Jeg tænker man som forældre laver anerledes ting. F.eks hvis man kun har et barn så tænker man jo nok meget over som forældre at lave ting der gør at ens barn ikke keder sig.
For selvom jeg har søskende og nød det når vi var ude og rejse så fandt vi jo stadig andre legekammerater. For vi gad da ikke lege med hinanden hele tiden hehe.
Anmeld