Hurtig hjælp ang lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2014

EKBJ

Anonym skriver:

Vi bor i en 3 værelses lejlighed på 85 kvm. Vi er 2 voksne og snart 2 børn. 

Der er fugt, skimmelsvamp og utætheder. Boligselskabet vil ikke hjælpe, og via kommunen er det meget langtrukkent, samtidig med at hvis de beslutter at vil hjælpe, så vil det aldrig forsvinde alligevel da vi bor i en bygning med flere lejligheder væg til væg, og de alle er angrebet af svamp og fugt. 

Nu har vi fundet en lejlighed i noget nybyggeri kun 1 km væk. Den er på 1 ekstra værelse, men altså kun 5 kvm større, dvs 90 kvm. Indskuddet er 28000 huslejen er 9500, vores nuværende er på næsten 8000. 

Min mand er på kontanthjælp og under et forløb der, jeg er under uddannelse med elev løn (under 25 år) . 

Min mand har gæld fra tidligere og står i rki, jeg har ingen gæld nogen steder. Men banken vil jo af den grund sige nej. Hvor vil vi kunne få et indskudslån? Boligen er privat (mener jeg) det er et selskab der hedder "Freja" . 

Vil vi kunne få et indskudslån ved kommunen? Eller ville vi kunne få en engangsydelse i og med min mand er på kh? 

Eller? 

Ja det vil i nok, men vil råde jer til at kontakte LLO.

Vi er selv igang med LLO.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

tarkoflen

Jeg ville som som andre kontakte lejernes landsorganisation og høre dem, hvilke muligheder l har. Det kan simpelhen ikke passe, at boligselskabet kan slippe afsted med at l skal leve med skimmelsvamp bare fordi jeres naboer ikke gider brokke sig! Det er bare ikke fair

Der ud over tror jeg også LLO ville kunne hjælpe jer i forhold til, at det er så dyrt at bo, hvor l gør, det virker da helt hul i hovedet, at l ville kunne få en billigere bolig i Kbh

Der må da være nogle der kan hjælpe jer.

Jeg ville personligt ikke tage et Quick lån, fordi det bliver så sindsygt dyrt for jer at afdrage på, det kommer hurtigt til at koste jer. 75.000 for at låne 26.000 kr.

Jeg håber for jer, at kommunen kan hjælpe jer, når der er tale om et selskab og ikke en enkelt privatperson der er udlejer.

Held og lykke med det.

Anmeld

24. april 2014

Camilla <3

Jeg havde kontaktet LLO, og så havde jeg været "ligeglad" med at børnene skulle flyttes.. De kommer jo tilbage til vante omgivelser igen. Og Hvis i fik den nye lejlighed, så skulle de alligevel flyttes et nyt sted hen. :-) Men i burde godt kunne låne ved kommunen, hvis ikke i har lån der i forvejen. Prøv. :-) 

OG så vil jeg lige pointere, at hvis i siger til kommunen det haster, så har i svar samme dag eller dagen efter! Så de behøver såmen ikke være så langsomme. ;-) 

Anmeld

25. april 2014

Maria-s

Anonym skriver:

Vi har ikke særeje, så alt jeg eller min mand låner, hæfter vi hver især for hvis noget skulle gå galt. Nu var vi så også nede og få et papirhvor der står de ikke vil låne os. At spørge om de vil låne os behøves slet ikke, jeg er ikke helt naiv  

Nu har du ikke før skrevet, at I har fået papirer på at i ikke kan låne penge.

jeg kan jo kun henlede til fx dette link 

https://www.familieadvokaten.dk/emner/525.html

Vedrørende gæld og hvem der hæfter. Derfor jeg kom med forslaget.

mit "råd" eller forslag afhænger jo som sagt også af, om du kan dokumentere nødvendig luft i din økonomi overfor banken, til at afbetale et lån af igen relativt hurtigt.

men held og lykke, jeg håber da i finder en løsning

Anmeld

25. april 2014

Celine89

Hvis jeres indtægt er kontanthjælp + elevløn, I har to små børn og sidder med en husleje på 9500 (excl. forbrug?), så kan jeg ikke se hvordan I skal få råd til at betale af på et indskudslån, uanset hvem I låner pengene af. 

Som andre i tråden, vil jeg anbefale jer at kontakte LLO, som  burde kunne hjælpe jer med at få forbedret forholdene i jeres nuværende bolig. Hvis I ikke vil det, så synes jeg I skal finde noget billigere at flytte til, også selvom det så bliver i en anden kommune. Jeg kan godt se, at det vil være rigtig træls for jer, men nogle gange er man altså nødt til at være realistisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.