Samsovning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2014

L&V

Vores børn har sovet ved os til de var omkring 8måneder med meget små ophold. Den store på snart 3 har haft mange perioder hvor hun har sovet ved os både i sengen men os på madras ved siden af. Den tryghed det giver er vidunderlig og nyder at putte med dem og det er bare ik det samme at vågne uden at vågne op til deres ansigter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2014

FruStolpe

Albertsen92 skriver:

Andre der praktiserer dette? Lig gerne billede ind

Min kæreste tog dette billede, da han tog på job i morges.

Hvor jeg dog elsker at ligge ved min lille piges side hver nat

Kan slet ikke forstå det er "forbudt" at sove med ens barn, og at folk rynker på næsen, når man fortæller det.

Hvad tænker du, når du hører det? 

Jeg tænker at folk helt selv må bestemme hvad de vil og ikke vil.

Jeg ved bare at jeg IKKE skal sove med børn i sengen, jeg får simpelthen ikke lukket et øje. Kan nærmest ikke falde i søvn, og når jeg så endelig sover, så vågner jeg ved mindste bevægelse i sengen

Så her sover børn på eget værelse, med mindre de er syge... -så ofre jeg gerne min nattesøvn

Anmeld

2. maj 2014

Albertsen92

tarkoflen skriver:

Thea på 1 år ligger ved siden af mig, dog i egen seng, hvor den ene side er pillet af... Og det er fordi ellers sover moren ikke særlig godt, da hun er et lille moslehoved

Og til tider ligger hun sådan her alligevel men det er nu oftest inden jeg går i seng

Jeg synes det er dejligt at hun ligger lige ved siden af mig, særligt når hun er syg.

Ih hvor skønt ser så hyggeligt ud.
Vi skal også have fat i en seng, hvor man kan tage siderne af. Hvor er din fra?

Anmeld

2. maj 2014

Albertsen92

Hvor dejligt med så mange der sover sammen

Her vågner jeg ikke af hun bevæger sig og omvendt, hun/vi har været vant til det lige fra fødslen. Selv første nat på hospitalet sov hun hos mig

Anmeld

2. maj 2014

lineog4

Med Dina delte vi værelse til hun blev 2 1/2 og alle nætter delte vi også seng - hun blev lagt i sin egen (de fleste nætter) men kom over i vores ja når vi gik i seng - at vi fik vores værelse stoppede ikke den rutine, ja sågar i nat kom hun ind i vores seng (og hun er 11)...

Liam delte vi værelse med til han var lidt over 1 år, men han har aldrig sovet godt sammen med os selvom jeg tog ham over, så det kan tælles på en hånd hvor tit vi har sovet sammen. Dog er han nu (han er 6) lidt misundelig på de andre der kommer ind og har kommet få gange - en gang havde jeg alle 3 i sengen og han valgte at vende sig ned i fodenden så han kunne få lidt fred til at sove.

Linus er en puttegris som sin storesøster og sover gerne i vores seng, der er mange gange hvor vi har lagt ham i egen seng og når jeg kryber i seng finder jeg ham i vores

Har aldrig hørt folk rynke på næsen, men har heller ikke været decideret samsover som fortalte om det og mente det var det bedste. Det har bare været hvordan liver lige faldt.
Og kan da huske på hospitalet var det dem der opfordrede til jeg tog Dina over i sengen.

Anmeld

2. maj 2014

StudPsyk

Det kommer næppe som en overraskelse, at jeg ELSKER samsovning

Rose sover inde hos om natten i egen seng, men sådan 4/7 dage i ugen ender hun oppe mellem os i løbet af natten. Det er fantastisk!

James vil ikke samsove :/ Han kan slet ikke finde ud af at sove sammen med os. Han gjorde da han var spæd og jeg ammede, men omkring 4 mdrs alderen, blev han forstyrret for meget af det og kom i egen seng inde hos os. Nu er han rykket ind på værelset, da han vækkes af vores lyde. 

Her er nogle gamle samsovningsbilleder af Rose og jeg 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. maj 2014

M &.I

Albertsen92 skriver:

Kan slet ikke forstå det er "forbudt" at sove med ens barn, og at folk rynker på næsen, når man fortæller det.

Nuhhh hvor ser i begge søde, mit barn har altid sove hos os i vores seng, jeg synes det er såå hyggelig  

Anmeld

2. maj 2014

Jupiter

Gry har sovet for sig selv helt fra starten af.

Hverken jeg eller hun kunne finde ro hvis vi lå sammen, så det gav helt sig selv.

Hun kunne godt falde i søvn på min arm da hun var helt lille, men der er ingen tvivl om at hun sover allerbedst alene i sin seng.

Det ville dog være rart hvis det kunne hjælpe hende at ligge hos mig fx når hun er syg, men det gør det slet ikke. Hun bliver bare endnu mere ked og hys.

Anmeld

2. maj 2014

M&J87

Dejligt billede, min bavian sover SÅ UROLIGT, så vi ikke kan være i sengen med ham, medmindre jeg selvfølgelig gerne vil sparkes i hovedet. 

De første 2-3 mdr har han sovet i vores seng.

Anmeld

2. maj 2014

LMX

Albertsen92 skriver:

Jeg tænker hvor er det dog lækkert at der er andre end mig 

Her ligger vores datter på 14mdr også i vores seng og nu hvor jeg lige har født en lille pige mere (4dage) så skal vi lige ha fundet ud af hvordan vi så gør 

Mig og den mindste sover i en anden seng lige pt så der stadig er plads til den "store" og ikke for meget forstyrrende natteroderi for hendes vedkommende.

Dejligt dejligt dejligt.. Og godt billede 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.