Jobsøgning der ikke giver pote.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.349 visninger
31 svar
10 synes godt om
6. maj 2014

*Mor Til Albert*

Jeg er uddannet ergoterapeut og har desværre gået ledig siden juni 2013, hvor jeg blev uddannet. 
I det åt der snart er gået, har jeg skrevet over 60 opfordrede ansøgninger og mindst lige så mange uopfordrede. Jeg har ikke været til én eneste samtale, og det hele er bare ved at føles som én lang uendelig vej uden mål i sigte. 
Jeg har været på jobsøgningskursus; uden held. Jeg har været i trainee-forløb; uden held. Jeg har været til en jobsamtale i forbindelse med et løntilskudsjob, men blev fravalgt pga. min ADHD. 
Lige nu i denne skrivende stund sidder jeg og glæder mig frygtelig meget til at skulle på barsel til oktober. Det giver mig et håb om, at jeg kan få en pause oppe i mit hovede, for jeg kan mærke at det hele er ved at brænde sammen, hvilket jo ikke er særlig godt når jeg er gravid.
Havde lige brug for luft.

Tak fordi du læste med. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2014

Carina:-)

Det er ikke nemt...

Det er arbejdsgivernes marked,og det kan mærkes.

Jeg er selv arbejdsgiver,og ja selv til et job med få timer og på trælse tider er der masser af ansogninger.

I er mange om budet,så kan desværre ikke give dig andre råd end at hænge i og holde ud 

Anmeld

6. maj 2014

asphodel

HFB skriver:

Jeg er uddannet ergoterapeut og har desværre gået ledig siden juni 2013, hvor jeg blev uddannet. 
I det åt der snart er gået, har jeg skrevet over 60 opfordrede ansøgninger og mindst lige så mange uopfordrede. Jeg har ikke været til én eneste samtale, og det hele er bare ved at føles som én lang uendelig vej uden mål i sigte. 
Jeg har været på jobsøgningskursus; uden held. Jeg har været i trainee-forløb; uden held. Jeg har været til en jobsamtale i forbindelse med et løntilskudsjob, men blev fravalgt pga. min ADHD. 
Lige nu i denne skrivende stund sidder jeg og glæder mig frygtelig meget til at skulle på barsel til oktober. Det giver mig et håb om, at jeg kan få en pause oppe i mit hovede, for jeg kan mærke at det hele er ved at brænde sammen, hvilket jo ikke er særlig godt når jeg er gravid.

Tak fordi du læste med. 

Jeg har også gået ledig siden jeg færdiggjorde studie sidste efterår. Det kan tære psykisk på én. Jeg forsøger at fylde min dag med diverse gøremål, lange gåture og gøre korte ture længere ved fx at købe ind i supermarkedet længere væk. Derudover har jeg typisk to dage om ugen, hvor jeg sætter mig ned og skriver ansøgninger, så jeg ikke skal sidde og have dårlig samvittighed hver dag, fordi der ikke er nok ansøgninger til at jeg kan gøre det hver dag. Og så holder jeg fri i weekenderne.

Men jeg ser også frem til at skulle på barsel. Det er dødkedeligt at være ledig.

Anmeld

6. maj 2014

Snoopy77

HFB skriver:

Tak fordi du læste med. 

Held og lykke, fra en ergo til en anden 

Anmeld

6. maj 2014

serinasmor

HFB skriver:

Tak fordi du læste med. 

Det er surt at være jobsøgende ... Hæng i - det kan godt lykkes

Se om du kan få flettet ind i dine uopfordrede ansøgninger at du kan tilbyde 4 ugers praktik så du kan skrabe noget relevant erfaring sammen det burde du have ret til -det giver noget på cvet og nogle kontakter i branchen til senere

Anmeld

6. maj 2014

*Mor Til Albert*

serinasmor skriver:

Det er surt at være jobsøgende ... Hæng i - det kan godt lykkes

Se om du kan få flettet ind i dine uopfordrede ansøgninger at du kan tilbyde 4 ugers praktik så du kan skrabe noget relevant erfaring sammen det burde du have ret til -det giver noget på cvet og nogle kontakter i branchen til senere

Jeg har været i praktik i 8 uger, men det har ikke givet noget... Desværre.

Anmeld

6. maj 2014

Masig

Kender alt til det. Jeg har gået ledig i 3½ år!!!!

Jeg har nu valgt at tage en helt ny uddannelse i håb om at kunne få job med den, når nu jeg ikke kan med den gamle jeg har...

Vi må krydse fingre for det snart vender så vi kan få noget arbejde alle sammen... I hvert fald os der gerne VIL arbejde... 

Anmeld

6. maj 2014

*Mor Til Albert*

Masig skriver:

Kender alt til det. Jeg har gået ledig i 3½ år!!!!

Jeg har nu valgt at tage en helt ny uddannelse i håb om at kunne få job med den, når nu jeg ikke kan med den gamle jeg har...

Vi må krydse fingre for det snart vender så vi kan få noget arbejde alle sammen... I hvert fald os der gerne VIL arbejde... 

I min verden burde de afskaffe løntilskud og virksomhedspraktik. Det er gratis arbejdskraft for virksomhederne og man vil da helst have noget gratis end at skulle betale..

Anmeld

6. maj 2014

Anonym8827

HFB skriver:

Tak fordi du læste med. 

Fik dignosen borderline for 2 år siden, og det skrev jeg sjovt nok på mine jobansøgninger. Men fik af vide af mit Psyk. Center at jeg burde lade vær, da det bare er som at skyde sig selv i hånden.

Da jeg holdt op, fik jeg i en periode flere samtaler tilbudt

Den kommende arbejdsplads har alligevel ikke krav på at vide om dine kavanker.

Og hold ud, ellers er der heldigvis ikke alt for lang tid til barsel.

Anmeld

6. maj 2014

Masig

HFB skriver:

I min verden burde de afskaffe løntilskud og virksomhedspraktik. Det er gratis arbejdskraft for virksomhederne og man vil da helst have noget gratis end at skulle betale..

Privat løntilskud er ok, der betaler de jo en fuld løn og får kun noget af den refunderet, men det offentlige er rent til grin, det er ren udnyttelse, og ja praktik er heller ikke meget værd, de sølle fire uger man har, kan man på ingen måde nå at opbygge noget forhold til virksomheden eller nå at vise hvad man kan, så man har en chance for ansættelse bagefter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.